Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

priser på tryk?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 14-04-2007 09:49:35 Forfatter: Eva
Alt ære og respekt for de selvlærte, har mødt fantastisk dygtige mennesker og dem har jeg selv haft stor glæde af, men jeg følte mig trådt på fordi jeg ikke syntes det er helt fair at købe en plotter mm. og nærmest ikke vide ret meget mere om det, og så skal lære tingene fra dem der har betalt lærepengene, og jo det irriterer mig at priserne bliver dumpet, for vi skal jo leve af det.

K.H Eva.

Jamen Eva, du skriver jo selv at du ved du er den bedste, så må din opgave være at formidle det og så er det altså ikke længere prisen der et parameter.
På stort set alle markeder er der nogle der dumper priserne, men samtidig er der en helt masse foretninger der stadig overlever selvom deres pris er dyrre, det kan enten være fordi de tilbyder en ekstra service ved siden af, at deres kvalitet er desto bedre end de andre etc etc.

Så istedet for at føle sig trådt på eller nedgjort fordi der sidder nogle mennesker i denne verden der har noget krudt i røven de skal have brændt af, og derfor forsøger med f.eks. at købe en plotter og lave lidt foretning på det, så må du se ind ad og udvikle dig selv så du stadig kan formå at leve i din branche.

Man kan ikke sætte sig i et hjørne og tro man kan diktere en branche, du bliver nød til at tilpasse dig hvis du vil overleve, og indse at der vil være nogle der dumper priserne helt i bund, nu så jeg lige tøjmanden var kommet med et indlæg mens jeg skrev, og han nævner netop Jesper fra Mediamouse der har formået dette.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 11:21
Nu er i måske lidt hårde mod Eva... Jeg kan sagtens sætte mig ind i hendes frustration. Det er irriterende at se folk uden erfaring og uddannelse "lade som om" at de er fagmænd. Især, når vi andre skal rette op på de fejltagelser, som de laver. Mest irriterende må det dog være for de kunder, som kommer til at vælge en uerfaren leverandør.

Samtidig er det lidt svært at rette markedet op med de faldende priser, som hersker i øjeblikket, for der vil altid være en ny, der køber en billig printer og skæreplotter og går i krig, hver gang en anden må lukke og slukke.

Når det så er sagt, så kan jeg da selv mærke, at jeg får mange kunder, der er utilfredse med deres nuværende leverandør. Utilfredsheden dækker over enten, at leverandøren simpelthen ikke er dygtig nok i slutfasen (produktet) eller i samarbejdsfasen (rådgivning og generel kommunikation). Og selvom mine priser ikke ligger blandt landets laveste, så bliver mine kunder dog yderst tilfredse.

Så det er vel en eller anden form for symbiose, at der findes både skidt og kanel. For uden skidtet, så er der ingen der opdager, når de får en skefuld kanel fra mig :-)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 11:36
Dato: 14-04-2007 11:21:24 Forfatter: pbtryk.dk Nu er i måske lidt hårde mod Eva... Jeg kan sagtens sætte mig ind i hendes frustration. Det er irriterende at se folk uden erfaring og uddannelse ''lade som om'' at de er fagmænd. Især, når vi andre skal rette op på de fejltagelser, som de laver. Mest irriterende må det dog være for de kunder, som kommer til at vælge en uerfaren leverandør.

Samtidig er det lidt svært at rette markedet op med de faldende priser, som hersker i øjeblikket, for der vil altid være en ny, der køber en billig printer og skæreplotter og går i krig, hver gang en anden må lukke og slukke.

Når det så er sagt, så kan jeg da selv mærke, at jeg får mange kunder, der er utilfredse med deres nuværende leverandør. Utilfredsheden dækker over enten, at leverandøren simpelthen ikke er dygtig nok i slutfasen (produktet) eller i samarbejdsfasen (rådgivning og generel kommunikation). Og selvom mine priser ikke ligger blandt landets laveste, så bliver mine kunder dog yderst tilfredse.

Så det er vel en eller anden form for symbiose, at der findes både skidt og kanel. For uden skidtet, så er der ingen der opdager, når de får en skefuld kanel fra mig :-)

Vh
Peter

Peter - Nu var det jo ikke sådan Eva lagde ud, hun lagde ud med at de folk der ikke havde en uddannelse ikke måtte arbejde i branchen, sådan læste jeg ihvertfald hendes første kommentar: det er jo ikke for sjov, at skilteteknikker uddannelsen tager 3½ år, det jeg har lært, har jeg lært ved at gå i skole, være i praktik mm. det mener jeg ærligt også alle andre må "sorry"

Jeres branche er jo ikke den eneste er er plaget af frmaer der ikke formår at levere det de skal, den slags virksomheder er i alle brancher, og priserne bliver ligeledes dumpet i alle brancher. Hvis din virksomhed så ikke formår at konkurrere på andet end pris, er det jo dig der er for dårlig ikke branchen.

Men du slutter jo selv af med at sige det jeg også mener :) Men ligemeget hvor rådden en branche er, hjælper det aldrig at sætte sig ned og klynke og sige at det er unfair at nogen bare kaster sig ud i det fremfor at tage skolebænken. Så må man jo bare være opfindsom og knokle det hårdere for at holde liv i sin virksomhed, er man ik i stand til det bør man måske ikke blive iværksætter.

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:34
Hej igen.

Nej jeg mener ikke jeg er den bedste, men man må gå ud fra at jeg ved hvad det koster og hvad jeg har med at gøre, den dag jeg skal stå på egne ben.

Jeg kørere rent faktisk 250 km. dagligt, for at få min viden, da der jo kun er 2 skoler i DK hvor skiltetekniker uddannelsen kan tages, og så syntes jeg bare det er for nemt som ufaglært at skrive 2 sætninger om hjælp, og så må de faglærte komme til undsætning, for mig at se er de da lige som at spytte sit eget brød ud af munden.

Tillige er der to slag ufaglærte, der er dem som arbejder i en virksomhed og får alt den     kompetance givende hjælp der og dygtigører sig på den måde, det har jeg intet at indvende imod.

Så er der dem der køber en plotter og der udover egentlig ikke ved så meget andet, sætter sig ned ved sin pc og beder om hjælp, for mig at se er det bare for nent.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 14:35
Dato: 14-04-2007 09:00:50 Forfatter: Eva

Hej med jer.

Ja jeg føler mig lidt trådt på, jeg bruger 3½ år på min uddannelse, og så kan jeg ikke lade være med at føle, at der sidder nogen derude, og prøver at tage mit levebrød ud af munden på mig, jeg ved da godt at når alt kommer til alt så er jeg  den dygtigste, det er jo ikke for sjov, at skilteteknikker uddannelsen tager 3½ år, det jeg har lært, har jeg lært ved at gå i skole, være i praktik mm. det mener jeg ærligt også alle andre må 'sorry'

Kære Eva!

Jeg føler mig også trådt på nu............for jeg er en af alle dem der har kastet sig ud i noget UDEN at have andet end 10'klasse. Som jeg forstår dit indlæg, må jeg IKKE uden en uddannelse som guldsmed, producere og sælge smykker. Ene og alene fordi der er nogle (som dig) der bruger samfunds penge og tid på at få uddannelser og jeg ikke har gjort det.......... og shame on me...........for nu producerer jeg også undervisningsDVD'er i smykkefremstilling - det er jeg heller ikke uddannet i!

Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:08
Hej Pia.

Du var sikkert ikke inde ved guldsmeden og spørge hvordan du skulle gøre.

Men hvis du havde købt alt værktøjet og så forventet at guldsmeden skulle hjælpe dig igang ?

hmmm så tror jeg ikke du havde fået hjælp.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Skrevet kl. 15:12
Dato: 14-04-2007 14:33:47 Forfatter: Eva
Hej igen.

Nej jeg mener ikke jeg er den bedste, men man må gå ud fra at jeg ved hvad det koster og hvad jeg har med at gøre, den dag jeg skal stå på egne ben.

Det var nu dine egne ord at du var den bedste :)

Dato: 14-04-2007 14:33:47 Forfatter: Eva
Jeg kørere rent faktisk 250 km. dagligt, for at få min viden, da der jo kun er 2 skoler i DK hvor skiltetekniker uddannelsen kan tages, og så syntes jeg bare det er for nemt som ufaglært at skrive 2 sætninger om hjælp, og så må de faglærte komme til undsætning, for mig at se er de da lige som at spytte sit eget brød ud af munden.

Hvordan ved du om Peter og Jesper har en uddannelse bag sig? Hvem siger ikke at de startede i tidernes morgen med at købe en plotter og gik igang?

Tillige er der to slag ufaglærte, der er dem som arbejder i en virksomhed og får alt den    kompetance givende hjælp der og dygtigører sig på den måde, det har jeg intet at indvende imod.

Så er der dem der køber en plotter og der udover egentlig ikke ved så meget andet, sætter sig ned ved sin pc og beder om hjælp, for mig at se er det bare for nent.

Så iværksættere der efterspørger hjælp er altså ikke folk du bryder dig om, jeg tror ikke du finder dig tilrette herinde, beklager men her hjælper vi hinanden ligemeget hvor dumme spørgsmål er.

Vi kan godt blive enige om at spørger ikke havde den heldigste indgangsvinkel, men som du kan læse i de andre svar så bliver der fortalt på en pæn måde at man nok bør sætte sig lidt ind i branchen, og derefter deles der nogle guldkorn ud. De brugere der er herinde bestemmer 100% selv hvor meget de vil dele ud af deres viden, men både Jesper og Peter er super dygtige og deler glædeligt ud af deres viden, jeg ved endda Peter før har tilbudt at man kunne komme forbi ham og blive sat lidt ind i de forskellige ting.

Det er fair nok du ikke ønsker at bruge din tid på disse mennesker, men det er der andre gør, og det er jo netop det der gør at amino er sådan et dejligt sted at være. Men jeg forstår stadig ikke hvordan du kan føle dig trådt på? Men dig om det

Fra Viborg
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 19
Fra  signstore.dk Skrevet kl. 15:18
Hej Alle

Nu vil jeg også lige komme med mit indlæg omkring denne debat.
Al ære til den der tør og vil sætte sig grundigt ind i en branche, og hopper i med begge ben.

Der er faktisk rigtig mange inden for skiltebranchen som er tillærte, da der er stor mangel på skiltemalere, vi har selv søgt i næsten et år nu.
Problemerne opstår når man bare køber udstyr, og glemmer alle de kalkulationer der skal til, rigtig godt indlæg fra bla. PB omkring dette.
Ydermere skal der sgu en del faglig viden omkring produkter mm, hvis ikke man ved hvor meget eksempelvis pvc plader i en given tykkelse giver sig afhængig af vejret, kan man komme seriøst på skideren.

Skal man starte op, uanset hvilken branche kræver det utrolig meget viden og grundigt forarbejde, det allernemmeste er at lease et par maskiner og så kalde sig fagmand, duér ikke.
Generelt opfatter jeg kunderne som værende mere og mere trætte af billige leverandører, det er helt ufatteligt hvad vi får af kunder der har haft, eller kender til andre der har haft meget uheldige oplevelser.

Opsummeringen på dette indlæg må vel være: hop gerne ud i at starte virksomhed, men lad ikke din uvidenhed gå ud over kunderne.

Go Weekend

Frederik Fiil

http://www.fiil-grafisk.dk

Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 15:29
Hm!

Hvis man er god til et eller andet, kan det så for pokker ikke være ligemeget hvordan man er blevet det ?

Hvis det var så vigtigt burde det jo nok stå på varedeklartionerne.

Mon en pose havregryn smager bedre hvis den er høstet af en højtstuderet "kan alt", end af en almindelig bondeknold ?

Med venlig hilsen Bjarne

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 15:45
Dato: 14-04-2007 15:07:36 Forfatter: Eva
Hej Pia.

Du var sikkert ikke inde ved guldsmeden og spørge hvordan du skulle gøre.

Men hvis du havde købt alt værktøjet og så forventet at guldsmeden skulle hjælpe dig igang ?

hmmm så tror jeg ikke du havde fået hjælp.

Kære Eva!
Magen til nedladende svar skal man da lede længe efter. Du mener altså helt seriøst ,at fordi DU hører til dem der skal have tingene skåret ud i pap............så skal alle andre også?
Søde, jeg satte mig ned for snart 23 år siden og begyndte at lege og det gør jeg stadigvæk................. Trist for dig at du åbenbart mener, at der ikke findes mennesker der kan tænke selv..... ...........det siger jo en hel del om dig.
Uanset om man starter på den ene eller anden måde, så er det efter min beste overbevisning FULDSTÆNDIG  LIGEGYLDIGT, det der tæller er resultaterne!

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)