Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan undgår man de 14 dages retur ret ved salg fra en webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi respekterer selvfølgelig det lovmæssige krav om 14 dages retur ret på varer købt i en webshop, MEN vi har et stort problem :

Vores varer bliver hovedsalig først bestilt hjem fra USA når kunden har lagt sin ordre, og det fungerer helt fint.

Men nogle af vores varer er dyre (50.000 - 150.000 kr), og vi er derfor kede af at skulle tage den risiko det er, at vi bestiller en vare hjem fra USA, sender den til kunden, for derefter at få den retur igen :(

Er der en lovlig måde vi kan komme udenom de 14 dages retur ret ?

Vi har overvejet at ved de dyre varer, kunne handlen foregå udenom webshoppen ved at kunden bestiller via email og derefter overfører pengene. 

 

 

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 718
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det private du henvender dig til?

 

Du kan gøre ligesom Apple gør. De tilbyder dig (gratis) at få indgraveret dit navn i din iPod, så det ikke længere er en standardvare. Fortrydelsesretten bortfalder dermed, fordi varen er specialtilpasset.

Tilmeldt 21. Sep 10
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som kunde ville jeg aldrig nogensinde betale et beløb af den størrelse, før jeg stod med produktet i hånden. Men det kan der være andre, der vil selvfølgelig.......

Oversættelse fra engelsk til dansk, eller dansk til engelsk + Annoncering på Google og Facebook

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

JPon:

Vi har overvejet at ved de dyre varer, kunne handlen foregå udenom webshoppen ved at kunden bestiller via email og derefter overfører pengene. 

Så længe aftalen om handlen ikke indgås i din FYSISKE butik, men via telefon, internet/e-mail eller telefax så hænger du på de 14 dages returret.

 

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:19
Hvor mange stjerner giver du? :

JPon:

Er der en lovlig måde vi kan komme udenom de 14 dages retur ret ?

Sælge det fysisk fra en butik...

Varer til 50-150.000 kr er næppe impulskøb, hvilket vil sige, at det er de færreste, som burde fortryde sådan et køb i sidste ende...
Så med mindre produkterne slet ik lever op til det lovede, eller har fået dårlig PR, så er problemet vel næppe så stort?
Det er jo priser på B&O produkter eller en bil, og tvivler på at ret mange fortryder sådanne køb, når de endelig har slået til...

Men er det B2B eller B2C? For problemet er der vel egentlig kun, hvis det er B2C...

Tilmeldt 9. Nov 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle de gode svar !

Det drejer selvfølgelig kun om B2C, da de 14 dages returret ikke gælder ved B2B.

Angående om det er et problem.....ja det er det !  Vi har ikke lyst til at bestille varer til f.eks. 50.000 kr hjem fra USA, for at få dem retur fra kunden 14 dage efter levering.

Jeg har set at andre webshops i deres forretningbetingelser skriver om returnering af indkøbte varer :

I tillæg hertil kan nævnes, at ikke-lagervarer kun returneres efter aftale.

Er det lovligt iht købeloven ?

Hvis det er lovligt med denne formulering løser det vores problem, da det altid drejer sig om "ikke lagerverer" der bliver købt hjem på bestilling

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

JPon:

Jeg har set at andre webshops i deres forretningbetingelser skriver om returnering af indkøbte varer :

I tillæg hertil kan nævnes, at ikke-lagervarer kun returneres efter aftale.

Er det lovligt iht købeloven ?

Du kan skrive alt det du vil, men du hænger stadigvæk på 14 dages returret... Thats part of the game med mindre det er special tilpasset produkter...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)