Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknik til læsning af slettede domæner.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer, vi søger en programmør der kan lave en side i stil med www.netstats.dk enten i asp eller php.
Siden skal kunne give information om danske domæner og selvfølgelig også om slettede domæner og evt. suspendere domæner.

Vi har checket flere forskellige sites på nettet, både danske og udenlandske og finder dem ret interessante, dog virker funktionen ''slettede domæner'' ikke på ret mange af siderne, er der en grund til det ?

Venligst kom med et estimeret offentlig tilbud så alle kan byde ind.

NB: Vi har en del ideer der i den nærmeste fremtid skal føres frem i livet og håber gerne på et samarbejde med den/de rigtige.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:38
Så vidt jeg ved frigives de slettede domæner kun af DK-Hostmaster til registratorer, hvoraf nogle så vælger at frigive dem på deres egen side eller sider som f.eks. netstats. Såfremt det er rigtigt skal i enten samarbejde med en registrator eller hente informationerne fra en af de eksisterende sider såsom netstats. Det er dog ikke noget jeg har undersøgt, så du skal ikke hænge mig op på det, men blot hvad jeg mener at have hørt.

Du kan evt. prøve at høre Knut her inde fra, han frigiver i hvert fald listerne på sin blog DomainTips.dk
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 23:09
Tjah det er muligt, jeg kender ikke til teknikken bag.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:22
Hejsa,

Jeg har lavet noget simpelt PHP kode til at holde styr på domæner som du skriver om.
I og med jeg IKKE har adgang til en liste, bliver jeg nød til at teste alle domæner hver gang jeg skal bruge en opdateret liste = tager lang tid

Jeg har aldrig kørt hele dk-registreret igennem, kun ca. 200.000 domæner, hvilke ikke er meget hvis man vil have en liste over alle muligheder.

Min kode er langt fra optimal og det er ikke genialt lavet, men det virker da.

Du kan evt. skrive mig en PM, så kan vi mailes ved omkring dette her?

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 02:11
Hvordan har du tryllet en liste frem med alle domænenavnene i dk-registeret? Er sådan en liste offentlig tilgengælig?

Tak, phi

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46
Det har jeg heller ikke, jeg har blot tænkt tankerne omkring hvordan det kan gøres og skrevet en proto-type på noget kode, der kunne lave sådan en liste :)

Jeg har aldrig kørt alle DK-domæner igennem, men det vil være muligt - MEN kræver adgang til mange maskiner/IP''er for at det kan lykkedes at lave en liste der er 100% opdateret, ja bare en liste der er nogle lunde opdateret :)

Man kan naturligvis sætte en begrænsning og sige at man max vil se domæner op til 10 tegn excl. .dk, det giver noget færre muligheder og gør koden langt langt hurtigere, men stadig - det tager lang tid at generer en list og ikke mindst holde den ved lige... Men jeg vurder at det er muligt, men det vil koste en del ressourcer i form af maskiner og linier, til at lave div. task i den forbindelse...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:12

For at lave en service som Netstats bliver du nødt til at pinge DK-hostmaster temmelig voldsomt og det bryder de sig bestemt ikke om. Så hvis det skal være stabilt kræver det en del "trylleri" med bl.a. en masse proxy servere - ellers spærre de for dig :)

Fra Nørresundby
Tilmeldt 10. Sep 05
Indlæg ialt: 327
Skrevet kl. 18:36
Så vejen frem må være den Sune foreslår, samarbejde med en registrator...

Webhosting.dk frigiver f.eks. disse lister en gang/mdl. http://www.webhosting.dk/slettededomains/

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:46
Jeg er .dk registrator, og har været det i flere år, men det ændrer ikke på, at den eneste måde du effektivt kan overvåge domæner på er, ved at pinge dk-hostmaster temmelig voldsomt. Så udfordringen er ikke at få adgang til DK-hostmasters data - men at du skal "voldtage" deres service for at få den viden ud du gerne vil have. Og det kræver som sagt en del snilde, en masse åbne proxy servere og så lidt helt. Ellers bliver man busted! :)

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis du skal bruge en velvillig dk-registrator
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:17
Nogle der kender til slettelister for .com domæner eller andre? Nogle som opdateres løbene, f.eks. i stil med dem som allerede er postet her inde?
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)