Dato: 24-01-2007 18:06:39 Forfatter: RandomAccess Hej Ole
Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med til dagligt, men jeg tør at påstå følgende: prøv at lave en søgning på
amino hvem der gerne vil have din arbejdskraft gratis. Og så prøv at finde dem der gerne vil have design eller kodning gratis.
Jeg håber at denne sammenligning vil få dig til at forstå at de første 10 gange griner man over det, men til slut er det ret irriterende. Problemet er at amino også er en afspejling af det virkelige liv...
Spørg dig lige.. hvor mange af dem der spørger om gratis hjælp ville nogensinde vove at spørge en snedker om han ikke lige kan sætte nye vinduer ind gratis...
Tankevækkende syntes jeg...
Hej Marcus
Jeg har selvfølgelig forståelse for at nogle er irriterende over gang på gang at støde på indlæg der ikke er "penge" i, men jeg mener ikke man bare kan starte en hånekampange på grundlag af pågældende indlæg. Det kan folk ikke være bekendt.
I mit tidligere erhverv blev jeg spurgt om gratis ydelser mindst 20 gange om dagen,og sjovt nok hjalp jeg rigtig mange mennesker på daglig basis, ganske gratis. Disse gratis service-ydelser blev især givet til pensionister, børn/børnefamilier, instutioner,foreninger og mennesker jeg kva deres påklædning kunne se var ludfattige. Andre måtte betale for samme service.. Naturligvist har det kostet lidt "brød" at bruge x-antal timer om måneden på at hjælpe andre mennesker, penge jeg kunne have haft ekstra i banken idag, men for mig, har det at kunne hjælpe, været det hele værd.
Hvis du mener IT-brancen generelt lider nød pga. dette fænomen, er der sjovt nok flere "grafikkere" og "programmører" på Amino, der ikke bruger tiden på at brokke sig,..måske de ikke føler sig truet af amatørene, fordi de forlængst har fundet ud af at distancerer sig, bla. på kvaliteten..