Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfinderforeningen søger......

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Anne.

Jeg har læst din kommentar.

Jeg synes vi skal holde os til facts.

I forbindelse med min egen virksomhed , som lever af at licenserer mine opfindelser ud til virksomheder, havde jeg et uforpligtende møde med dig , fordi jeg overvejede at købe din assistance i forbindelse med en design opgave.

Du sender efterfølgende et oplæg, hvor du tilbyder at løse opgaven for 140.000 kr. ex moms

Efterflg. skriver jeg til dig. Tak for dit tilbud, men det beløb du ønsker for at løse opgaven, lægger langt over det, som jeg kan betale for en opgave som denne.

Da du modtager mit afslag,  modtager jeg efterfølgende en række mails fra dig, hvor du sammenligner min virksomhed med pyramide virksomheder og du kommer med de groveste anklager mod mig og en række beskyldninger, som er grebet ud af den blå luft.

Jeg synes du skal stoppe med injurier og koncentrerer dig om  at udvikle , markedsføre og sælge nogle produkter, som kan gøre kunderne glad.

At du har set dig sur på mig, kan jeg  ikke forhindre dig i, men jeg mener bestemt ikke dine holdninger skal gå ud over en seriøs forening, som opfinderforeningen,  hvor vi er mange der gør et stort stykke frivilligt arbejde, for at forbedre vilkårene for kreative hjerner i dette land.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 21:06

Kære Vivi

Som du kan se var det ikke meningen at det skulle være et offentligt indlæg. Det var en total kvajebajer, et indlæg til ven, som jeg så trykkede forkert. Og slettede igen, men en anden aminoer kunne ikke dy sig
Omkring den sag er vi vist af en forskellig opfattelse hvad re-design og produktion af prototyper til masseproduktion skal koste. ;-)

Omkring kommunikationen, så var det en reaktion på "uddrag" og en lettere kryptisk korrespondance. Det var ikke mig der havde tænkt mig at ignorer design ophavsret :-)

Hvor om alt er, er jeg ked af,  at det blev offentligt og at en anden amino bruger ikke gad slette det, ved efterspørgsel på dette.

Beklager

Anne

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 21:37

Come on people... humoren er ved at droppe til under lavmålet.
Diskussionen opstod på baggrund af Vivis manglende forklaring på, hvad den gratis arbejdsindsats skulle gå til. Den er kommet nu, og den er i mine øjne helt acceptabel.
Selvfølgelig skal folk ikke arbejde gratis for andre som tjener penge (eller forventes at gøre = folk der driver forretning), men det er en forening som kæmper for rettigheder for en bestemt folkegruppe, nogen som i min optik ikke altid har det let i forvejen.

Comon.. så dårligt var min joke nu heller ikke
mkay.. jeg er ikke en non profit eller NGO.. pyha.. så jeg skal op med slanterne

Jeg skal dertil sige at jeg i mange henseender understøtter NGOer on non profit med webhoteller, servere, cms systemer osv. Så jeg gør da noget.. men jeg skal dog sige at ingen af dem har spurgt mig men jeg har selv spurgt dem om jeg kan hjælpe. Fortiden har vi omkring 20 sponsorerede webs og 2 sponsererede dedikerede servere kørende.

Jeg har nævnt det et par gange før "undskyld vivi at det lige er dit bidrag (som efter forklaringen hvad det går ud på ikke har fortjent det) skal lide under mine sure opstød.. Som sagt er det princippet der går mig på ikke specielt dette indlæg.

Ekstra til Markus: jeg vil faktisk godt tilbyde dig gratis tekster til både din hjemmeside og diverse andre salgsmaterialer
Dog ser jeg ikke at du falder ind i kategorien som non-profit, så jeg må bede om noget i gengæld; du skal være forhandler af vores CMS! Så tilbyder vi dig adgang til gratis salgsmateriale, herunder tekster bl.a. om vores produkter men også generelle tekster om SEO, vigtigheden af godt grafisk design mm.

Tak for tilbudet .. det var flinkt af dig . Må desværre takke nej da vi har andre samarbejdpartnere på det område. Vi ranker faktisk "ret godt " på de ord vi gerne vil kendes ved som feks. "dedikeret server". MEN hvis du har nogler artikler der kan få mig til at få en endnu højere placering vil jeg gerne overveje et samarbejde.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 21:52
Dato: 24-01-2007 21:05:36
Forfatter: Anne Fogel
Kære Vivi

Som du kan se var det ikke meningen at det skulle være et offentligt indlæg. Det var en total kvajebajer, et indlæg til ven, som jeg så trykkede forkert. Og slettede igen, men en anden aminoer kunne ikke dy sig
Omkring den sag er vi vist af en forskellig opfattelse hvad re-design og produktion af prototyper til masseproduktion skal koste. ;-)

Omkring kommunikationen, så var det en reaktion på ''uddrag'' og en lettere kryptisk korrespondance. Det var ikke mig der havde tænkt mig at ignorer design ophavsret :-)

Hvor om alt er, er jeg ked af,  at det blev offentligt og at en anden amino bruger ikke gad slette det, ved efterspørgsel på dette.

Beklager

Anne

Beklager har først nu set dine beskeder og det er desværre for sent nu. Jeg får af en eller anden grund ikke Private Beskeder sendt som email og hvis man ikke lige er på Amino så ser man ikke notitsen om at man har beskeder liggende.
Til info havde alle os der deltager i debatten fået dit indlæg tilsendt som email, så selv om du slettede det, var det spredt...

Umiddelbart var grunden til at jeg besvarede det, at jeg ikke fattede konteksten du skrev i, men kan nu forstå at det var fordi du fejl-postede det, beklager at jeg ikke selv var hurtig nok til at fange den, samt at du forsøgte at slette dit indlæg igen.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 21:56
Dato: 24-01-2007 20:03:00
Forfatter: OleGearløs

Hej Marcus

Jeg har selvfølgelig forståelse for at nogle er irriterende over gang på gang at støde på indlæg der ikke er ''penge'' i, men jeg mener ikke man bare kan starte en hånekampange på grundlag af pågældende indlæg. Det kan folk ikke være bekendt.

I mit tidligere erhverv blev jeg spurgt om gratis ydelser mindst 20 gange om dagen,og sjovt nok hjalp jeg rigtig mange mennesker på daglig basis, ganske gratis. Disse gratis service-ydelser blev især givet til pensionister, børn/børnefamilier, instutioner,foreninger og mennesker jeg kva deres påklædning kunne se var ludfattige.  Andre måtte betale for samme service.. Naturligvist har det kostet lidt ''brød'' at bruge x-antal timer om måneden på at hjælpe andre mennesker, penge jeg kunne have haft ekstra i banken idag, men for mig, har det at kunne hjælpe, været det hele værd.

Hvis du mener IT-brancen generelt lider nød pga. dette fænomen, er der sjovt nok flere ''grafikkere''  og ''programmører'' på Amino, der ikke bruger tiden på at brokke sig,..måske de ikke føler sig truet af amatørene, fordi de forlængst har fundet ud af at distancerer sig, bla. på kvaliteten..

Hej ole
Jeg hjælper gerne og har gjort det mange gange her på amino og mange andre steder, for mig er det en personlig sejr og glæde at kunne sige, når folk spørger hvad jeg skal have for arbejdet , "Et smil og varme tanker i min retning.."

Men som jeg hvist til bevidstløshed har påpeget har jeg ikke noget problem med Vivis indlæg efter forklaringen hvorfor hu skal have det gratis. (jeg vil meget gerne vise dig indlæggene hvis du skulle have spriunget dem over).

Men jeg syntes dette er en kanon diskussion fordi jeg stadigvæk er 100% sikker på at nogle "grupper" er mere udsat for råb om gratis arbejde end andre.. og det intereserer mig hvorfor det er ok for den ene gruppe hvis man aldrig ville spørge andre om gratis arbejde.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 22:06
Hej Nicolai

Så kan jeg lære det

Og så troede jeg du ikke gad svare mig..... :-)

I sidste ende er det jo mig der kvajede mig og selvom du havde opfattede konteksten, så havde alle jo fået mailen alligevel.

Sket er sket og sådan er det.

Men jeg takker for dit svar

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:06
Dato: 24-01-2007 21:37:14
Forfatter: RandomAccess
Tak for tilbudet .. det var flinkt af dig . Må desværre takke nej da vi har andre samarbejdpartnere på det område. Vi ranker faktisk ''ret godt '' på de ord vi gerne vil kendes ved som feks. ''dedikeret server''. MEN hvis du har nogler artikler der kan få mig til at få en endnu højere placering vil jeg gerne overveje et samarbejde.

Se nu går der nærmest sport i den...
Bedre tekster er nok så meget sagt, dem du har på din side ser ud til at virke fint og jeg kan bestemt ikke garantere bedre ranking ud fra hvad jeg kan forfatte...
Men tænker lidt, at din URL struktur ikke indeholder relevante ord for indholdet. Se det ville jeg kunne tilbyde dig... (f.eks. example.com/servere/dedikerede-servere.aspx*)
* aspx kan også udskiftes med .html, .asp, ingenting eller andet anden filendelse...
Jeg vil også kunne garantere en bedre pris for et CMS der er mindst lige så godt (måske også bedre), som du kan brande som dit eget, men kan se du er dedikreret host for CMS-udbyderen så jeg kæmper nok op af bakke
Din menu har jeg ikke lige set nærmere på, men ville da gerne lave en for dig, som søgemaskinerne læser let

Nå... nok salgsgas og tråd-kapring fra mig.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 22:12
Dato: 24-01-2007 22:06:10
Forfatter: Anne Fogel
Hej Nicolai

Så kan jeg lære det

Og så troede jeg du ikke gad svare mig..... :-)

I sidste ende er det jo mig der kvajede mig og selvom du havde opfattede konteksten, så havde alle jo fået mailen alligevel.

Sket er sket og sådan er det.

Men jeg takker for dit svar

Lad os deles om at give kvaje eller ''s næste gang der er Amino Fredagsbar

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Skrevet kl. 22:15
Så er den i vinkel, men foretrækker

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 22:45

Kære Anne,.

Du gav mig et tilbud på en ydelse, jeg takkede pænt nej til dit tilbud, at du så efterfølgende, kan komme og påstå at jeg vil krænke dine rettigheder, kan jeg slet ikke forstå .

Jeg har et patent.Jeg bad dig om et tilbud på noget design.  Jeg har ikke købt noget af dig. Jeg viste min opfindelse som er patenteret og spurgte, om du kunne lave nogle prototyper og det gav du mig en pris på  140.000 ex. moms

Jeg fik også en pris for nogle andre og vurderingen af de to tilbud jeg fik, fravalgte jeg dig og tilvalget de andre og sådan er det.

Som seriøs opfinder  har og vil aldrig krænke folks ophavsret. Jeg lever af royalty for de opfindelser jeg har gjort, og gennem opfinderforeningen bidrager jeg med den erfaring jeg har fået efter flere års kamp.

Jeg hverken producerer, distribuerer , markedsfører og sælger produkter.  Jeg lever  af mine licensindtægter.

Jeg synes du skal stoppe dine angreb, hvad enten de  foregår i det offentlige rum eller i det skjulte.

Held og lykke på din vej

Hilsen

Side 4 ud af 6 (58 indlæg)