Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fri for CMS?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle

Jeg har snart læst så meget om SEOAmino og på brugernes blogs etc om emnet, at jeg ikke kan lade være med at eksperimentere selv!

Det er også sket på mit glimrende CMS, men nu er det altså tid til at flytte eksperiementerne til et andet sted, hvor der er endnu friere forhold og billigere priser. (og jeg skal nok huske den berømte server side 301 redirect! :)

I gamle dage håndskrev jeg lidt simple HTML-sider i notepad selv, og jeg synes det kunne være sjovt at gå i den retning igen, men:

Hvilket webhotel skal jeg vælge?
-billigt -hurtigt -formularmuligheder og andre relevante features

Og hvilken HTML-editor skal jeg vælge?
-skal skrive en ordentlig kode -skal være gratis eller billig -fuld kontrol over koden

Jeg glæder mig til jeres kommentarer og anbefalinger!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:40
Et fantstisk og hurtigt webhotel kan du få hos www.exstream.dk. Vanvittig god og personlig service, og nogle gode venner - hils endelig fra mig. Ellers vil jeg anbefale www.one.com, som der har været meget om her på Amino - godt som skidt :) Det er utroligt billigt, og du har mange muligheder.

Som editor vil jeg anbefale DreamWeaver. Et fantstisk værktøj til at skrive HTML og holde programmeringen i et sprog

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:02
Jeg vil ikke anbefale one.com hvis du regner med at få success, så snart du har x antal besøgende/trafik lukker de dit hotel og siger, jaja vi har fri trafik men i vores kringlede foretningsbetingelser må du ikke overbelaste vores servere, hvilket din side gør. bla bla bla...

Brug hellere et par kroner ekstra og få noget ordenlig hosting, det er jo stadig småpenge vi snakker.

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 13:52

Hvilket webhotel skal jeg vælge?
-billigt -hurtigt -formularmuligheder og andre relevante features

Og hvilken HTML-editor skal jeg vælge?
-skal skrive en ordentlig kode -skal være gratis eller billig -fuld kontrol over koden

Webhotel
Gå udenom one.com hvis du forventer traffik. Ellers kan det ene være lige så godt som det andet. Husk dog at reglen er at du får hvad du betaler for.

HTML editor
Vi bruger selv FCK editoren (www.fckeditor.net) og har rigtigt gode erfaringer med den. Den er fleksibel, bliver opdateret jævnligt og er gratis. Hvis der er nogen, der kender og bruger andre HTML editorer med succes, så er jeg også med på en lytter.
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 21:16
Hej og tak for jeres hjælp!

Jeg endte med at bruge en ret simpel freeware editor til HTML og har i dag hygget mig med at læse på w3.org om html og det her nymodens CSS :) Nu har jeg fået skrevet en fin skabelon med stylesheet og er klar til at lave siderne med tekster osv.

Tilbage står webhotellet. Er der andre der har gode bud på hvilket webhotel jeg burde vælge? (one.com holder jeg mig fra)

Har kigget på www.extream.dk og priserne er vist rimelige, selvom jeg synes de er lidt fedtede med pladsen. Der er dog ikke meget at læse om dem derinde. Kan jeg regne med at de har en ordentlig forbindelse og hurtige servere. Er der andre leverandører jeg bør kigge forbi?

Hilsen Anders

Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 21:21
Nej, det er nogle travle gutter, så det er lidt sparsomt derinde med information :-)

Jeg synes du skal tage at ringe til dem imorgen! De er virkelig behagelige at tale med og er ikke sælgertypen - de prakker dig ikke bare noget på. Fortæl evt. hvad du vil ha'' og de hjælper dig og kommer med et godt tilbud. Især hvis du lige siger, at Marcel sagde god for Jer til at give et godt tilbud ;-)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 5. Aug 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 21:25
Hej Anders

Før man kan anbefale et webhotel kræver det lidt at du ved hvad du søger? Hvor vigtigt er kvaltet? Hvor vigtigt er en hurtig support? Hvor vigtig er prisen? Er det linux/windows?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 21:33
Dato: 22-01-2007 21:16:10 Forfatter: AndersSaugstrup Hej og tak for jeres hjælp!

Jeg endte med at bruge en ret simpel freeware editor til HTML og har i dag hygget mig med at læse på w3.org om html og det her nymodens CSS :) Nu har jeg fået skrevet en fin skabelon med stylesheet og er klar til at lave siderne med tekster osv.

Tilbage står webhotellet. Er der andre der har gode bud på hvilket webhotel jeg burde vælge? (one.com holder jeg mig fra)

Har kigget på www.extream.dk og priserne er vist rimelige, selvom jeg synes de er lidt fedtede med pladsen. Der er dog ikke meget at læse om dem derinde. Kan jeg regne med at de har en ordentlig forbindelse og hurtige servere. Er der andre leverandører jeg bør kigge forbi?

Hilsen Anders

Må jeg være så fræk at spørge, hvilken freeware editor du endte ud med?
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Skrevet kl. 22:09
Marcel, det vil jeg gøre! :)

Loke, jeg aner faktisk ikke så meget om teknikken (fx om det skal være linux eller windows) Måske kan du hjælpe med det svar, hvis jeg fortæller, at siderne bliver simple rene html-sider med css - lige til verificering og det hele! :) Det eneste tekniske, som jeg skal bruge er et script, så jeg kan lave kontaktformularer og så er en god statistik også en rar ting selvsagt.
Support bliver der ikke brug for. Jeg finder selv ud af at pege domænet, opsætte mails, uploade osv. Men et par gode supportsider om scriptet fx er fine at ha.

ALSC, editoren hedder HTML-Kit. Den var den mest populære freeware editor på download.com og jeg synes den virker fint i hvert fald til det basale, som jeg har prøvet til nu.

Og en generel kommentar. Jeg sad lige og læste tråden igennem, og det kan måske opfattes som om jeg er utilfreds med mit nuværende CMS. Det er på ingen måde tilfældet. Kun alle de tossede eksperimenter flyttes over til de håndskrevne sider. Jeg beholder alle siderne om mødebooking på lowesite.dk hvor de ligger godt og har fine placeringer i søgemaskinerne.

Hilsen Anders

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Skrevet kl. 23:53
Der kan man bare se, hvor nemt vi kan misforstå hinanden :)

Jeg troede du snakkede om en browserbaseret HTML editor a la fckeditor, hvor du snakkede om en HTML editor a la Dreamweaver.
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)