Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide - Er det muligt?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hundested
Tilmeldt 15. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik.

Hvis du brænder nok for dit projekt kan næsten alt lade sig gøre, og dette er som bestemt ikke nogen dårlig mulighed. Men som tidligere sagt er det ikke helt nyt - men det kan sagtens lade sig gøre.  

Men jeg tror det er meget minimalt i strøm man vil få ud af det, også grundet den lille mængde regn som danmark modtager, udlandet vil være et bedre markeds grundlag.

det kan sagtens videre udvikles, hvilket også vil være nødvendigt!

Held og lykke med projektet!

 

Nyeste Musik, Anmeldelser & Interviews? ... - www,Oliverwinther.dk

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Ideen er sjov, men er nok noget tusindvis af mennesker har fået før. En unik og værdifuld ide kunne være en præcis opskrift på HVORDAN. Og til hvilket marked. Og hvordan man bedst sælger den til kunden. Og, hvis nogen så skulle gå hen og stjæle denne information og ende med at tjene millioner ville de gøre miljøet en stor tjeneste, mens ham der fandt på al denne information med stor sandsynlighed kunne finde på noget andet med lige så stort potentiale :)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Birkeholm Munk:

Lad os sige jeg havde onde hensigter og ville stjæle den idé - hvordan skulle jeg så stjæle den idé?? 

Det er altså ikke muligt at stjæle en idé! - det eneste jeg kan gøre et at lade mig inspirere af idéen. Og hvis jeg føler mig inspireret - så skal jeg så finde ud af hvordan søren jeg så teknisk løser problemstillingen. 

En idé er jo det han er kommet med, og hvem siger han har planlagt detaljer og tegninger over denne idé endnu? Ja udfra hvad trådstarter skriver, så er det en idé under opbygning, og den kan sagtens stjæles.

At du siger man ikke kan stjæle en idé er jo ikke sandt, du kan sagtens stjæle en idé, og det kan du da gøre ved at ansøge om patent evt. før han gør, og hvis du tager patent på idéen, ja så kan han jo ikke ligefrem komme videre, med mindre han finder på noget lignende, men med tilstrækkelige ændringer til at det kunne resultere i endnu et patent.

Trådstarter har da ikke overhovedet tænkt det tekniske igennem endnu - det giver han i al fald ikke udtryk for, og netop dét gør at idéen er sårbar, og derfor også ømt at smide ud på et offentligt forum, hvor eventuelle brugere havde onde hensigter.

Når han spørger om det kan lade sig gøre, er det jo ikke fordi han har en idé klar og parat, til at smide ud i forretningerne om 2 uger, men derimod for at få feedback - og det er farligt med eventuelle millionidéer.

Selvfølgelig kan man stjæle en idé.

Jeg underskylder i øvrigt hvis ovenstående skrives eller lyder "hårdt og kontant", men jeg har lidt problemer med skrive på en ufjendtlig måde - dette er dog under udarbejdelse hehe - da jeg har det med at lyde arrogant selvom det ikke er min hensigt overhovedet.

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Wi:

Når han spørger om det kan lade sig gøre, er det jo ikke fordi han har en idé klar og parat, til at smide ud i forretningerne om 2 uger, men derimod for at få feedback - og det er farligt med eventuelle millionidéer.

Selvfølgelig kan man stjæle en idé.

Taler du af konkret erfaring - har du et eksempel på en million ide blevet delt på et offentligt forum, hvorefter nogen stjal den og tjente kassen?

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Garde:
Taler du af konkret erfaring - har du et eksempel på en million ide blevet delt på et offentligt forum, hvorefter nogen stjal den og tjente kassen?

Hvis du fortæller mig ligesom forrige person, at det ikke kan lade sig gøre at stjæle en idé, så gider jeg ikke engang diskutere det.

Grunden til det endnu ikke er sket (hvad jeg ved af - selvom jeg tror på det ér sket), er selvfølgelig at folk er af samme mening som mig - selvfølgelig ikke at dele idéen med andre før man har sikret sig.

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvfølgelig kan man stjæle/efterligne andre. Det er bare ikke nok! Og derfor giver det ikke mening.

Det er så tamt når folk siger "jamen hvorfor vandt Friendster ikke over Facebook, eller hvorfor vandt Jubii ikke, det er jo samme idé". Ja, måske, men Facebook vandt og det er der alle mulige grunde til, hvoraf den største muligvis er en hvis hr. Zuckerberg. Der var også masser af youtube-agtige services længe før youtube, men kun denne blev stor. Så det er altså ikke blot den overfladiske idé det handler om, men implementering, vinkel osv.

Den potentielle tyv skulle altså stjæle idéen, og så tilføre den en hel masse energi, taktik, økonomi, risiko og entusiasme for at få projektet til at lykkes. Til sidst vil den oprindelige idé alligevel være helt vendt på hovedet og udgøre en meget lille idé af produktet. Tillykke tyv, så fik du stjålet for 5kr. værdi :)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er 2 vidt forskellige ting IMO..

Mark Zuckerberg lavede noget som var langt bedre end konkurrenterne, og derfor vandt han - i øvrigt var hans fremgangsmåde genial, og tilfældig.

Manden startede jo med at lave en side som kun var forbeholdt amerikanske skoler, og de elskede "produktet" så at sige, og eftersom siden blev kendt på den front valgte han at åbne for offentlige tilmeldinger hvorimod andre sider har lagt millioner af millioner af kroner i deres produkt, og derved "købt" sig en plads.

Jeg er i øvrigt heller ikke helt sikker på overstående, og mener måske også at han fik økonomisk støtte på et tidspunkt - et for mig ukendt millionbeløb - men i al fald havde han et gratis produkt til at starte med, og udviklede videre derfra.

Idéen var ikke unik, men taget og forbedret - der er jo ingen grund til at genopfinde hjulet.

Når vi så tager ovenstående eksempel og kører det videre til et fysisk produkt som det trådstarter kom med, så er det noget helt andet - ikke kun fordi det er fysisk, men også fordi idéen KUNNE have været unik, og havde idéen været unik, og kunne indbringe MILLIONER AF MILLIONER af kroner, så havde "tyven" sgu også lagt mange timer, taktikker  mm. i projektet.

Det er for mig et tåbeligt argument at sige at en potentiel idé der kunne indbringe millioner, for den der "opfandt" eller kom på idéen - men ikke for den der stjal den, og ISÆR når der ingen tegninger og ingen baggrund er for idéen.
Det havde måske været noget andet hvis trådstarter havde lavet planer, tegninger, markedsføringsplaner - og kommet på en helvedes masse, og der ville idéen så skille sig ud, men når han blot SPØRGER om noget kan lade sig gøre, så må idéen for ham være frisk, og ville være lige til at plukke - for enhver.

Anyway - det var mit sidste input i tråden, da jeg ikke finder det specielt sjovt at diskutere om, da vi har vidt forskellige meninger om det. Men du skal da være velkommen til at poste din måske unikke idé en dag, før du selv har udarbejdet noget :-)

Tilmeldt 3. Jul 10
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, jeg er slet ikke færdig med at diskutere :)

Nåmen så kan tråden jo vende tilbage til sit oprindelige formål ... 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Garde:

Øv, jeg er slet ikke færdig med at diskutere :)

Nåmen så kan tråden jo vende tilbage til sit oprindelige formål ... 

Synes bare det er synd at ødelægge hans tråd :-)

Anyway.. Jeg skal i byen :-) Eller--- skal til forfest først, men altså - u know.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Måske er det ikke så dumt endda. Hvis ikke jeg husker forkert, så er:

Epot = m * g * h 

m er massen i kg

g er tyngdeaccelerationen 9,82 m/s2

h er højden i meter

Epot er arbejdet i joule

Watt er Joule pr sekund

 

Eksempel (100% udnyttelsesgrad - altså  meget teoretisk):

Højhus - 10 m højt

Masse - 100 liter vand

Epot = 10 kg * 9,82 m/s2 * 10 m

Epot = 982 joule

 

De 982 joule kan "trække" en 8W elspare pære i ca 2 minutter.

 

 

 

Hvorfor ikke bare smide en generator på motionscykler - En gennemsnits voksen mand kan producere 100W - Ovenstående svare altså til 10 sek arbejde fra en tilfældig person på kur :)

 

Dennis

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)