Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til SEO søges.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har nu brugt en masse energi på at gøre http://www.sundleg.dk klar, og vi er nu gået i luften.

Nu er tiden kommet til den tricky SEO. Jeg er mildest talt nybegynder inden for søgemaskineoptimering og ville derfor sætte pris på lidt hjælp.

Er der nogle venlige SEO-eksperter der gider se på siden og nævne hvilke ting jeg skal forbedre eller rette?

Jeg ligger ikke særligt godt til i Google, men kan se at min forside ikke er indexeret siden d. 29. oktober. Dog er andre sider indexeret senere. Det kunne jeg faktisk ikke forstå, da jeg troede at spideren fulgte alle links på den side den indexerede (og der er links til mine øvrige sider).

Jeg vil gerne findes på søgeord som "legetøj" (er nok et af de sværeste ord, med mest konkurrence, men jeg prøver), "lamaze legetøj", "haba", "haba legetøj", "Vilac", "Vilac legetøj", "bamser", tøjdyr" samt "gyngeheste".

Jeg ser frem til at høre fra jer og på forhånd tak.

MVH. Daniel
http://www.sundleg.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:30

Husk h1 hver side med valgte søgeord

Husk i teksten rundt omkring brug valgte søgeord og linke til underside med søgeord i ankerlinket

Husk få flere links til din side

Mere tekst overalt , arbejde med den unikke ide at lave branches bedste side med tekst og billeder

Google den første linje i din tekst , der findes en anden side der i hvert fald har lavet din  siden næsten  ens, dog linker den til din, med god ide vis du ejer begge sider at der er helt forskellige tekster på begge, dog findes den anden side bedre i google

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 17:55

Hej Mikael. Tak for dit svar.

Hvad mener du med at linke til underside med søgeord i ankerlinket? Kan du nævne et eksempel?

Jeg har lige Googlet den første linje (Legetøj online - Udviklende & lærende legetøj), og kan godt se en anden side der bruger næsten den samme tekst, men jeg kan ikke se nogen der linker til min side, kan du huske havd det var for en side?

på forhånd tak.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:04

denne under side var teksten næsten ens og et par andre http://www.sundleg.dk/bilbane-vilac.html google første linje så finder du siden , den ligger nummer  1 på google , med denne linje

mener sådan her

legetøj på forsiden kan der udmærket linke til en underside med samme tekst legetøj Vilac , det hjælper lidt

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 18:18

Arh, på den måde. Ja det kan jeg godt se.

Kom forresten til at tænke på en ting:

Under "beskrivelse" i bunden af alle produkterne, der har jeg noget tekst der forklarer lidt om legetøjsmærket. DVS. under alle produkter fra f.eks. Vilac der er det de samme 5 - 10 linjer der står. Vil Google se dette som duplicate content?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:42

Okay er ikke SEO guru med jeg tror ikke det er en fordel affinitet side  linker til en med samme tekst på ens side , kan desuden se ved at bruge " " ved ord er denne side før dig .

Dog mystisk din side har indekset alle undersider næsten med facebook siden når bruges dette her foran " og bagved " kommer der 611 resultater frem.

ens tekste er selvfølgelige en ulempe på mange undersider , med hvor stor ulempe ved jeg ikke , det er jo også mange produkter du har ca. 500 stk. er det en stor opgave at lave gode og unikke tekster  især når man har mange produkter der næsten er ens, tror dog godt det kan betale sig at lave unikke tekster  evt. lige ind stanard tekst i et billedet

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 22:09

Ja, det er faktisk lidt af et problem. Vi bestræber os på at lave unikke tekster til det enkelte produkt, men selve beskrivelsen af legetøjsmærket kan vi nok ikke lave om på hver eneste side. Vi har 500 nu og mangler stadig at lægge ca. 1500 varer op, så det ville blive en umulig opgave. Men det kan være at det må klare med en henvisning (et link) til beskrivelsen af producenten.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 22:20

Jeg har lige hjulpet en kammerat med at få ham til at indse at har skulle lave unikke tekster til hans side. Besøg fra 60 dage siden 56 pr dag nu næsten 300 :) 

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 22:34

Hej Thomas.

Ja, jeg er heller ikke i tvivl om at unikke tekster er vigtige når det gælder SEO. Vi bestræber os også på at holde alle produktbeskrivelser unikke. Problemet kommer først omkring beskrivelsen af producenten. Det kan man jo ikke skrive på 5-600 forskellige måder.

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 22:35

Måden som du linker på kan forbedres meget! I stedet for bare at skrive http://www.sundleg.dk skal du benytte ankertekster, samt link til undersider såsom haba legetøj , tøjdyr  eller dukkehus.

Problematikken ang. produktbeskrivelserne fra producenterne, eller generelle beskrivelser som går igen kæmper mange webshopejere med. Hvis du vil arbejde seriøst med SEO på din webshop, er der ingen udvej end at skrive unikke tekster til hvert enkelt produkt. En løsning kan være at man lukker af for de undersider som benytter beskrivelser der går igen, ind til at de bliver skrevet om. Se det fra søgemaskinernes side: hvorfor skal de vælge at ranke lige netop din hjemmeside øverst, hvis indholdet er nøjagtigt det samme som dine konkurrenters? Eller hvilken en af dine undersider skal rankest højest hvis den samme beskrivelse bruges flere steder? Tænk meget over hvilke søgeord som du bruger. Et eksempel er fra siden med en kaninbamse - det er de færreste der søger efter "blødt kanin-krammedyr" eller Kaninen "Moppel" for den sags skyld.

Unikke produktbeskrivelser af en hvis længde, hvor søgeordet bliver gentaget nogle gange er guld værd - og pengene du giver ud for disse, vil du opleve vil komme mange gange igen.

Held og lykke!

/ Emil

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)