Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Liberale Parti...

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man vil forstå DF, så tror jeg meget af strategien går på at kernevælgerne og Pia selv, ikke er her længere når lortet for alvor rammer ventilatoren! Det tager alligevel noget tid, at fucke et ellers velfungerende land up!

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:14

Det interessante her er, at DF er et demokratisk valgt parti - som f.eks. også det lige så skadelige SF er det. Konklusionen må altså være, at der er en ret stor del af befolkningen med stemmeret, der ønsker disse "landsbytosser" som en fast forankret del af Folketinget (og regeringen).

Jeg tror, at vælgertilslutningen til f.eks. disse to partier i høj grad kan tilskrives manglende perspektiver hos deres vælgere. Eller sådan noget. Uanset hvad: Når dagen er omme, er det faktuelt, at DF har en vis tilslutning hos landets befolkning. Jeg tror, den skyldes en udlændingepolitik uden konsekvens gennem de sidste mange år - og så er det rørt vande for ekstreme holdninger at fiske i.

Giver det mening? Altså at mere eller mindre uvederhæftige politikere som dem fra DF og f.eks. SF alene får tilslutning, fordi der er for lidt mod og mandshjerte i de "midterste" partier. Jeg tror det.

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nikolaj Bomann:
Men til jer som er blevet partiløse, prøv at giv De radikale 2 min. og læs deres partiprogram, I vil muligvis finde det meget interessant :-)

Uden at være for fræk: Det eneste interessante ved De Radikale, jeg kan finde, er en dyb undren over, at de stadig er over spærregrænsen. Sorry :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thomas Rosenstand:

Det interessante her er, at DF er et demokratisk valgt parti - som f.eks. også det lige så skadelige SF er det. Konklusionen må altså være, at der er en ret stor del af befolkningen med stemmeret, der ønsker disse "landsbytosser" som en fast forankret del af Folketinget (og regeringen).

Jeg tror, at vælgertilslutningen til f.eks. disse to partier i høj grad kan tilskrives manglende perspektiver hos deres vælgere. Eller sådan noget.

Tror du rammer det meget godt her.

SF har stor opbakning på gymnasier og blandt ungdommen pt. Deres politik tilgodeser disse vælgere, som ingen reel indtægt har.
Og disse vælgere tænker kun på sig selv, ligesom alle andre vælgere gør det. Men når uddannelsen er overstået, og løncheken kommer hver mdr, så skifter rigtig mange sjovt nok mening.

Det samme gælder DF. Her er det pensionisterne, som der tilgodeses + de svagere stillede danskere. Dertil krydret med en politik, som ik kan lide fremmede mennesker med anden hudfarve og religion. Så det er nemt at kapre disse stemmer, og stor ros til Pia for at udse denne smarte taktik, som mange andre i fremtiden betaler regningen for...

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:33

Thomas Rosenstand:

Giver det mening? Altså at mere eller mindre uvederhæftige politikere som dem fra DF og f.eks. SF alene får tilslutning, fordi der er for lidt mod og mandshjerte i de "midterste" partier. Jeg tror det.

Jeg tror du har fat i noget af det rigtige. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om at SF's fremgang skyldes, at der er nogen der mangler et modstykke til DF / regeringern. Og da S ikke rigtig er dette modstykke længere, er SF nok det eneste reelle alternativ. Som så alligevel ender med at blive same / same i den lange ende. Har lige hørt at Villy Søvndal ikke vil tage afstand fra sådan et pointsystem, før han har hørt det i sin fulde ordlyd. Det kan man jo som sådan godt have respekt for, da det er klogt at vente med at udtale sig indtil man ved hvad det reelt er. Der kunne jeg lære noget en gang i mellem :o)

Men jeg kan på ingen måde have respekt for sådan et pointsystem. Som med så meget andet regeringen render og laver i disse år, er jeg bange for hvad det ender med, og at mange ting mest er en prøveballon, for at se hvor langt man kan tillade sig at gå. At man som samfund så skal til at give medmennesker point på den måde, er langt over min fatteevne over hvad man som politiker vil nedværdige sig selv til, for at få en finanslov eller andet igennem.

Om DF så får stemmer pga. mod og mandshjerte, er lidt mere tvivlsomt. Der er helt sikkert nogen der lægger stemmen der af den grund, men der er helt sikkert andre og mere åbenlyse grunde til at de får så mange stemmer. Og det er der desværre også en del andre partier der har fået øjnene op for. Men når det er hvad folket tilsyneladende vil have, så er det selvfølgelig også det de får. Så vi ligger helt sikkert som vi selv har redt.

Jeg føler mig overbevist om at vi får en ny (og sjvt nok mere liberal) regering efter næste valg. Det er der både fordele og ulemper ved. Èn af fordelene kan være, at finansloven forhåbentlig kan blive vedtaget fordi den kan accepteres, og ikke fordi man vil give køb på menneskelige hensyn. Ulempen er, at jeg er bekymret for at dem der kommer til at vedtage den, måske ikke har kompetencerne der skal til :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 21:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uafhængigt af, hvor lidt tilhænger jeg er med den nye finanslov og dets følger, så er planen med den nye udlændingelov jo, at vi skal undgå områder som Gjellerup, Vollsmose, Aalborg Ø, hvor der er en utrolig høj koncentration af indvandrer og 2. generations indvandrer, hvor mange er uden job, lever af statens goder og ikke lader sig integrere. 

Jeg får sikkert mange 1-stjerner for det her, men kære venner, det er sandheden! Jeg bor selv i Aalborg Ø og oplever det dagligt.

Jeg er på ingen måde enig i, at den nye udlændingelov er måden at få løst problemerne på - for det er reelle problemer for det danske samfund! Men inden man begynder at skælde og smælde skal man måske huske, at dét er tankerne bag lovgivningen. At den så er pakket ind i, at man ønsker højtuddannede til Danmark, er hvad det er - det kommer jo ikke til at ske. Men DF mener jo, at ovenstående er hvad der æder Danmark op indefra. Se bare DF's forslag om at forbyde arabiske nyhedskanaler i Danmark.....

Som iværksætter ser jeg kun ét parti, der har gjort sig fortjent til min stemme. Der er jo kun ét liberalt parti tilbage (eller måske skal jeg sige, opstået?) i Danmark.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15097
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:59

Anders - Meebox:

Uafhængigt af, hvor lidt tilhænger jeg er med den nye finanslov og dets følger, så er planen med den nye udlændingelov jo, at vi skal undgå områder som Gjellerup, Vollsmose, Aalborg Ø, hvor der er en utrolig høj koncentration af indvandrer og 2. generations indvandrer, hvor mange er uden job, lever af statens goder og ikke lader sig integrere. 

Ja og så kunne man vel bare ønske, at der var nogen, som gad tage hånd om problemerne, fremfor at tro de kan lovgive sig ud af alt...

Man har på intet tidspunkt i de sidste 10 år forsøgt at bryde ghetto problemerne for alvor, men bare ladet problemet stå til, imens man har spyttet den ene krænkende lov ud efter den anden... DK er jo ik længere et "frit" samfund, som alle praler med, men mere en overvågningsstat, som styres fra toppen...

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 22:02

Fashion-Seller:

....

Jeg er fuldstændig enig! Jeg forsvarer det heller ikke, jeg prøver bare at forklare det, for det lyder ikke som om, at folk herinde helt ved, hvad det går ud på... :-)

Tilmeldt 19. Apr 06
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 22:06

Problemet er nok ikke så sort/hvidt desværre. Det viser sig jo, at problemerne mellem de nye beboere i et samfund og det gamle er de samme overalt i Europa - uanset hvor åbent eller ej det enkelte samfund har været tidligere. Frankrig f.eks - der er det gået helt galt. Og i England går det skidt også.

Der ER dybe kulturelle forskelle og fejl på begge sider af den kløft - uanset om det er fedt at indse det eller ej. Og intolerancen er i høj grad på begge sider - ligesom racismen er det.

Jeg har ikke løsningen - på ingen måde.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:09

Jeg synes lidt der er større fisk at stege, end problematikken omkring Ghetto-dannelser.

Det er selvfølgeligt også et væsentligt problem, men i mine øjne så virker det fornuftigt at give økonomien, rigtigt rigtigt meget attention!

Det er i mine øjne lidt et problem, at indvandre-problematikken har mindst ligeså meget mind-share hos den almindelig befolkning, som den økonomiske situation!

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)