Overskriften siger det meste. Meget enkelt spørgsmål, er det muligt/en god idé at starte et motionscenter op? eller er markedet alt for godt beskyttet mod nye konkurrenter? |
Hey Jeppe,
Min mening er, at den branche er ekstrem svær at have med at gøre. Jeg har selv været der, og det kører da endnu med en af mine kammerater som indehaver. MEN det var/er ikke den store forretning, tror man virkelig skal have det som en livsstil ud over forretningen.
Da de store kæder begyndte at poppe op for alvor i DK blev det svært, f.eks. Fitness Worls tilbyder abonnementer til 229,- pr. måned, med åbningstider fra røv morgen til røv aften, og alt i nye maskiner og udstyr, det er sgu ikke nemt at hamle op med, hvis man gerne vil lave en skilling på det.
Hvis man virkelig vil, tror jeg man skal lave et "old school" gym, med masser af vægte og rå maskiner med løse vægte på. De fleste centre i dag er ren fitness med high-tec maskiner osv., hvilket også er fint til langt de fleste. Men der er sgu mange af de "store drenge" som tit efterspørger et ordentligt gym, hvor der er tunge løse vægte, og hvor man gerne må brøle og råbe når man presser sig selv, hvilket nærmest koster en udsmidelse fra de store fitness kæder ;-).
Synes du skal overveje dette frem for et fitness gym, hvis du vil springe ud i det.
Held og lykke med projektet.
Dbh Rasmus