Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kassevogn på hvide plader

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg er nystartet tømrer og har et ApS, tænker jeg på at købe en brugt kassevogn til omkring 70.000 kr., men kan man købe sådan en på hvide plader?

Gule plader dur ikke, da jeg ikke må bruge den privat.

Papegøjeplader dur ikke, da jeg skal betale skat af fri bil (40.000 kr. pr. år).

Derfor tænker jeg på at købe en kassevogn på hvide plader. Ved godt, at jeg ikke kan trække moms, reparationer mm. fra, men tror alligevel bedst det kan betale sig for mig. Jeg får stadig 3,56 kr. pr. kilometer, og kan trække den fra i firmaet rent skattemæssigt, så vidt jeg har forstået. Men jeg er i tvivl om "privatbenyttelsesafgift" mm.

Har tjekket: http://hosted.pwc.dk/extweb/fribil/fribil.nsf/FriBil?OpenForm

Gælder PWC's bereginger også for kassevogne til håndværkere?

Håber I kan hjælpe med nogle gode råd!

 

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du køber da bare en bil med papegøjeplader privat og trækker kørselsgodtgørelse ud af virksomheden. Det er det eneste alternativ du har til en gulpladebil, hvis du ikke vil have en 100% erhvervsbil.

Det vigtige er her, at bilen er indregistreret i dit eget navn og ikke virksomhedens - og at alle omkostninger betales af dig privat.

Fra Hillerød
Tilmeldt 13. Aug 09
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig lyder det lidt som om du blander nogle ting sammen. Du kan sagtens have en gulpladebil du kan bruge privat. Du skal selvfølgelig blot  betale "misundelsesafgift"/Privatanvendelsesafgift af bilen.

 

Af købe en kasse vogn på hvide plader vil være en meget dyr fornøjelse, da afgiften på disse jo er 180%. Der findes jo næsten ingen hvidplade varevogne derude, så du skal nok købe en bus el. lign og så tage sæderne ud.