Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Viral eller real deal?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:17
Who cares. Jeg læste i dag at stress er blevet et mode ord, mon ikke også viral markedsføring er det
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 18:43
Dato: 23-01-2007 17:16:43 Forfatter: den rigtige mk Who cares.

Jeg gør - ellers ville jeg vel ikke poste det?

Pointen var at det nogen gange er endog meget svært at gennemskue hvad der er viral markedsføring og hvad der ikke er, når det er lavet godt. Det var mere hvad eksemplet gik på og under alle omstændigheder er bloggen blevet sendt godt rundt i verden. Er det så markedsføring, så virker det. Og noget der virker, kan vi vel alle lære af eller blive inspirerede af?

Hvis du vil snakke modeord, så slå bullshit bingo op og spil det.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 19:54
Viral markedsføring sker vel også, uden at en aktør har iværksat det. Så længe et budskab spreder sig, folk fortæller/sender videre kan det vel nærmest kategoriseres som viral markedsføring.

Du siger selv det kan være svært at vurdere om det er viral markedsføring. Det er det, der gør det så spændende. Synes jeg:-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 19:59
Det det jeg mener man må da være godt parnoid, hvis man straks tror at en blog er viral markedsføring fordi der er et link til et firma.

Om det er eller ikke er, det er det jeg mener, who cares, vi kan ikke gå rundt og tro alt er viral markedsføring, bare fordi vi lige har lært ordet og dets betydning at kende.

Ligesom vi ikke alle kan gå rundt og tro vi har stress fordi vi har oplevet mavekramper på jobbet i dag. Det jo først intressant hvis man får konstateret stress, ellers har vi alle jo oplevet stress.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 23:25

Dato: 23-01-2007 19:59:27 Forfatter: den rigtige mk Det det jeg mener man må da være godt parnoid, hvis man straks tror at en blog er viral markedsføring fordi der er et link til et firma.

Jeg var lige ved at spørge om er paranoid, hvis man ser ting andre ikke ser, men det giver vist sig selv. Det er så den negative side at have øjnene åbne. Den positive er at se ting på en anden måde eller fra en anden vinkel end alle andre. Som Nikolaj skriver, så er det da netop lidt sjovt at se om noget er viral markedsføring eller ej. Er det ikke, så kan det måske give inspiration.

Om det er eller ikke er, det er det jeg mener, who cares, vi kan ikke gå rundt og tro alt er viral markedsføring, bare fordi vi lige har lært ordet og dets betydning at kende.

Who cares? Jeg gentager - jeg gør. Jeg synes det er interessant at se bag lagene og se om der er noget mere. Nogen gange er der ikke, men ofte er der noget i en eller anden form. Om det så bare er en ide i mit hovede, som jeg kan arbejde videre med, så er det også et plus.

Det er fint at du først lige har lært begrebet viral markedsføring (og hvis du her er i tvivl, så benyttede jeg lige der en smule sarkasme komma ironi), men det betyder ikke at alle er nye på banen. Og hvad så hvis der er nye på banen? Må de ikke tænke i andre baner?

Ligesom vi ikke alle kan gå rundt og tro vi har stress fordi vi har oplevet mavekramper på jobbet i dag. Det jo først intressant hvis man får konstateret stress, ellers har vi alle jo oplevet stress.

Nogen gange kan det være stress og andre ikke. Hvis du ikke tænker tanken, så kan det være at du lægger dig en dag fordi du ikke var opmærksom på det. Og jeg er sikker på at de mennesker, der rent faktisk lægger sig med stress ikke finder det pokkers interessant og gerne ville have set det komme.

Det jeg forsøger at sige er, at det er OK at holde øjnene åbne og se ting for både det de er, men også for mere end det - det som de også kan være eller blive. Så er det såmænd ligegyldigt om det så er et blogindlæg eller viral markedsføring. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 23:38
Seriøst prøv at læs bloggen igennem og så prøv at tænke viral markedsføring igen. Hvor meget markedsføring tror du der er i sådan indlæg mellem de to aber, hvis det er et forsøg på markedsføring må det da andet lige være en kanon dårlig strategi.

Men okay, det jo et intresant emne de har oppe, men det ikke nyt og vil tro firmaerne i Dubai nok skal få de folk de søger, i min egen branche har jeg hørt 50.000 + skattefrit, samt 5-6 ugers ferie med betalt rejse hjem, hvem kan sige nej til det, hvis man fik chancen ;-)

Men okay kender ikke desideret til web branchen i Dubai, har dog også lidt svært ved at se hvor attraktivt det ville kunne være, men hvis lønnen er god, så får man da solskind året rundt, det ville da være cool :-)

Men prøv en søgning på Dubai jobs på google, så vil du se det er et yderst hæftigt diskuteret emne, specielt indenfor arkitekt og visualiserings folket :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 23:49
Dato: 23-01-2007 23:37:31 Forfatter: den rigtige mk Seriøst prøv at læs bloggen igennem og så prøv at tænke viral markedsføring igen. Hvor meget markedsføring tror du der er i sådan indlæg mellem de to aber, hvis det er et forsøg på markedsføring må det da andet lige være en kanon dårlig strategi.

Men okay, det jo et intresant emne de har oppe, men det ikke nyt og vil tro firmaerne i Dubai nok skal få de folk de søger, i min egen branche har jeg hørt 50.000 + skattefrit, samt 5-6 ugers ferie med betalt rejse hjem, hvem kan sige nej til det, hvis man fik chancen ;-)

Men okay kender ikke desideret til web branchen i Dubai, har dog også lidt svært ved at se hvor attraktivt det ville kunne være, men hvis lønnen er god, så får man da solskind året rundt, det ville da være cool :-)

Men prøv en søgning på Dubai jobs på google, så vil du se det er et yderst hæftigt diskuteret emne, specielt indenfor arkitekt og visualiserings folket :-)

Seriøst :) Jeg har læst den igennem igen og er stadig i tvivl. Du pointerer selv alle de ting de får frem. Firmaet bliver nævnt og at de er åbne for ansøgninger. Nå ja og så bliver de spredt i hele verden. Det kalder jeg da at få budskabet ud. Uanset om du mener at det er en "kanon dårlig strategi".

Det fascinerende ved viral markedsføring er jo netop at aldrig er helt sikker på at du rammer rigtigt. Nogen gange bruges hundrede tusinder af kroner på den vildeste kampagne som flopper totalt og andre gange ser en kampagneide til 5.000 ud til at være rigtig rigtig dårlig, men det kan netop være lige præcis det der gør at budskabet bliver spredt verden rundt.

Det er da bare en smule interessant.
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 00:05
Tja som sagt ordet er på mode.

Kom med en seriøs kandidat som har båret frugt og lad os blive inspiret. Jeg er jo ikke viral markedsføring geni fordi jeg smed et link til vores hjemmeside for en månedes tid siden, på et community, til et job opslag ;-)

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 08:24

Dato: 24-01-2007 00:04:57 Forfatter: den rigtige mk Tja som sagt ordet er på mode.
Kom med en seriøs kandidat som har båret frugt og lad os blive inspiret.

Blair Witch Project

Jeg er jo ikke viral markedsføring geni fordi jeg smed et link til vores hjemmeside for en månedes tid siden, på et community, til et job opslag ;-)

Jeg ser pludselig din tidligere kommentar: "... vi kan ikke gå rundt og tro alt er viral markedsføring, bare fordi vi lige har lært ordet og dets betydning at kende" i et helt andet lys.:)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)