Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide - Er det muligt?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino.

Her i tiderne er der så meget fokus på miljøet, og alt skal være miljøvenligt osv. Derfor kom jeg til at tænke på spildenergi, en af de ting jeg tænkte på var regnvand. Regnvand er jo energi der bevæger sig, når det kommer ned gennem tagrenden. Derfor tænkte jeg om det var muligt at putte en vand-generator, der kan lave vandet i bevægelse til strøm. Jeg ved godt at det ikke er meget strøm i forhold til f.eks vandkraftværker, men alligevel tror jeg det kan blive til noget. 

Er det noget, i mener der er muligt, eller er det bare noget jeg ikke skal tænke videre over?

Derudover der kan man jo videre udvikle ideén, og evt. bruge det til spildevandet også. Der er mange muligheder.

Med venlig hilsen

Frederik Storm

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 19:47

Ja for søren, det er muligt.

Men det kan ikke betale sig for en forbruger at installere. I hvertfald ikke i Danmark hvor det ikke regner vildt meget i forhold til andre steder.

Hvis nogen køber en sådan dims, er det fordi de er lidt techie/geek, fordi de tænker på miljøet og vælger at genoplade deres genopladelige batterier vha regnkraft eller noget lignende.

Hvis du er én der arbejder med el osv., er det ikke dumt at sidde og lege lidt med. For måske samler du pludselig et kredsløb der kan sælges for millioner. Men tror ikke det er noget du skal investere i at udvikle.

Held og lykke ellers :-)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 11:41

En fremragende ide, dog ikke helt nyt...

Som Zoon også skrev,  vil denmark ikke være den optimale kunde..

Og så skal du også tænke på, energien i sådan en lille generator  vil ikke engang yde nok til at holde en pære tænd i 1 min.. Undrer det dig ikke hvorfor vindmøllerne er så gigantiske?

Måske en dag i fremtiden, hvor en kompakt generator vil være lige så effektiv som en vindmølle, så kan det komme på tale.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 11:44

...men ellers en Super idé, og stærkt at du sætter den på Amino, så folk kan vurdere den Big Smile

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:49

Som de andre nævner - fedt at reflekterer over sådanne idéer og bringer dem på banen!

Det kan lade sig gøre - problemet er, som også er nævnt, at det simpelthen ikke regner nok!

Det du kunne finde ud af var - kunne man transformere den energi regndråberne har med sig, når det rammer taget? Kunne dette også gøres for eks. hagl? Kunne man lave et system der oven i købet skaffede energi fra solvarme, nu når problemet er, at det ikke regner nok?

Dyrt det bliver det - men tænk en gang, hvis det var muligt :)

En hurtig google gav dennee spændende reflektion:

"Unfortunately the electricity from one raindrop is pretty small – about 12 milliwatts – so it will take quite a bit of rain to produce usable electricity. I’ve never bothered to count the raindrops hitting my roof during a rainstorm, but I’m pretty sure the watts would add up quickly, even in a short storm."
http://gliving.com/harvesting-energy-from-rainwater/ 

Fortsat god dag!

Tilmeldt 27. Apr 09
Indlæg ialt: 275
Skrevet kl. 11:50

Kan da også arbejde videre i retnng af det samles i en beholder (regnvandet) og anvendes til lokumsskyl.

Vandpriser stiger og stiger og mange af disse dyre dråber anvendes ved toiletbesøg, så måske et lille hint på vejen....

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:52

Thomas Grønnemark:

...men ellers en Super idé, og stærkt at du sætter den på Amino, så folk kan vurdere den Big Smile

Ikke for at være lyseslukker, men det er altså også farligt at smide den på Amino, eller andre steder. Det er ikke fordi jeg ikke stoler på Amino'erne, men der findes rådne æbler rundt omkring, og ikke nok med det, så findes der også andre brugere af siden, som ikke er oprettet.

En god idé sagt til de forkerte, kan være fatalt så at sige.

Havde denne idé kunne indbringe millioner af kroner, og var denne idé unik, så var den også blevet stjålet af en eller anden.

Med det sagt, så er det ellers en god idé.

Men pas på hvor du poster dine forslag henne - men så igen.. Hvem kan man ellers sige det til, som vil tage en seriøst?

Tilmeldt 7. Aug 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 11:54

kjeppe:

Kan da også arbejde videre i retnng af det samles i en beholder (regnvandet) og anvendes til lokumsskyl.

Vandpriser stiger og stiger og mange af disse dyre dråber anvendes ved toiletbesøg, så måske et lille hint på vejen....

- Det har jeg allerede set i et eller andet tv-indslag på dr1/tv2. Tror de har en faskine i haven koblet til deres toilet og andre vandkrævne systemer i hjemmet. En dyr løsning, men det skulle kunne betale sig over tid!

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 11:55

Super go idé! Yes Men må nok give de andre ret i at, det nok er lidt for lidt strøm der kan komme ud af den smule regn vi har her i danmark, og de små tage vi har.

Der findes store søer, som er dæmmet op, hvor der sagtens kunne komme en generator på, men ingen gider gøre det alligevel, for jeg tror der er for lidt strøm i det, til at investeringen kommer hjem igen.

Venlig hilsen

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Billig maling online

Tilmeldt 9. Jun 08
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 08:58

Som tidligere svaret: der er lavet tusindvis af forsøg  på at skabe teknologi som passer ind under paraplyen "det selvforsynende hus". Men der er slet ikke tilstrækkeligt med lagret energi i regnvand til at det kan lade sig gøre. End ikke en lillebitte pære kan drives af den energi. Desværre:-) 
Opsamling og rensning af regnvand til senere brug i badevand/toiletskyl er der rigtig mange bud på og det er fint muligt.

Hvad angår kommentaren om de brådne kar her på Amino fra Wi, så vil jeg gerne knytte en kommentar hertil:

Man kan fortælle om idéer med meget forskelligt detaljenivau. Og der er utrolig stor forskel på at præsentere en idé og så til at uplaode tekniske tegninger, printdiagrammer og avancere beregninger.

Jeg mener slet ikke der er noget problem i at tale i overordnede termer om gode idéer. Uden den faglige sparring fra andre kommer vi ingen vegne som opfindere/idéhavere.

I dette tilfælde beskriver du en idé til at opsamle energi via regnvand. 

Lad os sige jeg havde onde hensigter og ville stjæle den idé - hvordan skulle jeg så stjæle den idé?? 

Det er altså ikke muligt at stjæle en idé! - det eneste jeg kan gøre et at lade mig inspirere af idéen. Og hvis jeg føler mig inspireret - så skal jeg så finde ud af hvordan søren jeg så teknisk løser problemstillingen. 

Med andre ord - jeg har meget, meget langt igen - og skulle jeg give mig i kast med at løse problemet så er chancen for at min løsning adskiller sig væsentligt fra Frederiks løsningsmodel relativt stor.

Jeg kan kun opfordre til at at I deler jeres inspiration med hinanden. Dette indlæg har jo tydeligt vist at "wisdom of the crowd" virker. 10 hoveder tænker bedre end 1 - der kommer vigtig information og viden frem hurtigt!!

Åbenhed er vejen frem som opfinder/idéhaver.

God weekend
Kasper 

Teamleder for Opfinderrådgivningen - www.opfind.nu

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)