Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er motionscenter-branchen en mulighed?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Overskriften siger det meste.

Meget enkelt spørgsmål, er det muligt/en god idé at starte et motionscenter op? eller er markedet alt for godt beskyttet mod nye konkurrenter?

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 09:30

Hey Jeppe,

Min mening er, at den branche er ekstrem svær at have med at gøre. Jeg har selv været der, og det kører da endnu med en af mine kammerater som indehaver. MEN det var/er ikke den store forretning, tror man virkelig skal have det som en livsstil ud over forretningen.

Da de store kæder begyndte at poppe op for alvor i DK blev det svært, f.eks. Fitness Worls tilbyder abonnementer til 229,- pr. måned, med åbningstider fra røv morgen til røv aften, og alt i nye maskiner og udstyr, det er sgu ikke nemt at hamle op med, hvis man gerne vil lave en skilling på det.

Hvis man virkelig vil, tror jeg man skal lave et "old school" gym, med masser af vægte og rå maskiner med løse vægte på. De fleste centre i dag er ren fitness med high-tec maskiner osv., hvilket også er fint til langt de fleste. Men der er sgu mange af de "store drenge" som tit efterspørger et ordentligt gym, hvor der er tunge løse vægte, og hvor man gerne må brøle og råbe når man presser sig selv, hvilket nærmest koster en udsmidelse fra de store fitness kæder ;-).

Synes du skal overveje dette frem for et fitness gym, hvis du vil springe ud i det.

Held og lykke med projektet.

Dbh Rasmus

Fra kbh
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:48

Der er masser af plads til flere, men pas nu på. En ide kunne være et niche center. måske "fitness til gravide" eller lign.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 09:59

Hej Rasmus. Tak for det GODE svar.

Som svar på den kan jeg allerede sige nu, at grunden til at jeg rigtig gerne vil ind i branchen er at min helt store passion er træning, og hvis jeg kan leve af det er det det bedste der kan ske for mig. 

Samtidig ville jeg godt kunne tilbyde nogle billigere priser, 229,- kan faktisk godt stikkes efter min erfaring. Og det med at have åben fra morgen til nærmest nat er også noget jeg har tænkt mig, i starten havde jeg jo tænkt mig at bo i centeret, hvis der var en tilbygning til det jeg finder frem til, så jeg ikke skal betale 2 huslejer.

LIGE præcis den tanke med det old school havde jeg også tænkt mig, men samtidig kvalitetsudstyr, altså fx mærkerne ivanko og eleiko som virkelig er toppen af poppen, men som selvfølgelig ikke skal blive ALT inventarets mærke. 

havde oven i købet forestillet mig at der skulle være nogle arrangementer med fx bænkpress, squat og dødløft max-press, og så havde jeg også forestillet mig at det skulle være meget socialt, altså meget kontakt mellem ejeren(mig)+instruktør med kunderne.

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 10:13

Lige nøjagtigt, med den indstilling der skal du bare springe ud i det, det kan ikke gå galt!

De 229,- behøver ikke være billigere tror jeg ikke, når du nu vil lave det på den måde. Den idé du har, kan sagtens være det som mange af de "hardcore" gym brugere står og mangler, har selv tænkt på den 1000 gange. Eleiko og Ivanko er gode og præcise styrke løfte mærker, men osse relativt dyre. Men helt sikkert sådan noget du skal have fat i bl.a., og som du siger, det hele behøves jo ikke være det, der findes mange andre gode brands, til billigere penge også.

Mht. styrke konkurrencer, så er jeg sikker på at det vil blive en kæmpe succes. Få nogle rødder som arbejder med salg af protein grej og gym gear til at sponsorere nogle præmier, og så bare klø på. Helt klart noget som ville kunne skabe noget socialt i miljøet, og noget som mange savner efter min mening. Perfekt idé!

Dbh Rasmus

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 10:25

Er glad for at du også kan se det gode i min idé!

Oven i det vil jeg med tiden også gerne kunne lave en shop, hvor jeg sælger protein, kreatin, kassein, amino og diverse styrkeløfter-tilbehør!

Er desværre kun 17 nu, og er igang med mit første år på handelsskolen, og tænker lidt på om jeg burde tage ud og få noget erfaring i et andet firma først et par år, man må jo se i øjnene at den her form for forretning kommer til at kræve en del kapital fra min side af, og vil gerne være helt sikker på det, men håber min drøm går i opfyldelse og at det bliver stort!

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 10
Skrevet kl. 11:15

Erfaring kan man jo ikke få for meget af. Synes du skal komme ud og spare nogle penge sammen, så du ikke skal ud og låne det hele. Du er jo kun 17, så der er masser af tid at løbe på efter min mening.

Evt. kan du jo prøve at starte med en lille webshop med de nævnte produkter. Det kan gøres for relativt små penge, og du kan passe dine studier eller arbejde ved siden af. Der ud over vil jeg tro at det er rimeligt nemt at finde nogle leverandører som vil lave en dropship aftale med dig, så du ikke skal bruge penge på varelager. Men husk, det er et ekstremt stramt marked, der er sindssygt mange som tilbyder disse produkter på nettet bare i DK, så det kræver energi og tålmodighed, og ikke mindst en fast indtægt ved siden af vil jeg tro.

Dette er selvfølgelig bare en idé til dig...;-)

Ha en god dag.

Dbh Rasmus

Tilmeldt 27. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:25

Hej Jeppe.

Hvis du vil gå efter noget mere råt, så overvej Crossfit. 

Jeg er selv igang med at skrive et større projekt på mit studie, omkring rivaliseringen i branchen, og hvordan de kæmper med kæmpe underskud og de nye tendenser i branchen.

Lur www.crossfit.com som er moder-sitet til det HELE, og dernæst www.crossfit.dk

Crossfit.com blev kørt i luften i 2001, og pt. er der åbnet over 900 centre globalt. Alene i Danmark åbnede det første center i '09, og der eksisterer allerede over 10-12 centre med forskellig ejerskab.

Det er et koncept som er ophavsbeskyttet, og derfor skal du have sat dig grundigt ind i om det er noget du vil udbyde, for dernæst at blive uddannet instruktør i det og så kan du åbne dit eget joint.

Hvis du når så langt, er det pissefedt. Det kræver kun at du kan det, og kan få andre instruktører med på ideen i længden, samt at du finder nogle rå lokaler.

Youtube universet omkring Crossfit - det er KÆMPE, og der er meget potentiale i det.

God kamp - hilsen Airbear.

Tilmeldt 5. Aug 10
Skrevet kl. 00:28

Rigtig fed feedback, tak for det !

Det lyder rigtigt spændende, og kender også crossfit, helt klart noget jeg vil tage til overvejelse!

Fra Handewitt
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 598
Fra  N.K. Import APS Skrevet kl. 15:20

Jeg vil anbefale dig at få et job i et fitnesscenter så du kan se hvad det indebærer, og på den måde får du også lidt "inside viden" som du helt sikkert vil få stor gavn af. Det er vigtigt at tænke sig grundigt om da det er en stor beslutning der vil kræve at du låner en del penge, og hvis det ikke kører er det en lidt skidt start på "livet efter skolen", som du kan komme til at bøde for i mange år.

Sælger selv proteinpulver, kreatin mv. og har også tit tænkt på at starte et fitness center op, men indtil videre er det kun blevet ved tanken, da nogle lokaler jeg fandt blev snuppet før jeg fik taget mig sammen.

Danmarks største udvalg af billigt træningsudstyr

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)