|
priser på tryk?
Samtidig er det lidt svært at rette markedet op med de faldende priser, som hersker i øjeblikket, for der vil altid være en ny, der køber en billig printer og skæreplotter og går i krig, hver gang en anden må lukke og slukke. Når det så er sagt, så kan jeg da selv mærke, at jeg får mange kunder, der er utilfredse med deres nuværende leverandør. Utilfredsheden dækker over enten, at leverandøren simpelthen ikke er dygtig nok i slutfasen (produktet) eller i samarbejdsfasen (rådgivning og generel kommunikation). Og selvom mine priser ikke ligger blandt landets laveste, så bliver mine kunder dog yderst tilfredse. Så det er vel en eller anden form for symbiose, at der findes både skidt og kanel. For uden skidtet, så er der ingen der opdager, når de får en skefuld kanel fra mig :-) Vh Peter |
http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!
Peter - Nu var det jo ikke sådan Eva lagde ud, hun lagde ud med at de folk der ikke havde en uddannelse ikke måtte arbejde i branchen, sådan læste jeg ihvertfald hendes første kommentar: det er jo ikke for sjov, at skilteteknikker uddannelsen tager 3½ år, det jeg har lært, har jeg lært ved at gå i skole, være i praktik mm. det mener jeg ærligt også alle andre må "sorry" Jeres branche er jo ikke den eneste er er plaget af frmaer der ikke formår at levere det de skal, den slags virksomheder er i alle brancher, og priserne bliver ligeledes dumpet i alle brancher. Hvis din virksomhed så ikke formår at konkurrere på andet end pris, er det jo dig der er for dårlig ikke branchen. Men du slutter jo selv af med at sige det jeg også mener :) Men ligemeget hvor rådden en branche er, hjælper det aldrig at sætte sig ned og klynke og sige at det er unfair at nogen bare kaster sig ud i det fremfor at tage skolebænken. Så må man jo bare være opfindsom og knokle det hårdere for at holde liv i sin virksomhed, er man ik i stand til det bør man måske ikke blive iværksætter. |
Hej igen. Nej jeg mener ikke jeg er den bedste, men man må gå ud fra at jeg ved hvad det koster og hvad jeg har med at gøre, den dag jeg skal stå på egne ben. Jeg kørere rent faktisk 250 km. dagligt, for at få min viden, da der jo kun er 2 skoler i DK hvor skiltetekniker uddannelsen kan tages, og så syntes jeg bare det er for nemt som ufaglært at skrive 2 sætninger om hjælp, og så må de faglærte komme til undsætning, for mig at se er de da lige som at spytte sit eget brød ud af munden. Tillige er der to slag ufaglærte, der er dem som arbejder i en virksomhed og får alt den kompetance givende hjælp der og dygtigører sig på den måde, det har jeg intet at indvende imod. Så er der dem der køber en plotter og der udover egentlig ikke ved så meget andet, sætter sig ned ved sin pc og beder om hjælp, for mig at se er det bare for nent. |
Dato: 14-04-2007 09:00:50 Forfatter: Eva Hej med jer. Ja jeg føler mig lidt trådt på, jeg bruger 3½ år på min uddannelse, og så kan jeg ikke lade være med at føle, at der sidder nogen derude, og prøver at tage mit levebrød ud af munden på mig, jeg ved da godt at når alt kommer til alt så er jeg den dygtigste, det er jo ikke for sjov, at skilteteknikker uddannelsen tager 3½ år, det jeg har lært, har jeg lært ved at gå i skole, være i praktik mm. det mener jeg ærligt også alle andre må 'sorry' Kære Eva! Jeg føler mig også trådt på nu............for jeg er en af alle dem der har kastet sig ud i noget UDEN at have andet end 10'klasse. Som jeg forstår dit indlæg, må jeg IKKE uden en uddannelse som guldsmed, producere og sælge smykker. Ene og alene fordi der er nogle (som dig) der bruger samfunds penge og tid på at få uddannelser og jeg ikke har gjort det.......... ![]() ![]() |
Hej Pia. Du var sikkert ikke inde ved guldsmeden og spørge hvordan du skulle gøre. Men hvis du havde købt alt værktøjet og så forventet at guldsmeden skulle hjælpe dig igang ? hmmm så tror jeg ikke du havde fået hjælp. |
|
Hej Alle Nu vil jeg også lige komme med mit indlæg omkring denne debat. Al ære til den der tør og vil sætte sig grundigt ind i en branche, og hopper i med begge ben. Der er faktisk rigtig mange inden for skiltebranchen som er tillærte, da der er stor mangel på skiltemalere, vi har selv søgt i næsten et år nu. Problemerne opstår når man bare køber udstyr, og glemmer alle de kalkulationer der skal til, rigtig godt indlæg fra bla. PB omkring dette. Ydermere skal der sgu en del faglig viden omkring produkter mm, hvis ikke man ved hvor meget eksempelvis pvc plader i en given tykkelse giver sig afhængig af vejret, kan man komme seriøst på skideren. Skal man starte op, uanset hvilken branche kræver det utrolig meget viden og grundigt forarbejde, det allernemmeste er at lease et par maskiner og så kalde sig fagmand, duér ikke. Generelt opfatter jeg kunderne som værende mere og mere trætte af billige leverandører, det er helt ufatteligt hvad vi får af kunder der har haft, eller kender til andre der har haft meget uheldige oplevelser. Opsummeringen på dette indlæg må vel være: hop gerne ud i at starte virksomhed, men lad ikke din uvidenhed gå ud over kunderne. Go Weekend Frederik Fiil http://www.fiil-grafisk.dk |
Hm! Hvis man er god til et eller andet, kan det så for pokker ikke være ligemeget hvordan man er blevet det ? Hvis det var så vigtigt burde det jo nok stå på varedeklartionerne. Mon en pose havregryn smager bedre hvis den er høstet af en højtstuderet "kan alt", end af en almindelig bondeknold ? |
Med venlig hilsen Bjarne
|