|
Dato: 2/9/2006 10:40:31 PM
Forfatter: lyskjaer
du siger jeg kan nøjes med at bruge en nokia, min pc og noget kode, og jeg kan sende sms, jeg troede det kostede en kæmpe sms gateway server?
Ja det er rigtigt, der skal ikke så meget til. Men som sagt er der kraftige begrænsninger på volumen du kan sende igennem, du kan ikke ændre afsendernummer, de er langsommme osv. Husk samtidigt at når du modtager billeder, ringetoner, java spil mm (IKKE MMS) er det jo ikke indholdet du modtager, men derimod et link til indholdet, som så ligger på en webserver. Det er i praksis bare en specielt formatteret SMS. Indholdet henter du så efterfølgende med din WAP forbindelse.
Den type SMS gateway du hentyder til, er de IP baserede gateways som man lejer sig ind på hos Gateway firmaerne.
Med dem kan du sende flere hundrede tusinde SMS i timen, bestemme afsender nummer, bruge overtaksering mm.
Jeg har tidligere været med til at lave begge løsninger. Lige fra den lille nokia-logoserver med fire mobiler tilkoblet, til den store markedsføringsløsning der kan sende 75.000 SMS reklamer i timen med flettede data mm.
Du kan forresten se Kontant på DR1 på tirsdag kl 21.25.
Der bliver jeg interviewet om hvordan det foregår i praksis