Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassevogn på hvide plader

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg er nystartet tømrer og har et ApS, tænker jeg på at købe en brugt kassevogn til omkring 70.000 kr., men kan man købe sådan en på hvide plader?

Gule plader dur ikke, da jeg ikke må bruge den privat.

Papegøjeplader dur ikke, da jeg skal betale skat af fri bil (40.000 kr. pr. år).

Derfor tænker jeg på at købe en kassevogn på hvide plader. Ved godt, at jeg ikke kan trække moms, reparationer mm. fra, men tror alligevel bedst det kan betale sig for mig. Jeg får stadig 3,56 kr. pr. kilometer, og kan trække den fra i firmaet rent skattemæssigt, så vidt jeg har forstået. Men jeg er i tvivl om "privatbenyttelsesafgift" mm.

Har tjekket: http://hosted.pwc.dk/extweb/fribil/fribil.nsf/FriBil?OpenForm

Gælder PWC's bereginger også for kassevogne til håndværkere?

Håber I kan hjælpe med nogle gode råd!

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber da bare en bil med papegøjeplader privat og trækker kørselsgodtgørelse ud af virksomheden. Det er det eneste alternativ du har til en gulpladebil, hvis du ikke vil have en 100% erhvervsbil.

Det vigtige er her, at bilen er indregistreret i dit eget navn og ikke virksomhedens - og at alle omkostninger betales af dig privat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det lidt som om du blander nogle ting sammen. Du kan sagtens have en gulpladebil du kan bruge privat. Du skal selvfølgelig blot  betale "misundelsesafgift"/Privatanvendelsesafgift af bilen.

 

Af købe en kasse vogn på hvide plader vil være en meget dyr fornøjelse, da afgiften på disse jo er 180%. Der findes jo næsten ingen hvidplade varevogne derude, så du skal nok købe en bus el. lign og så tage sæderne ud.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan slet ikke lade sig gøre, at købe en gulpladebil til privatbrug længere, da den skal omregistreres til papegøjeplader :-)

Papegøjeplader bruges til varevogne der gerne må benyttes privat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu tales der jo om en brugt, så det kommer an på årgangen.

-Who dares, wins

www.espressohouse.dk - speciale i Nespresso

www.smarttrend.dk - Ilse Jacobsen, BabaJaga, CCDK, OXMO tøj til kvinder.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Kamp:

Nu tales der jo om en brugt, så det kommer an på årgangen.

Jeps, men det kræver at bilen er indregistreret før 3. juni 1998. Ellers skal der enten papegøjeplader på bilen eller den skal have et klistermærke på, som siger at den må bruges privat.

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Jepsen:

Du køber da bare en bil med papegøjeplader privat og trækker kørselsgodtgørelse ud af virksomheden. Det er det eneste alternativ du har til en gulpladebil, hvis du ikke vil have en 100% erhvervsbil.

Det vigtige er her, at bilen er indregistreret i dit eget navn og ikke virksomhedens - og at alle omkostninger betales af dig privat.

 

Bare så jeg forstår dig ret - ved at indregistrere bilen i eget navn slipper jeg altså for at betale skat af fri bil?

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt. Hvis bilen er indregisteret privat skal du ikke betale skat af fri bil, men du skal også samtidig afholde alle omkostningerne til bilen privat. Hvis du fører en kørebog over al din erhvervsmæssige kørsel, kan du få en godtgørelse på 3,56 kr pr. km du kører erhvervsmæssigt. Denne godtgørelse er skattefri og kan med andre ord hives direkte ud af din virksomhed.

Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu der er tale om en håndværkerbil, kan den special indrettes, så du kan bruge den til dit erhverv. 

Ved en special indrettet bil, kan du godt køre privat i bilen, uden at skulle udfylde kørebog, papagøjeplader osv. da bilen ifølge Skat, ikke ville egne sig som bil til privat kørsel.  

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)