Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kommer jeg i gang?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har nogle aftener i træk surfet lidt rundt i de forskellige debatforummer, og må nok tilstå at man, som måske nu iværksætter, kan få mange gode input- Tak for det!

Jeg har gennem flere år brændt efter at få mit eget. Og har nu endelig fået mig taget sammen til at deltage i et Iværksætterkursus. Men men men, hold op hvor er der mange spørgsmål, når man, som jeg, først skal til at "begynde". Jeg har en forestilling om at jeg beholder mit nuværende job, og forsøger at starte op i "fritiden", så jeg ikke sætter alt på et bræt.

Min ide går i retning af en internet-handels virksomhed, som handler med bl.a. møbler og andre importvarer fra østen. Evt. suppleret med en auktion over både nye varer og varer folk selv sætter til sag (ala ebay, lauritz, qxl) - Og ja, jeg ved godt at det er et stort brød at slå op, men det er da også bare håbet/ønsket på den lange bane. Jeg forestiller mig at importere lidt og se hvordan det går, og så ellers håbe på at det bliver til mere og mere.

Jeg kunne dog godt bruge et par gode råd i retning af:

1. Hvordan finder jeg gode solide og troværdige østlige forhandlingspartnere? Er der nogen der kender nogen?

2. Hvordan finder jeg udaf hvilke møbler det er lovligt at importere? Eks. er det jo dybt ulovligt at importere Arne Jacobsen kopier, mens andre er ok? Der findes jo masser af fabrikker der producere "kopi" møbler.

3. Forslag til hvordan en hjemmeside kommer op og stå? Server?

4. Fradragsmuligheder? Er der det når man måske starter i det små?

Ja... der er masser af andre spørgsmål som også kunne være stillet, så sidder der nu nogle med gode råd til manden med iværksætter"knuden" i maven, så kom endelig med dem. Jeg er pt. helt grøn...

Venter spændt....

Kenneth

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:37
Til spørgsmål 2:

Generelt tror jeg det er bedst at du finder ud af inden for hvilken slags møbler du vil importere. Hvis det generelt er alle er der ikke andet for at du må finde nogle forskellige leverandører og bede dem om at sende nogle kataloger, informationer på møblerne og lign. Derefter kan du så gå ind og kigge på om det er kopi-møbler.

Den bedste ting ville nok være hvis du kunne finde en leverandør der har designerer ansat eller som har et samarbejde med nogen.

Udover det skal du selvfølgelig også huske at undersøge virksomheden for at se om den er legal og om du får de varer du bestiller. Tjek evt. deres CVR nr. og deres regnskaber.

Og med hensyn til "knuden" i maven og andre gode råd så kender jeg det godt. Er også selv lige startet, men har valgt at holde virksomheden på en "fritidsbasis" indtil den er stor nok til at kunne "klare sig selv". Det er altid godt at have en indkomst ved siden af hvis det nu sker at det første år ender, som røde tal eller man finder ud af at man bliver nød til at skyde lidt mere i virksomheden.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med de andre spørgsmål, men fortsat held og lykke herfra :)

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:25
Jeg har enkelte gange kastet mig ud i import fra Østen, og det er ingen dans på roser. Hvis du kan finde en solid dansk leverandør vil du spare masser af tid og knuder i maven (måske også ærgrelser). Den tid kan du så benytte til at forbedre din Internet forretning, og få hele infrastrukturen med webshop, betaling bogholderi og jeg-skal-komme-efter-dig på plads. Starter du på denne måde vil din risiko være mindre men din potentielle indtjening ligeså. Når er tryg ved at alt dette er på plads kan du så begynde at finde leverandører østpå og begynde import i det tempo der passer dig.

Der er intet i vejen med at starte ud med det hele som du lægger op til, men du skal have en del penge op af lommen før du finder ud af om der er et marked til dine varer.

Pøj pøj uanset hvordan du griber det an.

Fra Herning
Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 22:56
Tak for svarene - og rådene.

Ét par andre spørgsmål der trænger sig på er følgende:

1. Hvordan finder jeg udaf hvilke møbler der er ulovlige at sælge som "kopier". Sælger man eks. AJ svanen/ægget eller andre Frits Hansen møbler, ja så får man jo straks en advokat på nakken. Derimod har jeg set flere sælge Barcelonastolen og LC stole som "kopier".

Er det så lovligt??? Og hvordan finder man udaf hvad man må importere og sælge - uden at få alverdens retssager på nakken?

2. Hvordan sikre man at de varer man evt. køber i Kina er i en tilfredsstillende kvalitet? Findes der folk "derude", som for en overkommelig pris kan checke varerne inden de shippes? Og hvordan finder man dem...?

Ja, der er meget når man som jeg er helt grøn - men heldigvis kan man jo få mange super gode råd og ideer ved at være her på amino.

Tak for det.

Mvh

Kenneth Madsen

Kenneth Madsen http:/www.dubuy.dk

Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:36
Hej Kenneth

Det er rigtigt, at det er meget besværligt at starte som selvstændigt i DK.

Personligt er jeg startet som selvstændig i www.dublinetwork.com/3015. Det er markedsføringsselskabet bag http://my.dubli.com/871

Det er en ny handelsportal, som faktisk er verdens første GLOBALE handelsportal.   -  www.ebay.com er verdens største, men er meget besværlig at fungere i som sælger og køber, idet der er 34 forskellige portaler (i Tyskland, i Spanien mv)

Her kan oprette en shop for kun 49 Euros for et år, hvis du starter senest d. 28/2 2007. Derefter vil introduktionsprisen være færdig og det koster derefter 49 Euros pr måned. Dette er også meget billigt, hvis du sammenligner med andre portaler. Især fordi DubLi lancerer en helt ny shop løsning fra 28/2 2007, der vil revolutionere e-handelen.

Der er verdenspremiere om det nye koncept på søndag i Greve. Billetter a 100 kr kan købes her:

http://my.dubli.com/auktionsdetails.cfm?auctionID=4441

vh

Walther Richter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)