Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opfinderforeningen søger......

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rene
Som sagt er det lidt synd at det skal gå ud over Vivi som nok på ingen måde fortjener det..

MEN nu hvor du har meldt dig på banen.. jeg mangler texter til min hjemmeside.. tror du ikke lige du kan trække en dag ud af kalenderen og gør lidt frivillig arbejde for mig.. jeg ville være meget taknemmelig :)
Jeg kan desværre ikke lige betale da jeg skal bruge pengene jeg har til noget andet.

...

OK.. det var en joke for lige at pointere at du ikke ville give mig en fløjtende f... uden nogle skillinger på bordet.. :P
Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:42
Hej Vivi

Du kunne jo også vende det på hovedet.

Der findes jo opfinder der lever af deres opfindelse.....

Og det gør du jo, så hvorfor går du/I så ikke sammen og betaler "tilbage" til opfinderforeningen (den hjælp i har fået), ved at betale for en grafiker ???

Min sparsomme erfaring viser at der generelt er en opfattelse af det kun er den "stakkels" opfinder der fortjener penge...Og det ser ud som om at andre har den samme opfattelse

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 19:45
Hej Markus

Hvis dit projekt var af foreningskarakter eller decideret godgørende, så ville jeg da til enhver tid overveje din forespørgsel. Det har jeg gjort før, det gør jeg for øjeblikket i et enkelt tilfælde - og har lige tilbudt det igen...

Så mit spørgsmål til dig er ikke "Do you feel lucky today...", men derimod: Hvad er dit projekt?

Mvh.

René

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:46
Dato: 24-01-2007 19:28:42
Forfatter: RandomAccess
Hej Rene
MEN nu hvor du har meldt dig på banen.. jeg mangler texter til min hjemmeside.. tror du ikke lige du kan trække en dag ud af kalenderen og gør lidt frivillig arbejde for mig.. jeg ville være meget taknemmelig :)
Jeg kan desværre ikke lige betale da jeg skal bruge pengene jeg har til noget andet.

Come on people... humoren er ved at droppe til under lavmålet.
Diskussionen opstod på baggrund af Vivis manglende forklaring på, hvad den gratis arbejdsindsats skulle gå til. Den er kommet nu, og den er i mine øjne helt acceptabel.
Selvfølgelig skal folk ikke arbejde gratis for andre som tjener penge (eller forventes at gøre = folk der driver forretning), men det er en forening som kæmper for rettigheder for en bestemt folkegruppe, nogen som i min optik ikke altid har det let i forvejen.

Jeg kan heller ikke tilbyde grafisk produktion for jeg ville falde ind i gruppen af "hjemmefuskere" der ikke kan levere korrekte trykklare filer, men her er et tilbud til Vivi. I har godt nok en hjemmeside og intet ondt om den. Dog vil jeg gerne tilbyde jer en gratis licens til vores CMS hvis I en dag får brug for en ny side eller en side til at andet projekt i sammen klasse.
Vi har tidligere hjulpet non-profitorganisationer og gør det gerne igen når vi har tiden til det. Det hedder vist med et fine ord Coporate Social Responsibility og dækker bl.a. over, at man skal handle etisk korrekt. I mine øjne er det lig med, at man ikke plukker de mindrestillede herunder non-profit eller godtgørende organisationer.

Ekstra til Markus: jeg vil faktisk godt tilbyde dig gratis tekster til både din hjemmeside og diverse andre salgsmaterialer
Dog ser jeg ikke at du falder ind i kategorien som non-profit, så jeg må bede om noget i gengæld; du skal være forhandler af vores CMS! Så tilbyder vi dig adgang til gratis salgsmateriale, herunder tekster bl.a. om vores produkter men også generelle tekster om SEO, vigtigheden af godt grafisk design mm.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 19:51
Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:03

Dato: 24-01-2007 18:06:39 Forfatter: RandomAccess Hej Ole
Nu ved jeg ikke hvad du arbejder med til dagligt, men jeg tør at påstå følgende: prøv at lave en søgning på amino hvem der gerne vil have din arbejdskraft gratis. Og så prøv at finde dem der gerne vil have design eller kodning gratis.
Jeg håber at denne sammenligning vil få dig til at forstå at de første 10 gange griner man over det, men til slut er det ret irriterende. Problemet er at amino også er en afspejling af det virkelige liv...
Spørg dig lige.. hvor mange af dem der spørger om gratis hjælp ville nogensinde vove at spørge en snedker om han ikke lige kan sætte nye vinduer ind gratis...

Tankevækkende syntes jeg...

Hej Marcus

Jeg har selvfølgelig forståelse for at nogle er irriterende over gang på gang at støde på indlæg der ikke er "penge" i, men jeg mener ikke man bare kan starte en hånekampange på grundlag af pågældende indlæg. Det kan folk ikke være bekendt.

I mit tidligere erhverv blev jeg spurgt om gratis ydelser mindst 20 gange om dagen,og sjovt nok hjalp jeg rigtig mange mennesker på daglig basis, ganske gratis. Disse gratis service-ydelser blev især givet til pensionister, børn/børnefamilier, instutioner,foreninger og mennesker jeg kva deres påklædning kunne se var ludfattige.  Andre måtte betale for samme service.. Naturligvist har det kostet lidt "brød" at bruge x-antal timer om måneden på at hjælpe andre mennesker, penge jeg kunne have haft ekstra i banken idag, men for mig, har det at kunne hjælpe, været det hele værd.

Hvis du mener IT-brancen generelt lider nød pga. dette fænomen, er der sjovt nok flere "grafikkere"  og "programmører" på Amino, der ikke bruger tiden på at brokke sig,..måske de ikke føler sig truet af amatørene, fordi de forlængst har fundet ud af at distancerer sig, bla. på kvaliteten..

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 20:09
Dato: 24-01-2007 19:50:52
Forfatter: Anne Fogel

Du ved godt at det er hende der tog røven på mig???

Bare du passer på.....personligt ville jeg lade alle dem der bruger foreningen lave en indsamling.

Der er altså en del af dem der tjener pænt meget, men har holdningen at det kun er dem der skal tjene.

Bare og så videre

Anne

Fatter ikke dit indlæg
Hvem har taget røven på dig?
Hvorfor ved du, at opfinderne i hendes forening tjener pænt meget?

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:15
Hej Anne,

Mht dit spr. hvorfor jeg/ vi ikke bare selv betaler.

Igen det er en forening, vi bidrager med viden, erfaringer og engagement, samt frivillig arbejde i form af , råd, vejledning, møder og samtaler for at fremme forholdene for innovative mennesker, men ligefrem selv betale ....

Jeg personligt tror ikke der er mange bestyrelsesmedlemmer i de forskellige frivillige foreninger, fx badminton klubber, som betaler til de administrative omkostninger.

Og mht til "at betale tilbage", skal jeg gøre opmærksom på , at jeg på baggrund af de erfaringer jeg har haft som opfinder har været med til at stifte foreningen. Netop fordi der er et behov for at fremme kreative og innovative mennesker i DK

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 20:21
Hej Vivi

Hvis du holder shift nede når du trykker enter får du ikke de store mellemrum i din tekst :)

Mvh.

Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 20:25
Hej Ole

Mange tak for info. :-)

Side 3 ud af 6 (58 indlæg)