Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er mit salg så lavt!

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
du siger jeg kan nøjes med at bruge en nokia, min pc og noget kode, og jeg kan sende sms, jeg troede det kostede en kæmpe sms gateway server?
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:50
Dato: 2/9/2006 10:40:31 PM
Forfatter: lyskjaer
du siger jeg kan nøjes med at bruge en nokia, min pc og noget kode, og jeg kan sende sms, jeg troede det kostede en kæmpe sms gateway server?

Ja det er rigtigt, der skal ikke så meget til. Men som sagt er der kraftige begrænsninger på volumen du kan sende igennem, du kan ikke ændre afsendernummer, de er langsommme osv. Husk samtidigt at når du modtager billeder, ringetoner, java spil mm (IKKE MMS) er det jo ikke indholdet du modtager, men derimod et link til indholdet, som så ligger på en webserver. Det er i praksis bare en specielt formatteret SMS. Indholdet henter du så efterfølgende med din WAP forbindelse.

Den type SMS gateway du hentyder til, er de IP baserede gateways som man lejer sig ind på hos Gateway firmaerne.
Med dem kan du sende flere hundrede tusinde SMS i timen, bestemme afsender nummer, bruge overtaksering mm.

Jeg har tidligere været med til at lave begge løsninger. Lige fra den lille nokia-logoserver med fire mobiler tilkoblet, til den store markedsføringsløsning der kan sende 75.000 SMS reklamer i timen med flettede data mm.

Du kan forresten se Kontant på DR1 på tirsdag kl 21.25.
Der bliver jeg interviewet om hvordan det foregår i praksis
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 22:59

Det skal jeg da nok lige huske.

Så var der en anden ting nu hvor i snakker om sms.

Jeg har lavet en wap side, og jeg har fundet ud af at lave det muligt at downloade billeder og lyde fra nettet til sin mobil, men kan ikke finde ud af at ligge film ind, de så kaldte 3gp.

noget i kender til?
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:03
Dato: 2/9/2006 10:59:06 PM
Forfatter: lyskjaer

Det skal jeg da nok lige huske.

Så var der en anden ting nu hvor i snakker om sms.

Jeg har lavet en wap side, og jeg har fundet ud af at lave det muligt at downloade billeder og lyde fra nettet til sin mobil, men kan ikke finde ud af at ligge film ind, de så kaldte 3gp.

Du skal bare ligge et link ind til dem som alt andet materiale - længere er den ikke. Og husk at din kode skal overholde WML standarden.

Lidt mere om den slags her http://www.w3schools.com/wap/

Held og lykke med det.
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 23:08

Jeg har været inde og læse den, og mener jeg gør præcis som de siger, men alligevel siger den at det er et utilgængeligt link.

Men siger tak for hjælpen, kan godt være jeg bare skal have noget søvn, og så bliver det løst.
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 23:15
Det kan godt være det er forholdsvis let at sætte en gammel nokia op osv...

men det bliver da ikke lettere end dette http://www.wannafind.dk/produkter/smsgateway.asp
Andre udbyder det også.

Så kan du bruge tiden på at promote siden i stedet for at sætte din sms-gateway op
Fra Sejlflod
Tilmeldt 9. Feb 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Sagleo Development Skrevet kl. 07:37

Ja det virker som en let måde at komme igang. Ang. begræsningerne på ved den "hjemmelavede" SMS gateway ved jeg at http://www.mobital.dk/mobital/ i starten kørte på en sådan løsning.

Lige en ting omkring wannafind''s løsning så husk at for content downloads er det nødvendigt med en WAP gateway også.
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:35
Nu arbejder jeg selv med SMS AS og deres løsninger så vil lige tillade mig at komme med lidt input.
Hvis du ikke kan få fat i dem så ring 70208987 den svare de stort set altid.

Du skriver du har stoppet din markedsføring, det er nok det mest usmarte man kan gøre, du burde istedet sætte dig ned og overveje hvad det er der går galt.
Vi køre selv en del google adwords og tjente godt i starten men så ændrede det sig fra dag til dag, vi stoppede ikke markedsføringen men satte os ned og kiggede på hvorfor det gik galt.

Med hensyn til selv at udbyde disse services, så har jeg et råd, drop det :)

1. Konkurrencen er hård du vil aldrig overleve.
2. økonomien i det hænger kun sammen hvis man er stor.
3. du skal lave content aftaler med mange content udbydere, og de gider ikke små firmaer med lav volume.
4. du skal afregne Koda

Alt i alt så kan det ikke betale sig at starte op med mindre du vil gøre det ordenligt og så taler vi om minimum en million.

Fra 3060 Espergærde
Tilmeldt 15. Feb 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 03:28
Dato: 11/2/2005 7:43:28 PM Forfatter:Guldmobil.dk

>>>>>>> Jeg driver i min fritid Guldmobil.dk, som sælger ringetoner, spil og alt mulig andet lir til mobilen...
Jeg sælger bare næsten ikke noget.....

Jeg har valgt at lave siden nogenlunde enkelt, for at den hurtig kan downloades og at det ikke skal være det der kommer vejen for brugeren...

Alle gode råd til et bedre salg m.m er velkomne.

Hej Amino bruger - rettelse, Amino networker :-)

Jeg vil ikke påstå, at jeg er ekspert indenfor webshops... opsætning og salg af ringtoner.

Men har jeg kikket - som en potentiel kunde - på dit site.

Nu er jeg en af de her lidt skøre kunder, der bliver forstyrret af SUPERMARKEDETs MODEL. Hvor ALLE varer står side om side, og hvor det ofte er sådan, at det er indpakningen - formen og farven, der er det afgørende element - selv om det nok ville være klogest, eller mest fornuftigt, at læse varedeklarationen. ÈN ting er jo, at TOMATer er sunde. Men det er jo ikke alle der kan tåle tomater, vel?

Med andre ord. Det virker ikke spor enkelt. Ligetil og tryk-tryk. Jeg fik tonen.

Og hvad så?.... Hvordan får du mersalg?

Ja, det er oplagt, og det er derfor jeg imødekommer din forespørgsel om idéer...

Hvis jeg var dig, ville jeg nøjes med virkeligheden.

Hvor meget FRItid har du til din rådighed? Hvor meget mere friTID er du villig til at bruge?

Jeg tror jeg ville starte der hvor jeg i sin tid slap.... og satse på et produkt. Ringtoner. Fra levende mennesker.

Jeg ville tage den direkte kontakt til musikkeren, og indgå samarbejde med denne.

Der findes f. eks en portal her i DK, (kan i skrivende stund ikke lige huske navnet... det kommer, ogjeg skal nok vende tilbage med det...) hvor musikkere kan melder sig ind, og indskrive deres musik. KODA er også med i billedet.

OG nej, jeg ville ej være bange for at jeg mit produkt - og min shop var for simpel. Jeg ville tro på idéen. Værne om den. Fodre den. Nøjagtig, som er det et barn.

Jeg ville OGSÅ fluks skabe en blog. En blog, hvor jeg skrev om ALT muligt - der KAN og HAR relevans for produkterne i shoppen. Om musikkeren... om musikken... OG jeg naturligvis indsætte lidt ADsense, sådan helt tilfældigt.... (ironisk ment, hvis du er i tvivl. Intet er tilfældigt. Men det skal SE sådan ud.... læs i øvrigt de udmærkede indlæg om Adsense her i Amino)

Gør det!

Just f... DO IT.

Og... FLY....

JMHO.

Det bedste til dig. Du er det værd.

Maya Christin.
Tilmeldt 3. Sep 05
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 06:50

Maya Christin, din ide er god til et snævert tiltag, eller måske som en mindre ekstra-service på et independent musik-site som f.eks. mymusic.dk.

Men at basere en (bred) VAS-portal/VAS-platform udelukkende på ringetoner, som udelukkende er skrevet af forholdsvis ukendte indie-musikere, det vil der aldrig være mange penge i. Slet ikke i DK.

Som VAS-markedet ser ud lige nu, er der en ting der tæller: Volumen! I et marked, hvor marginerne bliver mindre og mindre for hver dag der går, er den eneste måde at tjene penge på gennem tung, massiv markedsføring, en supernem brugerflade ud til kunderne, og så masser (af det nyeste) content fra hitlisterne, hollywood osv...

Så guldmobil.dk, det bedste råd jeg kan give dig, er nok, som du har hørt før, at skalere din markedsføring et hak opad.

Har du overvejet at annoncere i aviser/magasiner/blade/andre trykte medier? Google AdWords kan, som du selv er inde på, godt gå hen og blive en halvdyr affære ift. ROI på de lave marginer du har på mobilt indhold..
Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere