Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Verdenspremiere på Amino!

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Henrik

Lidt feedback fra mig. 

Jeg syntes du mangler en langt bedre forklaring hvad autoblogging  er, så kunne du lave en bedre forklaring, med eksempler, så kunne du få langt flere i ordrebogen (tror jeg)

Jeg kan fortælle dig om min bekymring, så kan du måske fjerne denne på din side, og dermed tjene flere penge :)

Jeg står selv overfor at skulle starte en blog, som i længden skal blive min levevej. (via de produkter jeg tilbyder). Jeg kommer til at skrive mange mange artikler, og dermed kunne autoblogging vel nok være noget for mig?

Min bekymring er dog kvalitet, og kun kvalitet. Jeg er bange for at mine kunder kommer til at se en masse sider med autogenereret indhold.....der mangler kvalitet. Det vil jo gå udover mit brand og dermed også min indtjening

Jeg ved heller ikke om det er på 100 forskellige blogs eller 1 blog man arbejder med....ja faktisk kunne du gå lidt mere i dybden, det ville ihvertfald gøre mig klogere, OG ikke mindst være en god appetit vækker til din e-bog.

Og held og lykke med bogen forresten :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 23:33

Boysen:

Hej Henrik

Lidt feedback fra mig. 

Jeg syntes du mangler en langt bedre forklaring hvad autoblogging  er, så kunne du lave en bedre forklaring, med eksempler, så kunne du få langt flere i ordrebogen (tror jeg)

Jeg kan fortælle dig om min bekymring, så kan du måske fjerne denne på din side, og dermed tjene flere penge :)

Jeg står selv overfor at skulle starte en blog, som i længden skal blive min levevej. (via de produkter jeg tilbyder). Jeg kommer til at skrive mange mange artikler, og dermed kunne autoblogging vel nok være noget for mig?

Min bekymring er dog kvalitet, og kun kvalitet. Jeg er bange for at mine kunder kommer til at se en masse sider med autogenereret indhold.....der mangler kvalitet. Det vil jo gå udover mit brand og dermed også min indtjening. 

Jeg ved heller ikke om det er på 100 forskellige blogs eller 1 blog man arbejder med....ja faktisk kunne du gå lidt mere i dybden, det ville ihvertfald gøre mig klogere, OG ikke mindst være en god appetit vækker til din e-bog.

Og held og lykke med bogen forresten :)

Jeg tillader mig at svare da jeg har arbejdet med det tidligere. Dengang jeg arbejdede med autobloggin handlede det op at finde kilder til gratis content som man via værktøjer som yahoo pipes kunne sortere i keywords så man kunne kategorisere RSS´er på ens side.

På den måde kunne vi indeksere og sortere flere tusinde RSS´er og lægge dem i kategorier der var søgemaskineoptimeret. Som eksempel kan man lave en blog om tennis og lave en masse kategorier med forskellige tennisstjerner, forskellige turneringer m.m. Derefter sætter man yahoo pipes op sammen med f.eks. systemet pligg og sørger for at gennemgå mange hundrede sports RSS´er og hver gang navnet boris Becker bliver nævnt ryger det i kategorien boris becker. Hver gang Wimbleson bliver nævnt ryger det i kategorien wimpledon. Kategorierne er selvfølgelig optimeret efter det der bliver lagt i dem.

Der findes også plug-ins til wordpress så man nemt kan autoblogge. Man kan også krydre det med auto-indsættelse af youtupe clip der passer til kategorierne.

Problemet med autobloggin for mig personligt er at det bliver fandens utilfredsstillende at arbejde med. Sådan som vi arbejdede med det tilførste vi ikke nogen værdi til nogen som helst mennesker, vi udnyttede andre menneskers arbejde og udnyttede at vi var bedre til SEO og satte derefter adsense ind på vores autoblogs.

Mange af de danske nyheder vi indekserede rankede højere end de originale nyheder hos f.eks. ekstrabladet.

Google havde på et tidspunkt indekseret over 125.000 sider på vores ene pligg autoblog, stort set altsammen to liniers RSS med link til originalnyheden. 

Autoblogging er sjovt at udtænke og planlægge, men det er ikke tilfredsstillende at gøre som vi gjorde hvor vi bare tilføjede dublicated content i form af to liner til nogle ligegyldige indeks.

Den tid er heldigvis fordi og jeg håber at folk der kaster sig ud i det i dag i det mindste prøver at lave noget brugbart i stedet for det vi gjorde dengang.

/Thomas, WebCoders.dk

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:39

Tak for indlægget Thomas

Ikke at jeg vil stjæle din tid, men kunne det kombineres på en god måde?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:46

Boysen:

Tak for indlægget Thomas

Først tak for dit 1. indlæg, jeg er glad for de kommentarer jeg får, for dem kan jeg bruge fremafrettet

Nu tillader mig at svare her ;-) Jo sagtens, det er også min anbefalning at man bruger unikt matriale sammen med content man har hentet et sted , for at opnå det bedst mulig resultat, men det kan altså også gøres uden.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 23:46

Boysen:

Tak for indlægget Thomas

Du må gerne stjæle lidt tid Smile Jeg tænker at man måske kunne lave nogle brugbare indeks som rent faktisk gav brugeren en oversigt over emner personen kunne bruge til noget.

Mht til autoblogs så er jeg i den helt anden grøft nu, jeg sværger til unikt velskrevet content, man må gerne tænke SEO når man skriver en artikel, men den skal give brugeren noget.

Jeg er af den tro og hat det håb at google bliver bedre og bedre til at skelne "SEO-artikler", autoblogs, nicheblogs (som jeg også har arbejdet med) fra reelt brugbart content. Vi ved ikke hvor google er om 1 eller 2 år, men ved at tænke langsigtet mener jeg man giver sig selv de bedste chancer for at overleve i toppen af googles resultater.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:28
Tilmeldt 13. Nov 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 09:32

Syntes det ser rigtig spænende ud.

Hvor længe har du kørt med auto plugin ?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:42

henning lk:

Syntes det ser rigtig spænende ud.

Hvor længe har du kørt med auto plugin ?

Det har jeg gjort det seneste år, en del af tiden har jeg forsøgt mig frem :-)

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 16:03
Side 2 ud af 2 (19 indlæg)