Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kundekontakt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Der skal gang i tøjsalget og det starter så snart kunden træder ind i butikken. Normalt bliver der spurgt " Nu må du sige til, hvis jeg kan hjælpe dig med noget? Eller er der noget bestemt du søger efter?"..... Det virker på mig som om kunden er træt af disse spørgsmål. Så er der nogle super tøjsælgere der har nogle andre spørgsmål der kan skabe en positiv kontakt helt fra starten?

Hilsen Lone

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:44

Butikssælgere er generelt dårlige til kundeservice, desværre. Hele deres kommunikation er fokuseret på løsning –

• Hvad skal der være?
  • Hvad kan jeg hjælpe med?
  • Er der noget jeg kan hjælpe med?
  • Ja, det finder du der over?
  • Ja, nu skal jeg finde det frem?
  • Er der andet jeg kan hjælpe med?

Ville det ikke være meget sjovere for sælgeren at få større oplevelser sammen med kunderne?

Måden at opnå dette på er at bruge de 3 trin-
1) Byde kunderne velkommen på den rigtige måde: ”Velkommen til (butiks navn), mit navn er (navn)” – sælgeren giver hånden - det er en meget imødekommende velkomst, der kan bryder kundens indre barriere og tanke om ”å nej, nu kommer sælgeren”.

2) Anerkend kundens eksistens: ”Sikke en lækre blues du har på”, ”Hold da op hvor du slæber i dag”, ”Gud hvor ser du glad og frisk ud”, ”Hvordan går det?”  – Anerkendelse er den største tillidsskaber i kunderne og det nedbryder næsten alle deres barriere for videre dialog.

3) Få forståelse for kundens nuværende behov: ”Hvad får dig ind i butikken i dag?” – Her vil sælgeren få afklaret kunden motiv for at gå ind i butikken og eventuelt få oplyst kundens behov. Spørgsmålet fører automatisk til en videre dialog som sælgeren kan styre.

Jeg håber, at du finder inspiration i ovennævnte metode.

Tilmeldt 14. Sep 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:24

Tusind tak....

Jeg er helt sikkert blevet inspireret.  Selv om Chefen gerne ville at der skulle gives hånd og byde kunden velkommen , så er det blevet afvist af butikschefen. Så i stedet for at afvise noget hun ikke har prøvet vil jeg uden at hun ved det og de ansatte....give dem denne oplevelse og så kan de jo reflektere over, hvordan de selv oplevede forskellen fra den nuværende metode til en evt. ny...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)