Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Filer stjålet på ftp!

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :
> Okay jeg troede ellers straffen var højre for at lave sådan noget

Det er ikke så meget et sprøgsmål om straffens størrelse men det faktum at alle er uskyldige til det modsatte er bevist. Det har du vel ikke tænkt dig der skulle ændres på, vel?

Der kan så være tale om et strafferetsligt forhold, som du kan anmelde til politiet, og/eller et civilretsligt forhold, som du selv skal bekoste sagen med.

Da der ingen skade er sket på din webserver tivler jeg meget på at politiet vil tage sig af sagen. Så tilbage står så det civilretslige system. Men det kan som sagt godt ende med at blive dyrt for dig at udnytte.

I det fleste retsstater er det sådan at alle har lige ret - men dem der har penge får ofte mere ret :)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 19:21
Dato: 19-01-2007 19:07:46
Forfatter: Mikkel deMib

I det fleste retsstater er det sådan at alle har lige ret - men dem der har penge får ofte mere ret :)

Ja i USA. I Danmark har vi et relativt fornuftigt retssystem hvor man ikke kan købe sig til sejr. Der hvor der kan være tale om forskel er, hvis man kun har råd til en meget dårlig advokat, men taget i betragtning at det ofte er sådan at sagens taber skal betale en stor del af sagsomkostninger, så er det ikke umuligt at hyre en god advokat hvis man føler sig sikker i sin sag/bevismateriale.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:05
Jo, det er bestemt også sådan i Danmark at de rigeste kanøfler de fattigste i det civilretslige system. Jeg kunne komme med masser af eksempler - men et af dem jeg kendre bedst er Newsbooster sagen. Den havde de ikke tabt, hvis de havde haft ordentlige advokater - hvilket f.eks. ses på en tilsvarende (efterfølgende) Ofir/Home dom hvor Ofir fik lov til stort set det samme (bare på et andet marked).

Og det er en skrøne at man får dækket alle sine omkostninger i civile retssager hvor man vinder. Som oftest står man tilbage med en regning man selv skal betale - både til advokat og al den tid du selv og eventeuelle medarbejdere har brugt.

Og når det drejer sig om en sag om hacking kan du i hvert fald være sikker på at du skal investere rigtig mange penge og tid i en sådan sag, samt at det er meget usikkert om du vinder. Har du ikke råd til at løbe den risiko taber du de facto. Hvis penge ikke er noget problem har man råd til at hyre folk til at kæmpe for ens rettigheder.
Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 00:28
Hejsa..

Lige et par hurtige skud fra hoften..

Har du mistet noget ved at han har hentet dine filer fra FTP?
Hvad er konsekvensen for dig ved at han har hentet de filer?
Har du adgang til loggen på dit domæne?

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 03:00
Konsekvensen er at han kan bruge mit system på hans egen hjemmeside, og jeg har fået afvide at han vil sælge det som et script rundt omkring.
Den anden virkelig dårlige ting er at jeg havde over 3000 bruger hvor de havde langt deres meget private oplysninger i og i god tro om at alle om enhver ikke kunne få fat i dem.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 04:45
> Den anden virkelig dårlige ting er at jeg havde over 3000 bruger hvor de havde langt deres meget private oplysninger i og i god tro om at alle om enhver ikke kunne få fat i dem.

Det ville jeg nok ikke gå rundt og sige alt for højt. Datatilsynet er ret skrap med den slags :)

Jeg kan iøvrigt MEGET anbefale at man kryptere alle personfølsomme informationer når de gemmes på en webserver. Hvis der så er noget der bliver stjålet er det meget sværre at bruge det til noget, og samtidig kan du bevise overfor datatilsynet, hvis de skulle komme rendene, at du har gjort dit bedste.
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 09:25
Kan i ikke løse konflikten internt, når det nu er en du kender i forvejen?

Ville da være det nemmeste, ellers send ham en regning på en del tusinde og sig at han hellere må betale for systemet på den måde..

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 15:02
Mine brugers oplysning la jo på MYSQL Serveren og den er også blevet kopiret
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:30
Og det er jo netop årsagen til at sådanne oplysninger bør været krypteret, så de ikke kan læses af dem der får adgang til databasen
Fra Odense C
Tilmeldt 17. Jul 05
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 15:53
Hvis man har både koden og databasen.. så hjælper det vel ikke noget at data er krypteret. Hvis ikke hjemmesiden kan dekryptere dataen fra databasen, så kan det være svært at bruge dataen til noget som helst i systemet. (Eneste undtagelse er vel password)

www.onlinebooq.dk - Billigt og brugervenligt booking system. Lad dine kunder selv bestille tid - døgnet rundt.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)