Jeg står overfor at ansætte en ungarbejder, der kommer nogle eftermiddage om ugen efter skole.
Jeg har tidligere haft ungarbejdere, men det er et stykke tid siden. De fik en startløn på 50 kr. i timen og steg så rimelig hurtigt til 55/60 kr. hvis de var velfungerende)
MEN hvad ligger niveauet på i dagens Danmark, hvis man hverken er en fedtsyl eller en overgavmild chef?
Er der overhovedet nogen regler på området? Jeg synes ikke at jeg kan finde nogen.
Jeg vil umiddelbart gætte på at det hedder små 60 kr. i timen, men hvad siger I andre?
Efter hvad jeg lige har kunnet finde på nettet var 2005-taksten kr. 47,71 og 2006-taksten kr. 50,04. 2007-taksten kender jeg desværre ikke, men det skulle vel være muligt at regne sig nogenlunde frem til den ;-)
Lønnen er meget forskellig, det kommer fuldstændig an på den overenskomst der er på arbejdspladsen.
Personligt får jeg kun 53,23/timen hos COOP Danmark, men der er så tillæg ved arbejde på skæve tidspunkter - Skulle dog gerne stige pænt meget i løn, når jeg fylder 18 her snart
Frænde - Hvor finder du jobs der giver over 60,- i timen?
Umiddelbart har jeg godt nok svært ved at finde dem, samt jeg har en folder fra HK, hvor mindstelønnen også er under 60,- for stortset alle brancher - Så længe man er under 18
Dato: 20-01-2007 11:21:59 Forfatter: Jesper N. Jepsen Frænde - Hvor finder du jobs der giver over 60,- i timen?
Umiddelbart har jeg godt nok svært ved at finde dem, samt jeg har en folder fra HK, hvor mindstelønnen også er under 60,- for stortset alle brancher - Så længe man er under 18
Ja jeg kan fortælle dengang jeg var opvasker et par år tilbage fik jeg 75 kr. i timen.
Munkebjerg gruppen (børkop vandmølle)
men det var også et lorte job.. ville hellere have haft 60 kr. i timen for et godt job,,
Det var jo så også dengang, hvis man er over 18 så skal man da have over 100 kr. i timen, hvis man ellers kan udføre et job ordenligt.
Dato: 20-01-2007 11:21:59 Forfatter: Jesper N. Jepsen Frænde - Hvor finder du jobs der giver over 60,- i timen?
Jeg har selv haft forskellige jobs siden jeg var 15, og har aldrig arbejdet for under 60kr faktisk :s .. Ved ikke om jeg har været utrolig heldig, eller om jeg bare bor i en rigtig god by , men jaja...
Tror nogle af de steder du skal kigge er fragtfirmaer osv.. Det har det været, mange af de steder jeg har arbejdet.. Det seneste jeg har haft af ungjob, varede 3 uger.. hehe.. Det var hos noget telefon sælger noget der hed Key2.. De giver dig 90kr i timen, de første 4 gange.. På de 4 gange finder du ud af om du er født telefonsælger eller ej.. Hvis ikke (som var mit tilfælde), stopper du bare, og modtager de penge du har tjent på bare at skulle ringe nogen op, uden at sælge dem noget som helst..
Det en fed fidus, og en raaar følelse at ''snyde'' et telefonsælger ting-sted, hehe..