Kender i det at man sidder til en fest, og man kan ikke lige helt finde ud af hvad det næste nummer skal være? Det gør jeg!
Jeg sad her sidst med en ven og et lys gik op for mig. Denne her ven er virkelig god til altid at være på forkant med det nye festmusik. Selvom ingen kender det synes alle altid godt om det.
Min idé gik ud på at vi da skal have udnyttet det her!
Jeg tænker på at lave en hjemmeside hvor der løbende vil komme opdateringer omkring det nyeste og aktuelle musik forslsg. Det skal enda være mulighed for at kunne melde sig til en mail liste.
Hvad synes i? Jeg kender ihvertfald ikke nogen hjemmesider der kører med det samme koncept her i DK.
Fed idé!! - jeg kender det selv rigtig godt det med at være til en fest hvor musikken lige dør med korte mellemrum for at folk skal vælge den nyeste og bedste musik.
Noget i sikker hat tænkt over allerede (Ellers så bare snup ideen) vil så være at tilbyde fest-mix til forskellige målgrupper.
Her tænker jeg "Techno-gruppen", "hiphop-gruppen", "pop-gruppen" og find selv på flere ;)
En feature der ville være fed var at i lavede afspilningslister med alle de fede numre fra jeres website! Det kunne være med youtube-videoer sat i rækkefølge el. lign. Det kunne være smart med "nyheder" fra musik-miljøet på jeres website også - det holder brugerne på jeres site mandag-tirsda-onsdag også ;)
Jeg har set et par sites der tilbyder lidt i den dur - men alle meget niche præget!
Hey tak for linket, men jeg kan se at de sider der nævnt der inde er generelt musik, og mange af dem finder bare sange der minder om og så skal man til at finde frem til dem man kan og ikke kan lide.
Jeg vil skære det helt ind til benet hvor det så kun skal handle om festmusik, selvfølgelig vil det komme til at afhænge meget af musiksmag om vil komme til at bruge min side.
Jeg vil dog fokusere på at komme med direkte forslag til musik, og som vil være baseret på den danske mainstreem musik som bliver spillet i de unges natteliv.
tak for et super godt indlæg med masser af gode idéer som vi sikkert også vil se at få implementeret på siden efterhånden som den ville blive udviklet.
Jeg har i en post oven over også beskrevet hvad vores niche vil være :)
Min første tanke er: hvad med Beatport, DJz.dk, Spotify etc.. Men ja, der er som sådan ikke nogen hjemmeside der som sådan fokusere på festmusik...
meeen.. nu har jeg i et år været fotograf for et af Danmarks største mobildiskoteker, og kan lige hilse at sige, at festmusik er et meget vidt begreb for mange af dem vi har spillet for. For nogle er festmusik pop, og det de spiller på The Voice, for andre er festmusik, det gamle oldschool Eminem og generelt RAP, for nogle er det OA, Hardstyle osv..
Så havd er din/jeres målgruppe? for ellers bliver det jo hurtigt som alle de eksisterende sider der omhandler noget af det nye musik..
Jo sagen er den at alle de sider har focus på et meget bredt spektre af musik, eller at promovere DJ's. For det andet er det brugerens eget ansvar at finde det musik de vil høre.
NETOP her er det vores hjemmeside skal adskille sig. Det vil ikke være op til brugeren at skulle søge rundt efter musik, og vi vil udelukkende fokusere på den musik genre vi primært hører i det danske natteliv.
Vi vil gøre det ved at hende numrene direkte fra youtube, og sende dem som en slag indlæg i en blog eller et eller andet i den stil.
Du har ret i at det vil blive en meget subjektiv holdning til hvad vi synes er godt festmusik, men synes jeg ikke rigtig man kan undgå, medmindre man går væk fra at vi kommer med forslag til at brugeren selv skal lede efter musiken.
I bund og grund må brugeren jo selv afgøre om de kan lide sidens musik smag. Enten kan man lide siden, eller også kan man ikke.
Føler dog stadig at der er noget usikkert over det, netop fordi vi har så stor adspredelse på, hvad vi mener festmusik er, her i Danmark; men Club Music ville være et godt udgangspunkt.
Muligvis kunne man lave siden med flere kategorier så folk har mulighed for at vælge mellem forskellige musik genre, og muligvis lave en kategori der bare er en stor blanding af noget fra alle kategorier..
Jeg er enig i det man ikke rammer en stor målgruppe og at man ikke kan definere den musik vælger til at være festmusik.
Men tror vi er meget enige om at vil blive Club musik vi vil koncentrere os om.
Dog vil jeg ikke have alt fo mange katogorier da det vil gøre oplevelsen af siden for forvirrende og man ikke rigtig vil få et bestemt indtryk af hvad siden fokuser på. Dette mener jeg er meget vigtig så brugeren ikke føler de først skal finde ud hvilken musik siden beskæftiger sig med.
Senere kan vi så overveje at udvide siden med andre kategorier/genre inden for musik.
Men tak for input Bjørn, det satte nogle gode tanker igang hos mig :)