Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Youtube hjemmeside

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer

Jeg går med en ide til en hjemmeside. Selve hjemmesiden skulle gerne blive til en "kopi" af youtube, selvfølgelig uden at træde nogle trademarks over tæerne, ved kopi mener jeg det samme princip som youtube.

Ideen er ikke en konkurrent til youtube, så det er heller ikke fordi jeg bare vil lave et rip off af en andens ide. Jeg mener jeg har ideerne, designet, og alt det andet til at gøre denne side unik.

Jeg har en smule erfaring i hjemmeside kodning, men på et meget begrænset niveau med HTML, XHTML, og CSS. Så jeg har ikke de skills der skal til for at kode de mere avanceret ting

Mine spørgsmål er hvor omfattende det er at lave en hjemmeside med de samme grundprincipper som youtube? Er det noget almindelige mennesker kan betale for at få lavet? eller er det mega avanceret? Hvis der er nogen derude der ligefrem mener de kan give et bud på hvad det ville koste at lave vil jeg meget gerne høre fra dig.

Jeg vil også gerne høre fra dig hvis du har lavet noget lignende til nogle andre, ellers selv går med en ide til et "video site". Eller bare mener du har et godt input eller råd.

Med Venlig Hilsen

Chronicle

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:46

Lad os antage at den skal kunne det samme som youtube.. angående profiler, afspilningslister, statistikker, grafer, hastighed og ISÆR upload!! Det ér avanceret - meget endda. Vi snakker php, javascript, flash, ajax og andre programmeringssprog.. Youtube er 100% ikke for nybegyndere :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:49

Hvis jeg var dig ville jeg oprette mig ved http://23video.com/ et super sejt dansk startup som kan levere meget af det du søger ud af boksen for billige penge.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:52

$675 per måned - billig og billig :) Det skal jo også kunne tjene sig selv ind igen :)

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 13:56

Hvis du syntes at 675$ er dyrt for et komplet færdigudviklet system ink 1TB trafik, drift, opdateringer, videreudvikling mv ja så tror jeg du skal skyde en pil efter at lave noget i stil med youtube ;)

EDIT: Sorry troede det var trådstarter der havde skrevet. Men igen, syntes på ingen måde det er dyrt.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:59

Niklas:

Hvis du syntes at 675$ er dyrt for et komplet færdigudviklet system ink 1TB trafik, drift, opdateringer, videreudvikling mv ja så tror jeg du skal skyde en pil efter at lave noget i stil med youtube ;)

Nu er det jo ikke mig der skal bruge det, men som du kan se har han jo ikke ret meget forstand på det. Jeg synes ikke det er billigt for en nybegynder at starte med at smide $675 efter et system - da det trods alt er næsten 4000 kroner i måneden.

Fra Risskov
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 207
Fra  Zoomco Skrevet kl. 14:00

Soeg efter PHPmelody :)

Billig og god loesning

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Fra  Firmafon Skrevet kl. 14:01

Jeg nåede også lige at lave edit på min forgående post :)

Lige netop når han ingen forstand har på det tekniske, skalering, konvertering af video osv vil jeg væde min hat på at det er billigere at købe noget færdigt for 4k om måneden end at starte med at lære (tid=penge) eller købe sig til freelancere.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 14:03

Niklas:

Jeg nåede også lige at lave edit på min forgående post :)

Lige netop når han ingen forstand har på det tekniske, skalering, konvertering af video osv vil jeg væde min hat på at det er billigere at købe noget færdigt for 4k om måneden end at starte med at lære (tid=penge) eller købe sig til freelancere.

Det.. er jeg ganske enig i :-) Det er LANGT billigere, end hvis han skulle smide et stort engangsbeløb.
Men han skal godt nok have sin markedsføringsplan på plads før han begynder på noget der koster 4000 kroner i måneden, men med det sagt så virker det som et godt produkt - især for folk der ikke ved ret meget om det.

Tilmeldt 8. Jul 10
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:13

Er også enig herfra, det er da nok ret billigt for sådan en komplet løsning. 

Og jeg så skal jeg nok have noget mere styr på markedsføringsplanen, ligemeget hvor meget planlægning der foreligger osv, regner jeg dog ikke med at starte med noget der ligner 1TB trafik.

Så det ville nok være en langtidssigtet investering det er helt sikkert, men måske man kunne starte ud på lidt mindre plan. Måske noget størrelses mæssigt i stil med demospasser.dk, hvis der er nogle der kan huske den? dog er det temmelig alpha omega at der er de muligheder for at logge ind, give comments, og tilføje favoritter osv. hvis det skal fungere selv som en startfase til ideen.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)