Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt om mig og jeres meninger

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen jeg er en som er færdig uddannet programmør, jeg rejser til udlandet om 2 dage for at holde ferie efter stresset skole periode. Under ferien skal jeg lave en forretningsplan med hjælp fra prof rådgiver hvordan og hvorledes jeg skal starte op. Jeg starter et web and software development firma op i storkøbenhavn , hvor jeg vil sigte efter private og virksomheder. Mit mål er at være en af de dygtige og samtidig billige på markedet , ved siden af skal jeg lave hosting under samme firma, noget som one.com bare rettet mod .net kunder. Jeg skal finde mig en kontor til en pris på mellem 2500kr -3500kr pr mdr . Pt indretning kan gøres for 10 -15 tusind kr. Jeg er programmør og ved siden af rm rigtig god billedbehandler hvilket gør de løsninger som jeg tilbyder iøjenfaldene , var det ikke sådan man sagde det på dansk:)). Hvad vil i anbefale mig hen ad vejen?
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:12
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hep!

Den største fare, ved den vej du vælger er at din faglige udvikling, går noget i stå! Nu skriver du ikke hvilken uddannelse du har taget, men umiddelbart så er der rigtigt meget at lærer efter endt uddannelse, før man kan gøre sig håb om at være god til det man laver.

Den målgruppe, du har valgt er også farlig for de har nemlig generelt ikke råd til systemudvikling. Hvilket betyder at når de skal havde lavet noget går de efter lav pris og kvalitet. På den måde for du ikke lov til, at arbejde på de fede projekter, der kan flytte dig fagligt!

En anden vigtigt faktor, er senior kollegaer. Specielt som nyuddannet har man brug for at lærer af garvede dygtige praktikere, de har 90% af de fejl, du selv ville lave på egen hånd, og kan derfor spare dig for en masse.

Hvis du gerne vil være selvstændig indenfor system-udvikling, så ville mit råd til dig være at finde et job, hos bedste konsulent firma du kan finde. Nogle bud kunne være Accenture, NNIT, NetCompany etc.  Her vil du lærer en masse og din chance for at få succes som selvstændig vil stige mange gange, og det er der brug for det er en meget lille procentdel af virksomheder stiftet, der overlever de første 3 år.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Synes det er fedt at du vil starte virksomhed op. Desuden deler jeg ikke den holdning at du lære mest ved en mentor, det afhænger af hvilken en type person du er! Samt hvorlænge du har programmeret!

Har selv 2 helt unge udviklere datamatikere fra Odense 2008 tilknyttet min lille virksomhed. Specielt den ene af dem ville kunne give næste alle baghjul, og det ville være spildt tid at side sammen med en gammel prog. nisse!. Det har stort set ingen betydning om du har udviklet i 10 år eller 1 år. Bare der brænder en ild hos dig! Så skal du nok slå dem alle.

Angående dit markede ville jeg nok satse mest på virksomhederne. Til det private markede skal du lave standart produkter som du lige kan tilrette og derved spare kunden en del penge. Har slev udviklede et program der skriver 99% af koden til nye programmer. Det er helt sikkert noget du skal tænke på for at kunne holde prisen nede.

Igen held og lykke og følg dit eget hjerte. Hvis du brænder for udvikling så skal du nok slå igennem. Som en kolg mand en gang sagde "Man kommer ikke foran ved at gå i andres fodspor!".

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:46

Velkommen ombord som programmør. Men det er først NU din uddannelse starter for alvor. Alt det du lærte i skolen er blot teori og det er nu den skal bruges i praksis.

Den gamle "kode-nørd" er langsomt ved at forsvinde og det markedet har brug for nu er udviklere som også har forretningsforståelse. Især hvis du sidder som ene mand i et firma (eller nogle få) så er det vigtigt at du kan se hvad det er kunden skal have lavet og kan snakke med kunden om det. Du skal ikke se dig som en der skal levere et stykke program til en kunde, men som at du skal rådgive din bedste ven til at få det bedste produkt.

Aspnetcsharp:
Mit mål er at være en af de dygtige og samtidig billige på markedet

Glem det... Vælg mellem at være en af de dygtige eller en af de billige. Hvis du vælger billig, så tænk over at der er andre der vil underbyde dig. Hvor langt ned kan du gå? Du skal også regne med at du ikke kan fakturer 100% af din tid, men nok omkring 20-40% af den.

Aspnetcsharp:
ved siden af skal jeg lave hosting under samme firma, noget som one.com bare rettet mod .net kunder.

Har du forstand på serverdrift? Vil du leje din servere? Vil du købe dem? Har du tænkt over hvad det koster? Hostingmarkedet er så udtømt nu så du skal være heldig hvis du skal tjene penge på det. Der findes hostingfirmaer hvor det koster 9 kr om måneden. Kan du tilbyde det?

Evt. så få en god aftale med et hostingfirma om at være reseller på deres produkter. Så håndterer de alt der har med serverne at gøre og du skal bare sørge for at servicere dine kunder (venner).

Aspnetcsharp:
Jeg er programmør og ved siden af rm rigtig god billedbehandler hvilket gør de løsninger som jeg tilbyder iøjenfaldene

Her skal du tænke på at du skal bruge tid på at dygtiggøre dig i billedebehandling samt programmering. Jeg vil (hvis det var mig) koncentrer mig om ét område og købe det andet af andre. Selv køber jeg design af andre fordi jeg er bedre til programmeringen.

Men endnu engang velkommen ombord :) Du kan bare skrive hvis du vil vide mere.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Remydk:

Har selv 2 helt unge udviklere datamatikere fra Odense 2008 tilknyttet min lille virksomhed. Specielt den ene af dem ville kunne give næste alle baghjul, og det ville være spildt tid at side sammen med en gammel prog. nisse!. Det har stort set ingen betydning om du har udviklet i 10 år eller 1 år. Bare der brænder en ild hos dig! Så skal du nok slå dem alle.

Wow, fedt råd! Hvis man følger det, kan det så være at man bliver så god at man kan få hele 250 kr. for sin tid! Wow! 250 kr. er ikke engang råomkostningen for en bare melleerfaren udvikler. Men det gør ikke noget, bare man bor rigtigt billigt og ikke spiser så meget :-)

Men du illusterer meget godt, hvor den strategi leder hen! Hvis man ikke tror, at man kan lærer mere af erfarne folk med flere år i branchen, så er det typisk fordi man ikke selv har rykket sig så meget løbet af de år man selv har været i branchen. Det er lidt sørgeligt!

Til trådstarter, du kan evt. checke lidt op på hvem jeg er, har lavet og tager i timen, og gøre det samme med Remy også se hvilken vej du kunne tænke dig at gå!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 22:07

Lundsby hvad ved du om mig?

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 22:10
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:11

Alt hvad du skriver på din hjemmeside og en del fra forskellige debatter her på Amino, cirka det samme som du ved om mig :-)

Nok til at give et relativt klart billede af din person og din virksomhed!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 22:18

Jeg kender dig ikke så sjovt du kan udtale dig om mig og min virksomhed! Tror du jeg lever for 250,- kr. i timen? Big Smile

Men ja du er et ganske godt eksempel på hvad jeg mener. Er du mere fokuseret på hvad det står du tager i timen, eller det der står på din bankbog?

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke du kan få mere end 250 kr. i timen for den ydelse, du sælger. Hvis du havde så var prisen selvfølgeligt også sat op! Derudover har jeg svært ved at identificerer en cashcow på ud fra dit site og tidligere udtalelser, jeg mener selvom det går godt så betaler frisør i Vejles udvikling budget nok ikke mange månedslønninger.

Så siden kombineret med dine råd, der er så langt fra virkeligheden i et lidt højere niveau af it-konsulent verdenen, synes jeg giver mig en god ide hvor du befinder dig rent fagligt og økonomisk.

Det kan faktisk også være svært på vores fordi vi ikke som dig har lavet en konsulent side, men en stordel af vores indtjenning kommer fra top 25 kunder som Lufthavnen, BankInvest, PKA, KMD, etc. og derudover har vi nogle hundrede kunder på vores shop-løsning, og CloudSprout projektet går over al forventning.

Så der er to veje :-)

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)