Er du eller din virksomhed innovativ og hjælpsom ? Opfinderforeningen sørger frivillig arbejdskraft til udformning afen innovativ brochure, der gør opfinderforeningen synlig i hverdagenMvh |
Opfinderforeningen søger......
I søger altså gratis arbejdskraft... Men modtager 400 kr. pr. medlem om året? Burde I så ikke kunne betale bare "lidt" for at få lavet jeres markedsførings materiale?? Undskyld min "næsvise attitude"... Men jeg bliver som grafisk designer ret forarget over indlæg som disse. Jeg har ikke noget imod at lave gratis arbejde, hvis det er for en god sag. Vi er f.eks. ved at lave grafisk identitet for udviklingsprojektet "Phillipines in Mind", som samler penge ind til at hjælpe familier ud af slumkvarterene på Filipinerne. Men når man søger gratis arbejdskraft, for egen vindings skyld... Ja, så står jeg af. Vi har i forvejen svært ved at overleve i vores branche pga. at folk efterhånden forlanger professionelt grafisk arbejde til spotpriser - så gratis arbejdskraft får du meget svært ved at finde. Du skal tænke på at vi forsøger også at leve af det vi laver. Jeg ved godt du mener det godt, men det eneste du får ud af sådan et indlæg er forargelse. Det bliver opfattet som meget respektløst og uforstående over for vores arbejde. Det svarer til, at jeg laver et indlæg som følgende: Er du eller dit trykkeri hjælpsom? Vores Reklamebureau søger frivillig (læs: gratis) arbejdskraft til trykning af vores opgaver, så vi bliver synlige i hverdagen. Du må undskylde at det lige går ud over dig, men jeg blev lige nødt til at lukke lidt damp ud efter at have læst dit indlæg. (Og nu bliver jeg sikkert selv høvlet ned for at have skrevet sådan et negativt indlæg ![]() Jeg ønsker jer held og lykke med foreningen fremover, men vil I have lavet markedsføringsmateriale må I frem med kontanterne ligesom alle andre. Mvh. Mikkel Johansen Mediegrafiker |
mit indlæg var også ment af nysgerrighed - ikke at jeg var klar til at bruge min sparsomme fritid på mere arbejde :-) |
Den samme harme har jeg når jeg ser "programør søges ..blahblah.. har ingen penge men når vi så er blevet til en side der kan sælges for flere millioner så kan du sige "jeg var med fra starten" plus du får et yndigt smil, et fugtigt håndtryk og nogle postkort fra jamaica.... " Der skal uddannelse og mange års erfaring til at lave fornuftig kode (eller design) I har da alle noget at tilbyde, hvis du ikke kan betale så prøv da at sige at du vil gøre noget andet for personen. Og ja det er lidt synd at det går ud over dig.. MEN du ville nok også kigge lidt mopset hvis jeg skrev at jeg gerne vil have et gratis medlemskab i din klub, uden begrundelse hvorfor du skal give mig den? |
Dato: 24-01-2007 14:49:31 Forfatter: InMedia Reklame I søger altså gratis arbejdskraft... Men modtager 400 kr. pr. medlem om året? Burde I så ikke kunne betale bare 'lidt' for at få lavet jeres markedsførings materiale?? Undskyld min 'næsvise attitude'... Men jeg bliver som grafisk designer ret forarget over indlæg som disse. Jeg har ikke noget imod at lave gratis arbejde, hvis det er for en god sag. Vi er f.eks. ved at lave grafisk identitet for udviklingsprojektet 'Phillipines in Mind', som samler penge ind til at hjælpe familier ud af slumkvarterene på Filipinerne. Men når man søger gratis arbejdskraft, for egen vindings skyld... Ja, så står jeg af. Vi har i forvejen svært ved at overleve i vores branche pga. at folk efterhånden forlanger professionelt grafisk arbejde til spotpriser - så gratis arbejdskraft får du meget svært ved at finde. Du skal tænke på at vi forsøger også at leve af det vi laver. Hold da helt op en svada, du må virkelig være træt af folk der vil ha gratis hjælp hva Mikkel. Naturligvis kan grafikkere ikke bare arbejder gratis, hvis ikke der er et "formål" med det. Men bare fordi du ikke vil støtte en opfinderforening med at lave en brocure, kan det jo godt være at andre vil. Mange brugere har spare store summer på at de kunne få gratis hjælp her på Amino. Skulle alle revisore og advokater så også bare håne folk der tillader sig at stille spørgsmål, som de normalt ville være blevet fyrsteligt betalt for i andre situationer,..osv..osv.. Jeg ved godt du mener det godt, men det eneste du får ud af sådan et indlæg er forargelse. Det bliver opfattet som meget respektløst og uforstående over for vores arbejde. Endvidere,.. og undskyld min "næsvise attitude"... finder jeg det, til forskel fra Vivis spørgsmål, respektløst at stjæle folks arbejde,istedet for at spørger pænt om hjælp. http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=5486 Det svarer til, at jeg laver et indlæg som følgende: Er du eller dit trykkeri hjælpsom? Vores Reklamebureau søger frivillig (læs: gratis) arbejdskraft til trykning af vores opgaver, så vi bliver synlige i hverdagen. Du må undskylde at det lige går ud over dig, men jeg blev lige nødt til at lukke lidt damp ud efter at have læst dit indlæg. (Og nu bliver jeg sikkert selv høvlet ned for at have skrevet sådan et negativt indlæg ![]() Jeg ønsker jer held og lykke med foreningen fremover, men vil I have lavet markedsføringsmateriale må I frem med kontanterne ligesom alle andre. Du må også undskylde det lige går ud over dig ;) Mvh. |
Jamen jeg vil da gerne lave en gratis brochure til jer. I copy-paster bare nedenstsående tekst på et A4 ark, som I folder på midten og vupti - så er I synlige i hverdagen. mvh Hans Opfinderforeningen - gratis patenter til folket Vi tilbyder vores ideer og opfindelser gratis til hvem som helst, der måtte ønske at tjene sig fede på vores bekostning. I opfinderforeningen mener vi nemlig, at folk bliver gladere, når de arbejder frivilligt for andre. Du behøver ikke skamme dig over at tage imod vores tilbud - selvom vi har investeret i uddannelse og udstyr, synes vi det er så sjovt at arbejde gratis, at vi faktisk sidder og griner hele dagen. Det er også sjovere at grine end at spise. Venlig hilsen Opfinderforeningen |
*host host * av for en sag at blive afsløret med ![]() Lidt ligesom Bysted og kronprinsens website i sin tid! På de reklamebureauer jeg siden har arbejdet for, er udtrykket "en Bysted" alment kendt ... og ikke for det gode. Anyway - lav dog en barde aftale hvis I ingen penge har! Tilbyd jeres hjælp for deres hjælp!Start med at tilbyde noget før I spørger om at få lavet noget...og I har jo kontingenter fra medlemmer (der alle er succesfulde opfindere håber jeg) Kan I hjælpe MIN opfindelse ud over disken hjælper jeg gerne jer! |
Ja den var jeg vist selv uden om ![]() En fejl vi naturligvis har lærte af og efterfølgende hyrede en tekstforfatter. Ideen med en barde-aftale synes jeg også lyder mere rimelig... Der kan være noget i det for begge parter. |
1000 tak for Jeres tilbagemeldinger og engagement :-) og kan til dels give Jer ret. Når det er sagt , så er vi en forening som er baseret på frivillig engagement, hvilket betyder at foreningsarbejdet er ulønnet. Vi er en frivillig forening ,som repræsenterer en række opfindere, designer mv. , som enten lever eller forsøger at leve af at opfinde, designe, udvikle, markedsføre og sælge produkter. Gennem foreningen bidrager vi med oplysninger ,viden og erfaringer og vi deltager aktivitet i det politiske arbejde, for at sikre at kreative hjernes vilkår bliver forberedt i Danmark. Vi en forening, som kæmper for at gøre hverdagen nemmere for innovative og kreative mennesker. Blandt andet har vi i 7 år kæmpet en kamp for lovforslagsændring af § 60 stk. 3. "Forældelse af erstatningskrav efter stk. 1 indtræder tidligst 1 år efter, at indsigelsesfristen for patentet er udløbet, eller efter at patentmyndigheden har besluttet at opretholde patentet". Loven træder i kraft den 1. juli 2007. Efter 1. juli 2007 kan opfinderen og kreative hjerner således spare store omkostninger i de tilfælde, hvor et tidligere meddelt patent bliver afvist pga. indsigelser. Vi har desværre ikke de samme ressourcer som store brancheforeninger, der repræsenterer store virksomheder, men resultatet af vores frivillig indsats glæder både dem der er medlem i vores forening, samt mange andre kreative i vort land. Det er ikke forenings intention at misbruge folk, men vi kunne godt tænke os at komme i kontakt med flere, som kan bidrage positivt til opfinderforeningen. På samme måde som de mange andre, der gør en stor indsats. Så er der nogen der har lyst til bidrage med fx udformning af brochure er de meget velkommen, og hvis de ikke har tid, er de også velkommen til at lade vær :-) Vi efterlyser ildsjæle, der har lyst og tid og som kan bidrage til at skabe en forskel. |