Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

80% af mine sider er faldet 3-4 sider i Google..

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Det skal med det samme siges at tiden med nichesites, linkspam m.m. er helt ovre for mit vedkommende. Det gav nogle gode erfaringer, men det er utilfredstillende at arbejde med i længden.

Det lyder godt Thomas. Det lange seje træk giver meget bedre, og bliver belønnet meget bedre af søgemaskinerne. Og når du først når toppen, kan du nemmere blive der. For det du laver er jo brugervenligt, og ikke "jeg spammer dig lige " venligt

Google har netop nedprioriteret værdien af exact domain names, og firmaer der er et " rigtigt " brand vil få mere værdi.

Havde det ikke også taget lidt overhånd med det der : ww.billigste-iphone- i- koebenhavn.dk ?

Det tror jeg nok det havde ;-)

Hvad der kommer nemt , forsvinder nemt

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:43

Og så er der samtidig fjernelse af værdi af linkkataloger osv, som tidligere nævnt.

Mine sider eksploderer i antal besøgende. Så det er ikke alle det går udover.

Husk brugervenlighed. Vis at du laver et site til brugerne. Det også SEO

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:44

Jimi Hove:

Havde det ikke også taget lidt overhånd med det der : ww.billigste-iphone- i- koebenhavn.dk ?

Det tror jeg nok det havde ;-)

Spørgsmålet er så hvor langt de trækker den?
F.eks. domæner som hedder live-in-japan.com bliver de også straffet?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:45

Som tidligere programmør og søgemaskine ansvarlig ved FakturaService.dk oplevede jeg selvsagt det samme som i skriver her.

Jeg havde sørget for at mindst 30-40 kommuner med en pagerank hver over 4-5 samt alle deres undersider (biblioteker og lignende) linkede til FakturaService.dk

De folk der kender kommuner - ved at de ikke gerne linker til "private" hjemmesider, så en kommune har nærmest ALDRIG outbound links, derimod har de ufattelig meget inbound og kædelinkede sider. F.eks. Viborgs side om elektronisk fakturering - PR 4 linker.

Før alt det arbejde var PR på FS på 4, men her hvor de opdaterede røg den ned på 3, til trods for at PR density mod siden var eksploderet massivt da der aldrig tidligere var lavet søgemaskine optimering og inbound linking.

Det til trods - så er siden FakturaService.dk IKKE faldet i Google søgning rankings, derimod er de den samme eller bedre end konkurrenterne, men det kan selvfølgelig også godt være fordi at DE er faldet det samme tilsvarende.

Nu arbejder jeg så ikke ved FS mere, og er gået freelancer - så nu kan jeg koncentrere mig om mine egne rankings, det skal nok blive godt Big Smile

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:48

Jimi:

Du har helt ret. Jeg kom for et stykke tid tilbage til den konklusion (og forhåbning) at google ville blive bedre og bedre til at frasortere niche sites og spamsites. Undervejs har jeg været i tvivl da det indtil for nylig så ud til google ikke gjorde noget som helst.

I dag koncentrerer vi energien og evnerne på at lave hjemmesider, SEO m.m. men vi arbejder kun langsigtet modsat da jeg var ung hvor det meste var meget kortsigtet Smile

Hvis man arbejder langsigtet tager tingene længere tid, til gengæld bliver man ikke ramt nær så hårdt når der sker ændringer i omstændighederne. Det gælder både nichesites men så sandelig også i forretningslivet generelt.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:48

Der er sikkert røget nogle sites i svinget, som man siger, som der ikke skulle ryge. Men de skal nok komme igen.

Pointen er : er din side brugervenlig. Er hele formålet med siden at folk skal trykke på et affiliate link ? Hvad skal de så bruge din side til ? Hvorfor ikke belønne det firma som i linker til noget bedre ? Det ER brugervenlighed, og det er det Google vil.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 12:57

Man kan forstille sig at de ikke "blacklister" sider med Adsense på, men måske har de indført en skanning for Affiliate links?

Det kan jo sagtens stille op at affiliate links giver minus når Google er på besøg.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 13:00

Lasse:

Man kan forstille sig at de ikke "blacklister" sider med Adsense på, men måske har de indført en skanning for Affiliate links?

Det kan jo sagtens stille op at affiliate links giver minus når Google er på besøg.

Jeg fik samme tanke da jeg læste tråden igennem.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 13:01

Lasse:

Du kan jo godt lave en sober affiliate side, og det er den balance både Google og webmasters skal finde.

Jeg har kun 1 side med adsense på, og den har jeg udelukkende skrevet fordi jeg virkelig kan lide at skrive om det emne, og fordi jeg håber på besøgende der kigger forbi og deltager i debatten. For at gøre det har jeg gjort den brugervenlig. Den side stryger også der ud af.. på den gode måde.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:01

Jeg oplevede det samme med min hjemmeside, og nogle af siderne er stadig ikke kommet fra på google, kun enkelt at de sider der rangerede godt på side 1, er kommet tilbage til den side.

De fleste er faktisk nedprioriteret i forhold til minde relevante sider på samme søgning, så noget har i hvertfald ændret så drastisk.

Vi må se om ikke de stabilisere sig lidt igen.

Side 2 ud af 4 (39 indlæg)