Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indexering på Google

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 29. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Vi har været i gang med vores webshop www.shampoo-voks.dk siden marts/april 2010 og har indtil videre kun fået indexeret 200 sider ud af ca. 800 på Google. Er der normalt? Kan I se nogle årsager på vores side til at det er sådan? Og har I evt. nogle råd til hvordan det kan forbedres eller gå hurtigere?

Mvh. Mette

Shampoo-voks.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:33

Lige umiddelbart kan jeg faktisk ikke se hvad det skulle være... Har I et forsøgt med et opdelt sitemap? Jeres forside har generelt mange links, som Googlebot skal følge og det kan godt være den går "træt" inden den når til de sidste i kildekoden (uden at have analyseret hvilke sider der præcist er indekseret).

Det kan mange gange være en fordel at opdele den måde man linker på, så det ikke bliver for uoverskueligt - så kan det nemlig tage en del tid før det hele bliver indekseret.

Flot side iøvrigt :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:56

Ja det kunne være rart med et par ekspertudtalelser.

Når jeg tjekker siden i yahoo siteexplorer (som jo opfører sig ret mærkeligt pt.) får jeg at vide I ikke har et eneste backlink, dette kan være en fejl i siteexplorer, hvis det ikke er skal I komme i gang med backlinks.

Sørg for at få nogle relevante backlinks til både forside og nogle af jeres undersider, så vil google garanteret blive mere interesseret i at indeksere og ikke mindst ranke jeres side. 

En indeksering er jo i øvrigt nærmest ligegyldig hvis ikke den ranker.

Thomas Frost

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:59

Thomas Frost:

Når jeg tjekker siden i yahoo siteexplorer (som jo opfører sig ret mærkeligt pt.) får jeg at vide I ikke har et eneste backlink, dette kan være en fejl i siteexplorer, hvis det ikke er skal I komme i gang med backlinks.

Jeg bliver ved at få 23.000 backlinks... Hvordan skriver du kommandoen siden du får 0??

/Marcel Fuursted

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:00

Forresten, et eksempel er din første post. 

Du skriver din hjemmesideadresse to gange men du laver den ikke til et link.

Du kan skrive en adresse eller et ord og trykke på den lille kæde og lave ordet til et link. På den måde laver du et link tilbage til din side.

F.eks. hjemmeside udvikling, som linker til http://webcoders.dk/hjemmeside-udvikling/

Skriv en PB hvis du er i tvivl.

/Thomas Frost 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:05

Marcel:

LOL nu prøvede jeg lige igen og fik resultatet 11.712 på samme søgning (www.shampoo-voks.dk)Big Smile

Jeg har prøvet med og uden WWW og med http://www.shampoo-voks.dk/shop/frontpage.html ingen af dem kommer til samme resultat som dig.

Jeg tror godt trådstarter kan se bort fra min indlæg omkring backlinks Big Smile

Og jeg tror godt vi fortsat kan konstatere at siteexplorer opfører sig mærkeligt.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:07

Wink

/Marcel Fuursted

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:09

Jeg syntes at google på det sidste har været meget meget langsommere til at indekserer end normalt. Før i tiden skulle der langt mindre til, og det gik langt hurtigere.

Jeg har ikke lavet nogen tests, og det er udelukkende baseret på personlig erfaring.

Det føles bare som om der skal mere til, og som om at googles "opdaterings system" kun tændes en gang imellem, i stedet for at køre 24 timer i døgnet som tidligere.

Et godt eksempel er at man før i tiden kunne få sin side indekseret på under en time med et link fra amino. Nu tager det 2-3 dage, og kræver mere end bare et enkelt link.

Ud over dette syntes jeg de er meget langsommere om at opdaterer ændringer.

Kan godt være jeg bare har været uheldig, men det føles godt nok som om de er blevet strengere, eller har fjernet fokus lidt fra området.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:04

Tja - jeg ser ikke det billede overhovedet. Mit sidste indlæg på min blog - http://www.thomas-rosenstand.dk/status-usa - var i index efter mindre end 60 sekunder.

Jeg tror, du har været uheldig. Google har jo tværtimod øget fokus på instant crawl, index og ranking markant de senere måneder.

Tilmeldt 26. Oct 10
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:32

Thomas Rosenstand:

Tja - jeg ser ikke det billede overhovedet. Mit sidste indlæg på min blog - http://www.thomas-rosenstand.dk/status-usa - var i index efter mindre end 60 sekunder.

Jeg tror, du har været uheldig. Google har jo tværtimod øget fokus på instant crawl, index og ranking markant de senere måneder.

Ja jeg ser det samme når man kigger på indekseringstid for opdatering af sider som google allerede stoler på, og er godt indekserede. Såsom amino og din blog.

Mine udtalelser var mere baseret på nyt indhold fra nye sider/domæner, eller steder som ikke har samme "status" som din blog og amino.

Jeg kan jo se amino indlæg mm er til at finde stort set med det samme. Jeg kan dog se jeg skal arbejde mere og mere på mine hobby projekter rent seo messigt før der sker noget rent indeksering/opdaterings messigt. Det er meget muligt, og sikkert rigtigt at jeg bare har været uheldig, men det føles nu lidt som om Google har valgt at holde fokus på de etablerede sider, og kræver lidt ekstra fra nye ting før de modtager samme gode behandling.

PS: lækker båd

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)