Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan MLM sidestilles med en forretning?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminorådgivere

Kan det at drive MLM sidestilles med en forretning? Kan man forestille sig at man driver MLM ved at reklamere på Google, i butikker, på arbejdspladser osv. Hvilket jeg gør nuværende. Kan man så også reklamere i avisen?

Kunne man forestille sig at man kunne reklamere i lokalavisen? Jeg må ikke nævne firmaet, men jeg kunne henvise til min hjemmeside o.lign.

Grunden til at jeg spørger er, at jeg har svært ved at få mig selv til at "opsøge" venner og familie på en lovlig og etisk måde. Derfor kan jeg godt se konflikten i forhold til MLM og min indstilling. Men nu synes jeg at firmaet jeg forhandler fra har gode produkter og jeg er på overvejelsesplan om en webshop burde være næste skridt. Synes ikke det fungerer med min hjemmeside. Der er ikke kontakt til kunden.

I en anden tråd blev der opfordret til at lave flyers og sætte på biler, at lave gule ærter osv. Alle kneb gælder, men kan man koble MLM sammen med den form for markedsføring?

Håber I kan forstå min tankegang.... er frustreret over manglende evne til at være supersælger *G*

Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:33
Hej Fru Fisk

Det allerførste jeg  vil rette en lille (men venlig) kritik imod er din udtalelse: "Alle kneb gælder".

Det er en rigtig rigtig skidt holdning at have og hvemend der prøver at bilde dig det ind, burde have et par over nakken. ;)

Jeg tror ikke det er dine egne ord, da du netop skriver omkring etik og morale.

Hvis du ligefrem holder fast i, ikke at ville implicere venner/familie; så kan jeg godt undre mig lidt.

Venner/familie burde ikke være ens primære målgruppe; men hvis firmaets produkt/koncept ikke engang er godt nok til, at disse evt. ville være kunder i din butik... Jamen er du virkelig så så sikker på at produkterne er så fede?

Jeg har flere kunder bl.a. venner og familie og selvom disse ikke tager del i min MLM forretning, så er de skam glade for produkterne alligevel og køber dem på baggrund af det.

Så hvad er det egentlig du vil sælge? Produkterne eller MLM forretningen?

Hvis det kun drejer sig om, at sælge MLM forretningen - så kan jeg nok godt forstå at du ønsker den distance.

Men fortæl evt. lidt om; hvordan du ser håndterligheden af konceptet og produktet. Hvordan står det til med relevansen af produktet og kan du se dig selv stolt af den forretning du vil repræsentere?

Du kan jo ikke bygge en MLM forretning op med modvilje. - Så hvad holder dig tilbage ven? :)

Mvh.

James

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 12:49
Først og fremmest skal vi lige få på det rene, du skal ikke være supersælger for at arbejde med NM.

Supersælgere har ofte den brist at de går så meget op i at sponsorere andre ind i forretningen, at de glemmer at lave uddannelse og træning for deres org.. Du skal med andre ord være Netværker/Networker, og lære dine folk det du har lært, og sørge for at de også lærer deres folk det...

Først når du har forstået dét princip, og får lagt "jeg skal ud at sælge" på hylden, kan du få succes med NM.

Mange folk kan ikke lide at sælge, og når du som deres sponsor går og taler om at skulle være supersælger, skræmmer du potientielle emner væk, da de tror at de også skal være supersælgere.

Du kan sagtens benytte traditionel markedsføring, da det er en helt alm. forretning du har... Dog ville jeg personligt afholde mig fra at benytte flyers, avisannoncer osv., da det giver en meget lav hitrate...

En af mine bekendte arbejder med Herbalife og benytter flyers i STOR stil, da han netop har lært dette fra sin sponsor. Hans hitrate på dette er umådelig lav ift. eks. mine markedsføringsmetoder...

Adwords annoncer kan dog en god ting, hvis du har en god side at lede dem ind på... Men pas på prisen, for den kan hurtigt blive skyhøj, uden at du får nogle nye kunder eller nytegninger.

Mit råd til dig er, at du lærer at tale med folk i din hverdag. Når du møder en person til en fest, i køen i supermarkedet etc., spørger du vedkommende, "Hvad laver du til daglig?", vedkommende vil selvfølgelig svare, og når vedkommende har fortalt færdig, roser du vedkommende og siger at det lyder spændende. Herefter tier du HELT stille, og siger ikke et ord. Vedkommende vil med 90% sikkerhed spørge hvad du så laver? Og her har du chancen, du kan eks. sige at du underviser folk i at tjene penge, eller spare penge på nogle fantastiske produkter. Igen siger du intet, og personen vil med stor sikkerhed spørge ind til det... Du beder nu om at få personens nr., og aftaler med vedkommende at du ringer dagen efter for at aftale et tidspunkt hvor du kan fortælle mere om det...

Vil personen vide mere her og nu, fejer du personen af med, at du ikke har overskud nu, eller at det er svært at fortælle på så kort tid, og at du desuden skal bruge en tegning der ligger derhjemme etc..

Sørg altid for at få vedkommendes nr., aldrig mail-adressen og giv aldrig dit nr. ud før du har føet deres... Folk ringer ikke tilbage til dig.

Det var i meget kort form.

Jeg går meget op i at min org. får en ordentlig uddannelse og træning, og altid kan henvende sig hvis der er nået de er i tvivl om, og det er jeg sikker på at der også er personer i din upline der mener...

Derfor kontakt en fra din upline og bed om vedkommendes hjælp, men glem alt om flyers, avisannoncer, og vigtigst af alt, glem alt om at skulle leve op til at være en supersælger. Du er Netværker!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 12:58
Hmm, hvis ikke alle kneb gælder så tror jeg ikke på at man kan sælge. Kneb behøver ikke at være negativt ladet. Kan betyde at se alle muligheder. Men ellers...av!

Produkterne jeg sælger er absolut varer jeg gerne så at resten af familien og mine venner osv anvende. Det er kvalitet. Alle burde anvende dem..

Det der holder mig tilbage er mig selv og mine fordomme. Jeg mangler lige den vinkel der skal til for at kunne komme over mine grænser. Jeg vil ikke sammenlignes med en dørsælger og det er der skoen trykker, for det synes jeg selv jeg er... suk.

Derfor distancen med at sælge via nettet og via reklame. Så kommer folk af egen vilje og ikke for at glæde mig. Giver det mening? Reel markedsføring er vigtigt for mig. At anbefale produkter til inderkredsen er også ok. Men du skal være en smule pågående for at trænge ind og det er det jeg ikke bryder mig om. Jeg møder faktisk en del modvilje mod MLM strukturen i min inderkreds (ingen modvilje mod produktet). Det bliver sammenlignet med pyramidespil, trods mine argumentationer. Noni- historien gjorde det ikke bedre.

Men det er der snakket nok om herinde....

Mine spørgsmål er: kan man drive en MLM som en almindelig forretning? med reklamer i aviser osv? Nogen med erfaringer for dette?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 13:07
Der er altid mennesker der er så negative, at når de går ind i et mørkt rum, så bliver de fremkaldt.

Hvis folk ikke vil forstå at NM er 100% lovligt, selv efter at du har bevist det for dem ved at ringe til bagmandspolitiet, forbrugerombudsmanden eller via. eks. fs.dk eller mere direkte http://www.forbrug.dk/english/dco/dcoguides/guidelines-and-guidances/schemes/ så er det deres problem.

Du skal ikke argumentere med dem, mange mennesker er ligefrem ude på dette.
Drop dem. Negative mennesker, og mennesker der kun er ude på at yppe kiv, kan du ikke bruge til noget.

Begynd at omgå positive, glade og kreative mennesker, derved vil du begynde at få mere selvtillid og lyst til at lave det du laver.

Du kan sagtens markedsføre dig via reklamer, jeg har blot erfaringer med, at det hitraten er lav.

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 13:07
Hej Dimitri.

Tusind tak!!!

Det var lige det magiske ord, selvom jeg har hørt det før så gav det mening lige nu! Jeg ser allerede nu en større mening med det. Det lyder fjollet, men sådan er det, så tak for det!

Jeg bor i en ende af landet, hvor mine formidlere er langt væk. De bor på sjælland, hvilket betyder at kontakten bliver pr tlf eller mail. Derfor føler jeg mig ikke "oplært" endnu. Men jeg er dog på vej.

Jeg vil tænke over det med at være networker og få det koblet sammen med min forretning.

Endnu en gang tak - også for dine eksempler.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 13:14

Fra Skive
Tilmeldt 3. Jan 07
Skrevet kl. 13:27
Tak for det!

Selv en "gammel" kone som jeg kan og skal lære noget! *GG*

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:17
Dato: 21-01-2007 13:06:40 Forfatter: Dimitri Hardorff
Der er altid mennesker der er så negative, at når de går ind i et mørkt rum, så bliver de fremkaldt.

Hvis folk ikke vil forstå at NM er 100% lovligt, selv efter at du har bevist det for dem ved at ringe til bagmandspolitiet, forbrugerombudsmanden eller via. eks. fs.dk eller mere direkte http://www.forbrug.dk/english/dco/dcoguides/guidelines-and-guidances/schemes/ så er det deres problem.

Du skal ikke argumentere med dem, mange mennesker er ligefrem ude på dette.
Drop dem. Negative mennesker, og mennesker der kun er ude på at yppe kiv, kan du ikke bruge til noget.

Begynd at omgå positive, glade og kreative mennesker, derved vil du begynde at få mere selvtillid og lyst til at lave det du laver.

Du kan sagtens markedsføre dig via reklamer, jeg har blot erfaringer med, at det hitraten er lav.

Hvad står NM for?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Skrevet kl. 19:21

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)