Nu har jeg læst adskellige tråde herinde om cvr/ moms reg. Jeg er dog ikke blevet på klogere på:
1. Hvis man ikke er reg., så skal man stadig føre regnskab og indberette overskud via b-skatten? Eller fungerer det ikke sådan?
2. Hvem er man, når man ikke er reg.? Jeg har lidt oplevelsen af, at man ikke bliver taget seriøst, når man ikke er reg.! Har du ikke et cvr nummer, så er produktet nok ikke godt nok og folk tror at firmaet er orange..
3. Hvis jeg nu bliver registreret og der ikke sker en dyt i firmaet salgsmæssigt, hvad så? Altså der er jo altid udgifter forbundet med opstart, men hvis nu kunderne er længe om, at komme - kan man få Skat på nakken, fordi de tror man udnytter momsen?
Jeg vil dog godt sige, at jeg synes du har en god pointe med det med at være anonym og under mistanke for "orange" uden CVR nummer. Det tror jeg mange glemmer, når de glædes over ikke at skulle registrere virksomheden fra starten.
I forhold til SKATs vurdering af om det er hobbyvirksomhed er det både resultatet, men også omsætningen der bliver lagt vægt på.