Jeg synes det må være på høje tid, at vi fører en debat omkring produktdelen i MLM. Lad det være sagt med det samme, at selve MLM som markedsføringsmetode i denne tråd er af yderst sekundær betydning. Det jeg gerne vil høre bud og kommentarer på er, hvilke produkter (som jo er et slags fundament), der er de bedste - hvadend det er udfra ens personlige vurdering eller andet.
For dem der ikke har den store erfaring med MLM vil jeg give nogle stikord til overvejelse.
Når man har et MLM firma, så vil et optimalt produkt typisk være noget der bliver brugt kontinuerligt. Der vil f.eks. ikke være den store ide i, at lave et MLM firma som omsætter biler. For det fjerner ideen med, at skabe den kontinuerlige vækst der gør, at et MLM firma kan løbe fornuftigt rundt.
I tidernes morgen blev MLM lavet for at dække et alment behov - nemlig husholdningen. I dag er der adskille firmaer, der via et MLM firma omsætter husholdningsprodukter. Men udviklingen igennem årene har gjort, at der er kommet flere interessante ting på markedet og det er det jeg lægger op til debat.
Nogen vil måske sværge til, at et MLM firma skal dække et husholdningsbehov for at være optimale. Mens andre mener, at denne ide er ved at være godt tyndslidt.
For mit eget vedkommende ser jeg en ide i følgende 2 aspekter.
Det ene er brugen af et MLM system til formidling af relevante serviceprodukter/ydelser.
Det andet er ideen med, at tilbyde dette på abonnementsbasis og dermed sikre en kontinuerlig vækst udover den almene omsætning.
Efter min mening, er denne måde at gøre det på et produkt af udviklingen der er sket indenfor MLM og det er til dels også kommet til i forbindelse med, at serviceprodukter eller rettere sagt ikke-fysiske produkter har haft sin fremgang. - I dette ser jeg i hvert fald en fremtid. Men hvad mener resten?
![]() Mvh.
James |
hej James
Ydelser i abonnementsform skriver du, umiddelbart tror jeg folk er mere til ad hoc køb,
tænker du på noget ala årstiderne.com hvor man får x antal leveret en gang månedligt?