Suk... Det lyder jævnt besværligt. Hvis alt går efter planen, ender vi med mange tusinde kunder i Europa, som skal verificeres på denne måde. Dog forventer jeg ikke, at det er praktisk muligt at sammenligne firmanavnet de har opgivet til os med det, der oplyses via servicen - det vil i hvert fald give en hel masse "false positives", som vil skulle håndteres manuelt. Altså risikerer vi at hænge på momsregningen for de kunder, som måtte oplyse et forkert momsnummer - enten med vilje eller ved en fejl. Vi kan umuligt være de første med problemet - hvordan kan man gribe det an, hvis man vil minimere mængden af arbejde med processen? Vores billigste konto koster 90 kr. pr. måned - der skal ikke meget manuel håndtering til, før fortjenesten er forsvundet. :) |
David Mc Nally:Suk... Det lyder jævnt besværligt. Hvis alt går efter planen, ender vi med mange tusinde kunder i Europa, som skal verificeres på denne måde.
Kunne man ikke lave sine steps, således at man starter med at indtaste sit land og sit momsnummer, hvis man vil købe excl. moms hos jer?
Så udfylder I automatisk felterne med firmanavn, adresse osv. ud fra VIES' svar. Og hvis folk så retter i de felter, bliver I jo nok nødt til at lave noget manuelt... men det må da minimere behovet for manuelt arbejde...
(Og må man mon egentlig bruge webservicen på denne måde?)