Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produkter

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det må være på høje tid, at vi fører en debat omkring produktdelen i MLM.

Lad det være sagt med det samme, at selve MLM som markedsføringsmetode i denne tråd er af yderst sekundær betydning. Det jeg gerne vil høre bud og kommentarer på er, hvilke produkter (som jo er et slags fundament), der er de bedste - hvadend det er udfra ens personlige vurdering eller andet.
 
For dem der ikke har den store erfaring med MLM vil jeg give nogle stikord til overvejelse.
Når man har et MLM firma, så vil et optimalt produkt typisk være noget der bliver brugt kontinuerligt. Der vil f.eks. ikke være den store ide i, at lave et MLM firma som omsætter biler. For det fjerner ideen med, at skabe den kontinuerlige vækst der gør, at et MLM firma kan løbe fornuftigt rundt.
 
I tidernes morgen blev MLM lavet for at dække et alment behov - nemlig husholdningen. I dag er der adskille firmaer, der via et MLM firma omsætter husholdningsprodukter. Men udviklingen igennem årene har gjort, at der er kommet flere interessante ting på markedet og det er det jeg lægger op til debat.
 
Nogen vil måske sværge til, at et MLM firma skal dække et husholdningsbehov for at være optimale. Mens andre mener, at denne ide er ved at være godt tyndslidt.
 
 
For mit eget vedkommende ser jeg en ide i følgende 2 aspekter.
Det ene er brugen af et MLM system til formidling af relevante serviceprodukter/ydelser.
Det andet er ideen med, at tilbyde dette på abonnementsbasis og dermed sikre en kontinuerlig vækst udover den almene omsætning.
Efter min mening, er denne måde at gøre det på et produkt af udviklingen der er sket indenfor MLM og det er til dels også kommet til i forbindelse med, at serviceprodukter eller rettere sagt ikke-fysiske produkter har haft sin fremgang. - I dette ser jeg i hvert fald en fremtid. Men hvad mener resten?
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hej James

 
Ydelser i  abonnementsform skriver du, umiddelbart tror jeg folk er mere til ad hoc køb,
tænker du på noget ala årstiderne.com hvor man får x antal leveret en gang månedligt?
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Når jeg tænker i abonnementsform, så er det faktisk meget a'' la det vi allerede kender til i dag.
Det kunne ex. være ideen med et telefoniabonnement, et falchabonnement, et rådgivningsabonnement eller abonnementer til nogle services - ex. abonnementer til affiliate programmer og onlinespil er også en smart ide. - Men som du måske har bemærket, så tænder jeg ikke på online/casino delen - men stadig en smart mulighed.
 
Kort sagt at der er nogle services, som dækkes via et abonnement og ved at flette dette ind i et MLM system, så står man med et start MLM firma uden "tvangs" køb for at opretholde en given volumen, da denne et eller andet er sikret via abonnementet i sig selv.
Det er lidt i den dur, hvor jeg synes det er rigtig interessant. Men dette har også noget at gøre med, at man slipper for evt. varelager og selve omgangen med fysiske produkter. - Det er ikke ens betydende med, at fysiske produkter og MLM er noget juks... jeg siger bare hvad jeg personligt synes er smart og hvad der fanger min interesse.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Halløjsa

Genialt emne James.
 
Jeg har undersøgt, overvejet og prøvet mange forskellige NM-forretninger (bl.a. Tahitian Noni Juice, Amway og HerbaLife) uden den helt store succes - på trods af at der umiddelbart ikke var noget galt med produkterne og forretningsidéen.
 
  • Fysisk produktbaserede NM-firmaer kræver typisk nogle månedlige kvalifikationer, for at man kan få salgsvolumen-bonus samt opretholde downline-provision.
  • Man bør have et vist varelager for at kunne videresælge og gensælge.
  • Man bør i vid udstækning selv afprøve/bruge produkterne for at kunne anbefale og sælge dem til andre. Dette kan kræve store udgifter til sit eget forbrug.
  • For nogle produkters vedkommende skal man skabe og genskabe et behov - fx overbevise folk om, hvor vigtigt det er, at de tager deres vitamin-tablet hver dag.
  • Man har en masse administration i forbindelse med opkrævning og fakturering af kunder.
    Man hæfter selv for dårlige betalere.
  • Man har næsten sin daglige gang på det nærmeste posthus for at afhente og sende produkter.
    Dette kræver ligeledes store portoudgifter.
Som nævnt før så var forretningsidéen som udgangspunkt god nok - det virkede bare slet ikke for mig, stjal masser af min tid fra det sjove, og jeg var faktisk ved at opgive at få succes med netværksmarkedsføring.
 
En dag blev jeg så introduceret for ACN - og jeg var solgt med det samme.
Alt det kedelige arbejde tog ACN sig af - og jeg skulle selv stå for alt det sjove - nemlig at finde nye kunder og samarbejdspartnere.
  • Med ACN har man intet varelager - kun kundeblanketter og repræsentantblanketter, som sidder fint i hver sin inderlomme.
  • Man skal ikke skabe eller genskabe et behov - folk bruger fastnettelefoni, mobiltelefoni, internet, VoIP-telefoni, elektricitet og gas hver evig eneste dag året rundt - rig som fattig.
  • Man skal hjælpe folk med at spare penge på serviceydelser, som de bruger i forvejen fx deres telefonregning.
    ACN-kunder kan ringe gratis til hinanden samt generelt op til 30 % billigere end hos TDC. Dvs. at kunder henviser selv til nye potentielle kunder, som de gerne vil ringe gratis med.
  • Når man har formidlet en kunde faxer man TelefonServiceAftalen ind til ACN, som gratis forbinder kunden til ACN, og ACN sørger efterfølgende for fakturering og opkrævning (fx via PBS) samt sender en månedlig detaljeret gratis telefonregning ud til kunden, hvor ACN betaler portoen.
Helt igennem genialt gennemtænkt NM-forretningsform - nemlig henvisningsmarkedsføring (Referral Marketing).
 
Telekommunikation- og energibranchen er pt verdens største og hurtigstvoksende branche, - og har for længst overhalet fødevare- og landbrugsbranchen samt medicinalbranchen, som lille Danmark ellers er international kendt for.
 
Jeg kan i øvrigt oplyse om, at ACN introducerer sit eget FastnetAbonnement i januar 2006 samt Mobiltelefoni i februar 2006. Senere i 2006 eller begyndelsen af 2007 vil der blive lanceret High Speed Internet samt VoIP-telefoni og Videotelefoni, som formentlig bliver en megatrend.
 
Med indførelsen af eget fastnetabonnement, så behøver folk ikke engang at løfte telefonrøret for at man tjener penge.
 
Prøv at forestille dig at tjene en kvart øre hver gang, der blev sendt en sms, - dette muliggør ACN snart med indførelsen af mobiltelefoni.
 
Så man må sige, at jeg har fundet mit ståsted indenfor netværksmarkedsføring.
 
Jeg vil gerne pointere, at jeg absolut ikke har noget imod fysisk produktbaseret NM - det er bare ikke noget for mig - jeg holder mig til serviceydelser både med og uden abonnement, det synes jeg er 100 gange nemmere - og jeg har med ACN for
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa igen

For mig er det helt rigtige produkt i sammenhæng med MLM, produkter som bliver brugt op hele tiden. Det skal også helst være et markedet som i forvejen er mættet, ment på den måde at man ikke skal ud og overbevise folk om et helt nyt produkt de ikke bruger i forvejen. Det bruger man alt for meget tid på.

Om produktet er fysisk eller er en serviceydelse, er for mig ligegyldigt. Jeg mener dog at der efterhånden er så skarp konkurrence indenfor telefoni, at der ikke ligger de store penge der mere, da det efterhånden er gratis at snakke i telefon.

Til Krabsen:
Det at skulle have et varelager i de selskaber du nævner er ikke rigtigt, måske din upliner har misinformeret dig. Det er ikke meningen at du skal ud og sælge disse produkter, men at man skal have kunderne selv til at købe direkte ved firmaet, nøjagtigt ligesom ACN.
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/2/2005 8:22:45 PM Forfatter: Krabsen

QUOTE]

Forkert - fx i Amway (som er et af verdens største NM-firmaer) skal man som IBO''er omsætte for mindst 2.000 kr. om måneden for at få bonus, så hvis man ikke selv kan forbruge produkter for 2.000 kr. så kræver det et videresalg til nogle rene kunder.
Kunder, der så køber stort ind, kan med fordel selv blive forhandler osv.
Konklusion: Det er meget individuelt, hvad der kræves fra NM-firma til NM-firma.
 

Du tager fejl. Synd du ikke har undersøgt Amway''s marketingsplan ordentlig. Det er bare din gruppe volume(omsætning) i dit netværk, der skal overstige de 200 PV. så får du din fortjente bonus. Der er ingen købstvang i Amway. 
Og du tager grundig fejl hvad angår et varelager som "must"!!  ved ikke hvem der har fortalt dig det, men personen har godt og grundig fyldt dig med noget som ikke passer. Jeg har i hvertfald intet lager:-) Men nok om det
 
Apropos tlf.-løsning. Det kan man også få gennem Amways partner store inden særlig længe. Det vil give endnu flere PV til ens netverk. Og endnu en grund til nye interesserede, at få startet med at lave sit eget forbruger netværk gennem Amway. udvidelsen af produktsortimentet vil blive ved med at vokse. Det bliver kæmpe stort herhjemme. Der er en grund til at Amway er verdens største forbruger netverk med en omsætning på over 6 milliarder US$. De tilbyder topklasse produkter og så har de en marketingsplan der Holder 100%, hvis man yder en stor indsats og er villig til at lære hvordan man bliver netværksbygger. 
 
 
 
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
 

[/QUOTE]

Krebsen
Nej - DU tager fejl - jeg har lige for nylig været til en forretningspræsentation med Amway - og det forventes at hver eneste IBO'er / forhandler omsætter for mere end 200 PV = ca. 2000 kr. om måneden. Prøv at deltage i en forretningspræsentation i fx Idrættens Hus i Brøndby.
Jeg er klar over, at der ingen købstvang er, men så er der jo heller ingen omsætning.
For at kunne sælge produkterne videre til andre bliver man nødvendigvis nødt til at have et varelager...!

[/QUOTE]

Hej igen.
Jeg tror du har misforstået noget af Amways marketingsplan eller rettere du har ikke forstået den sjove part. Hvis du starter din egen Amway forretning så kan du tjene penge "groft" sagt på to måder! Du kan sælge varer direkte til kunder(her er der ikke mulighed for at skabe en passiv indkomst men, man tjener penge for hvert produkt man sælger) 
Som det andet kan man udnytte Amways salgs og-marketingsplan som går ud på at købe sine egne varer til eget forbrug og så anbefale det videre til folk som vil være interesseret i at købe deres dagligvarer til 70% og samtidig opbygge deres eget netverk af forbrugere, som vil blive et Aktiv der genererer indtægter til dem selv.
Hvis der så er omsætning i netverket(dvs. folk køber deres varer i deres egen butik), så får man bonus hver måned efter en forskelsbonus-skala. dvs du får bonus efter hvad du har fortjent.
 
Ved ikke om det er "vollapyk" det jeg skriver, men jeg håber du forstår.
 
Fortsat god aften
 
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

hej krebs!

Puha, jeg ved ikke hvor jeg skal starte...Med pæne ord, du har ikke fattet en bjælde af hvad du har hørt om til forretningspræsentationen. Du tager fejl. Du mangler en masse information. Jeg har på fornemmelsen at du er en "standhaftig" person der har svært ved at folde faldskærmen. ,mit råd er; tag ud og hør præsentationen igen. Tro mig, det giver mening hvis du hører den igen. Jeg skulle høre marketingsplanen flere gange før det virkelig gik op for mig, at der er penge i planen. Ikke kun besparelser, men Penge!! 
 
Jeg vil gerne forklare dig det en dag. Men mit råd er tag ud snak med personen der introducerede dig til forretningen. Personens'' upline har uden tvivl styr på marketingsplanen!!
 
 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jonas og Krebsen

Som jeg ser det, så forstås og misforstås der nogle ting.
Men først og fremmest synes jeg ikke, at man burde kritisere hinandens forretning og slet ikke på denne tråd, som jo egentlig blot omhandler selve produktdelen og som sagt ikke selve systemet.
 
Men nuvel lad mig lige kort tage fat i Amway og ACN.
 
I Amway ved jeg, at der fra tid til anden er nogle specifikke salgsresultater, som man kan imødekomme for at modtage en given bonus. - Det vigtige er at huske på, at dette ikke er tvang.
Men som standard i Amway tilrådes det, at man som aktiv IBO opretholder et konstant forbrug på 100 PV og 1 PV = ca. 9 kr. - Dvs. ca. 900 kr.
Som det ser ud nu og med det sortiment Amway har i Danmark pt., så kan 900 kr. godt være lidt i overkanten for brug af husholdningsprodukter, der jo samtidig er drøje og derfor holder længere. Så dertil kommer vi lidt ind på muligheden for at videresælge til en håndfuld mennesker, hvilket kræver lidt papirnusseri og jeg vil tilråde enhver der laver denne form for "direkte salg", at man lige kigger i markedsføringsloven, for der står noget helt specifikt hvad angår dette.
Men vigtigt er det at huske, at denne direkte salgsform ikke er selve markedsførelsen, der jo som bekendt er MLM. - Direkte salg og MLM er to forskellige måder at omsætte en vare på, men disse kan sagtens begge indgå i et firmas totale marketing plan. - Kort sagt skal man ej forglemme, at det i Amway også er humlen at lave network marketing og IKKE homeparties.
 
Hvad angår ACN, så er det et firma som beskæftiger sig med serviceprodukter - navnligt telefoni.
Det er mig bekendt, at visse ACN repræsentanter "slår på", at man ikke har med fysiske produkter og hele denne håndterlighed at gøre og det er jo også fair nok, for det passer skam. - Men desværre er det mig også bekendt, at visse repræsentanter også gerne "overdriver" dette en anelse og måske nærmest "ønsker", at der skal være en masse besværligheder forbundet med fysiske varer, for at gøre deres kombination af sericeprodukter og MLM mere attraktiv.
Dette vil jeg imidlertid mene er ret ucharmerende, for man bør nu engang ikke delagtiggøre ACN''s muligheder på bekostning af andre firmaer, ligeså vel det er tilfældet med alle andre firmaer.
 
Jeg summer lige lidt op...
 
Amway er ikke verdens største, men verdens næststørste MLM firma i verden. I udlandet er deres produktsortiment betydeligt større end i Danmark og efterhånden vil flere og flere produkter og services blive koblet til dette firma i Danmark også.
Der skal ikke herske tvivl om, at Amway har mange utrolig gode produkter at tilbyde og de var også de første der var ude med ideen om, at dække et alment husholdningsbehov og samtidig at kunne tjene penge på det ved at lave forretning.
Men selvom Amway ligger så stabilt og deres produktsortiment er så stærkt, så er det min mening at dette samtidig blokerer Amway fra, at "følge udviklingen" så at sige.
På trods af de positive elementer i Amway, så er de nemlig næppe den bedst betalte MLM mulighed på markedet, hvilket også er grunden til at jeg personligt kun er almindelig kunde i Amway, men på ingen måde bidrager til nogen yderligere vækst ved at arbejde med MLM delen.
 
ACN er jo et ret nyt firma og det bygger i nogen grad på den udvikling der har fundet sted indenfor MLM.
ACN gør det smart ved, at de har fundet et andet almindeligt behov (telefoni o.v.), som de så udfra samme princip som Amway dækker og samtidig åbner muligheden for at lave forretning.
I 1995 da ACN startede, så vil jeg mene at dette var en kanon ide. Men som udviklingen skrider frem og ting som gratis telefoni og IP telefoni skrider frem, så vil det utvivlsomt kræve at
Tilmeldt 2. Apr 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej James

Jeg har ikke kritiseret andre mlm-firmaer. jeg har ikke engang kommenteret dem. (ret mig hvis jeg tager fejl)
Jeg synes du fik det til at lyde, som om vi diskuterede hvilke firmaer der var bedst. Sådan er det slet ikke.
Krebsen skrev noget hypotetisk br.k om et firma han slet ikke kender og ved hvad handler om derfor skrev jeg til ham.
 
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)