Hvis man vil forstå DF, så tror jeg meget af strategien går på at kernevælgerne og Pia selv, ikke er her længere når lortet for alvor rammer ventilatoren! Det tager alligevel noget tid, at fucke et ellers velfungerende land up! |
Det interessante her er, at DF er et demokratisk valgt parti - som f.eks. også det lige så skadelige SF er det. Konklusionen må altså være, at der er en ret stor del af befolkningen med stemmeret, der ønsker disse "landsbytosser" som en fast forankret del af Folketinget (og regeringen).
Jeg tror, at vælgertilslutningen til f.eks. disse to partier i høj grad kan tilskrives manglende perspektiver hos deres vælgere. Eller sådan noget. Uanset hvad: Når dagen er omme, er det faktuelt, at DF har en vis tilslutning hos landets befolkning. Jeg tror, den skyldes en udlændingepolitik uden konsekvens gennem de sidste mange år - og så er det rørt vande for ekstreme holdninger at fiske i.
Giver det mening? Altså at mere eller mindre uvederhæftige politikere som dem fra DF og f.eks. SF alene får tilslutning, fordi der er for lidt mod og mandshjerte i de "midterste" partier. Jeg tror det.