Er der nogen der kan hjælpe mig med en pris på likvidering af et ApS ??? Alle aktiver er solgt - bortset fra en computer som er indkøbt i år. Så det drejer sig om computeren og en kontantbeløb. Der er ingen betalingspåkrav nogens steder fra. På forhånd tak |
Likvidering af ApS
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
- 1
Jeg mener det er lettere at lukke selskabet, og personligt ville jeg aldrig spare de ca. kr. 2500,00 det koster at stifte et nyt selskab ! |
|
Ikke forstået. Hvis vi taler om et tomt selskab vil en ny ejer alligevel ikke kunne anvende tidligere års eventuelle underskud og hvis der kun står en computer i selskabet er det jo så som så med afskrivninger. Som Thomas siger er det en dårlig ide at spare de 125.000 kr. det koster at stifte et nyt selskab. Først og fremmest skal man jo betale de 125.000 kr. alligevel. Herudover ved man dybest set ikke om der er nogle lig i lasten vedr. selskabets tidligere drift. Det at det ikke er et jomfrueligt selskab gør også at det ikke kan gøres til genstand for en skattefri virksomhedsomdannelse. Hvis du positivt ved at der ikke kan komme nogle efterspil vedr. selskabets tidligere drift er det billigste at lave en såkaldt §59 opløsning hvor du så personligt kommer til at hæfte for selskabets gæld og andre forpligtelser. I modsat fald skal der laves et egentligt likvidationsregnskab og umiddelbart koster det ikke meget mere end at lave et alm. årsregnskab. |
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Hej Brian Kender du nogle der gør i at købe selskaber for så vil jeg måske gerne sælge? Dette selskab er ikke tomt der er varelager - indventar - kassesystem - bygninger m.m |
|
Hej Bent Ja der er aktivitet i virksomheden. Men vi giver stadig underskud, grundet etableringsomkostningerne. Jeg kan se at du kørte et kursus i 2006 omkring salg af virksomhed. Eller kan man købe dig til at hjælpe med det? I øvrigt tak for alle dine gode svar her inde på Amino |
Ja det er rigtigt at jeg i år kørte et kursus om overdragelse af virksomhed sammen med to revisorer og en advokat. Vi laver det formentlig også til næste år men det er målrettet mod revisorer og advokater. Ikke at det er udelukket at andre kan deltage men kurset er lavet med denne målgruppe for øje. Jo jeg laver også rådgivning m.v. om sådanne forhold. |
|
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)