Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er argumentet for korrekturlæsning på websites?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Torbjørn

Ikke noget dårligt forslag. Det må lige tænkes igennem...

Michael

PS: var lige inde og kigge på din hjemmeside og du har 8-10 forskellige småfejl på forsiden alene. Hvis du vil have det , får du rettelserne på onsdag i et dokument - kvit og frit som tak for at du gad svare mig. Skriv lige til mig senest tirsdag eftermiddag, hvis du er interesseret.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:20

Hej Oscar

Kommer det an på, hvordan man henvender sig? Et uopfordret salgsbrev er vel OK men ikke en mail, hvori man tilbyder at rette småfejl?

Michael

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 13:46

Indkøberen/Fokus:

Hej Oscar

Kommer det an på, hvordan man henvender sig? Et uopfordret salgsbrev er vel OK men ikke en mail, hvori man tilbyder at rette småfejl?

Michael

Hej Michael,

Så længe det er på e-mail er det ikke tilladt med uopfordrede salgshenvendelser. Du kan selvfølgelig sende dem et fysisk brev, hvis det er det du mener. :-)

Min kommentar var vist lige så meget rettet mod den daværende sidste posters kommentar om at han modtag e-mails fra folk der forsøgte at sælge ham lignende ydelse. :)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:49

Tak for svaret, Oscar. Jeg ved godt, at svaret var til Torbjørn, men dit svar affødte lige mit spørgsmål.

Det bliver for dyrt og omstændeligt at sende et salgsbrev, når det er småfejl, men jeg må vel bare ringe til dem så.

Michael

Fra midtjylland
Tilmeldt 13. Oct 08
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 14:06

Hej

Var lige optaget af arbejde, men er på igen :-)

Jeg tror der er en del der slet ikke opdaterer deres hjemmesider alene for svigermor og 3 gode venner skal ind over og læse korrektur inden man oploader , og der er grænser for hvor mange gange de syntes det er sjovt.

Jamen jeg ville med glæde betale et fast månedeligt beløb for at få hjemmesiden støvsuget hver 14 dag for div fejl.

Vi har godt nok nogen stykker der læser salgsbreve osv igennem inden de bliver sendt ud, men det er en tidskrævende proces hver gang at skal have 3-4 folk til at godkende et skrift man laver som til(der er det blot MEGET vigtigt) og der er ikke nogen der tager sig tid til at kigge hjemmesiden igennem.

vi opdaterer og kommer med tilføjelser når noget nyt lige falder os ind.

Vi svømmer ikke i penge (tak for det tidligere samarbejdspartner og kunde) men arbejder på højtryk med nye og mere seriøse kunder.

Så hvis du Mihael vil komme med en form for tilbud på vask og støvsugning af hjemmesiderne feks hver 14 dag eller efter større opdateringer. så send meget gerne noget til mig på tc@viflytterdinbil.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:26

Hej Torbjørn

Så skal jeg lige nærlæse hele hjemmesiden. Jeg vender tilbage imorgen eftermiddag pr. mail.

Michael

Fra København
Tilmeldt 18. Nov 10
Indlæg ialt: 223
Fra  Tekstcentralen Skrevet kl. 09:50

Torbjørn C.:

HejJeg tror der er en del der slet ikke opdaterer deres hjemmesider alene for svigermor og 3 gode venner skal ind over og læse korrektur inden man oploader , og der er grænser for hvor mange gange de syntes det er sjovt.

Jamen jeg ville med glæde betale et fast månedeligt beløb for at få hjemmesiden støvsuget hver 14 dag for div fejl.

Vi har godt nok nogen stykker der læser salgsbreve osv igennem inden de bliver sendt ud, men det er en tidskrævende proces hver gang at skal have 3-4 folk til at godkende et skrift man laver som til(der er det blot MEGET vigtigt) og der er ikke nogen der tager sig tid til at kigge hjemmesiden igennem.

vi opdaterer og kommer med tilføjelser når noget nyt lige falder os ind.

Det er netop det, der er sagen i en nøddeskal. De fleste mindre virksomheder har selvfølgelig travlt med det, de er bedst til – nemlig at passe deres arbejde og deres kunder. Og det skal skal de jo også. Så bliver der bare ikke så meget tid til korrekturlæsning og det er især et problem, hvis man af den ene eller anden grund ofte opdaterer sin hjemmeside.

Løsningen er en ekstern korrekturlæser, som hurtigt kan tjekke og rette alt, inden det ryger på hjemmesiden. Jeg har tidligere haft faste aftaler med restauranter, som ofte skiftede menukort, men altid fik mig til at rette dem først. Det var en rigtig god idé, både for dem og for mig – problemet var bare, at jeg blev så pokkers sulten af at læse om alle de lækre retter. Wink

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)