Vi en række partnere som deler ejerskabet af et Holding selskab. Holding selskabet ejer driftselskabet 100%. Jeg arbejder selv i driftselskabet hvorfra jeg får min løn.
Jeg har så et personligt holding ApS, hvor jeg holder mine anparter. Mit holding selskab ejer også lidt anpartner i et andet selskab hvor jeg primært er med som investor. Herfra får jeg ikke fast løn men udfører fra tid til anden noget projektarbejde hjemmefra. Dette projektarbejder vil jeg sende en faktura på via mit holding selskab.
Da jeg i mit helårshus har nogle frie kvadratmeter som jeg kan dedikere 100% til mit Holding Selskab vil jeg høre, om det er lovligt for mig privat at sende en faktura til eget Holding for lejen? Det drejer sig om ca. 35 kvm, og hvordan fastsættes lejen? Der må være nogle regler omkring dette.
Jeg har tidligere undersøgt emnet på SKATs hjemmeside, hvor der blandt andet er faldet afgørelser i sådanne sager.
Umiddelbart er denne afgørelse til skats fordel, da det er uhyggelig svært at få en hjemme-arbejdsplads godkendt til virksomhedsbrug. Dog kan det lade sig gøre, såfremt man kan dokumentere en rimelig leje, dedikeret lokale, egen indgang og et hav af andre krav.
Desværre har jeg ikke linket til skat mere, men kan anbefale dig at bruge deres søgefunktion.
Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk