Hej igen aminoer, Jeg fik 0 svar på mit første indlæg herinde - den næsten uendelige strøm af spørgsmål skræmte nok lidt, men i mellemtiden er jeg blevet momsregistreret og er nu klar til at stille lidt mere specifikke spørgsmål med lidt større sandsynlighed for svar. Baggrunden for mine spørgsmål er at jeg vil importere varer fra Kina og sælge dem over min webshop. Første spørgsmål: Her til at starte med har jeg ikke opsat betalingsgateway og tager derfor imod betaling via bankoverførsel og kreditkort over Paypal. Når kunderne betaler med Paypal trækker Paypal jo et gebyr, skal jeg så bare bogføre to poster? Altså én positiv med faktura som bilag og dernæst en negativ med Paypal kontoudtog som bilag eller hvordan klarer jeg det nemmest? Jeg er helt ny i forhold til bogføring, men er glad for al den hjælp jeg kan få. Gerne et par links til "Bogføring for dummies" eller lign. Andet spørgsmål: Handelsbetingelser. Jeg har endnu ikke forfattet et sæt handelsbetingelser og jeg kan jo ikke bare stjæle handelsbetingelserne fra en lignende webshop. Derfor: Hvad SKAL der stå i mine handelsbetingelser? Hvad er klogt at skrive i mine handelsbetingelser? På forhånd tak for hjælpen, Anders |
Hej Anders,
1. Bøgføring - Når kunde betale så debiterer du banken- Når paypal tage den gebyr håndtere det som et payment gateway udgift.
2. Handelsbetingelse er meget standardeseret. Så finde en eller to og sætte dem sammen efter din egen behov. Alternative finde en advokat til at gøre det for dig.
Håber det hjælpe lidt:)