Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bil skal jeg købe?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Har ikke den store forstand på biler, så jeg tænkte jeg kunne spørge mig lidt til råds herinde :) - jeg er ude efter en ca. 3 år gammel bil, da jeg ønsker en så lav beskatning som mulig (firma bil)

Jeg har givet mig selv et budget på 200-250K (vil ikke lease) og købe for.

Jeg har selv kigget på lidt Volvo stationcar, Passat stationcar men synes nu også feks. Suzuki Grand Vitara ser flot ud.

Jeg har ikke så mange krav, andet end min bil skal være sort, og så skal den være i pæn stand, om den er 1,6 eller 3,0 i motoren er jeg sådan set ligeglad med - jeg bruger en bil til at komme fra A - B på bedste vis, dvs. med mest mulig komfort - samtidig skal der gerne være plads til hele familien i weekenderne.

Kom med nogle bud, hvis i har lyst - eller evt. nogle links.

Og som altid (lille nærrigrøv som mig) hellere 200K end 250K ;)

Bendtsen 

Fra Kbh
Tilmeldt 22. Oct 10
Indlæg ialt: 48
Fra  www.overdressed.dk Skrevet kl. 20:59

Hej

vi har for nylig købt en 2 år gammel nissan qashqai som vi er super glade for. det er en 1,6 diesel til omkring 250 kilo og ca 40.000 km på bagen...

god fornøjelse med det

Mvh

S.L.

Fra Maribo
Tilmeldt 29. Mar 10
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 21:08

Jeg ville helt sikkert vælge passatén

Hvis du vælger en grand vitara skal du vist lige køre en rigtig god lang tur og måle hvor langt den køre pr L

Der er noget med at de ikke køre det de er opgivet til

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 22. Mar 09
Indlæg ialt: 289
Fra  Trippy IVS Skrevet kl. 21:12

hej

Jeg har testet Suzuki Grand Vitara og det er en ganske fin firhjulstrækker. Den er behagelig nok at kører i, men som s.l. skriver, så prøv lige en tur i den, og se hvor hurtigt at den sluger! :) Hvis der ikke er langt fra A-B, og du ikke har behov for de ekstra ting som en firhjulstrækker tilbyder, så bør du nok ikke vælge en Grand Vitara.

Online marketing bureau Krausing - bare rolig linket åbner i et nyt vindue ;-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 21:15

Hej Vespa

Sådan en jeg har kigget på ligger på 11km/l - ved godt det måske ikke lige er den bedste i forhold til miljø osv - men synes det er en lækker bil, men har nu ikke kørt i en endnu, så det kan være jeg bliver skuffet, rent komfort mæssigt.

Andre bud? :)

Bendtsen

Fra Randers SØ
Tilmeldt 26. Sep 08
Indlæg ialt: 420
Fra  Proteininfo.dk Tonerland.dk Skrevet kl. 21:20
Køb en Passat! Jeg har lige solgt min efter 3,5 gode år. Super lækkert!
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Suzuki ruster hurtigt, og er en "billig bil" undskyld udtrykket. Men du får meget for pengene tilgengæld..

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Skrevet kl. 21:24

Hej Hojben

Ja, jeg er også lidt lun på passat, men jeg har bare sådan en tiltræknings kraft med den Suzuki - har to børn i dag, og måske kommer der en til , who knows - er der plads til 3 barnesæder i en passat?

Ydermere nyder vi hvert år og køre på skiferie, enten nord eller sydpå, her er min umiddelbare tanke at Suzuki'en er bedre - også til møder mv. i Jylland (bor i kbh)

Men der er selvfølgelig brændstof forbruget og tænke på, men hvor stor forskel er der fra en passat til en suzuki? nogen der ved dette=?

Slet ingen der siger Volvo?? - har snuset lidt til en V50, men måske den er lige for klein.

Bendtsen

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:26

En passat er en konon god bil, du kan få en 1,9 diesel med eks. vis 105 hk. som er udemærket bare du ikke skal køre med campingvogn.

1,9 diesel motoren er laver med flere forskellige ydelser i hk. men det lyder ikke som om det er noget du går særlig meget op i, bare du ikke kommer hjem med en 1,6 benzin for den bliver du ikke glad for.

En passat og man kan sige vw generalt har godt nok en lidt høj pris men den har altså også en god gensalgsværdig som man også skal tænke på. Men en passat er altså bare god kvalitet for pengene.

Jeg har selv en mercedes e klasse (med massere af km.) men det var mest p.g.a. den enorme plads der er i den bil. Så køb en passat!

Mvh. Jens

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Apr 07
Indlæg ialt: 407
Skrevet kl. 21:37

Tømrermester i Kalundborg og indehaver af jensstaehr.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)