Hejsa,
En af mine gode venner er røget på et tilbud om en "gratis" hjemmeside fra skandiaweb! Er der nogen der kender fortrydelses-reglerne i forbindelse med dem? Jeg kan se på deres hjemmeside at deres produkt er uopsigeligt i 36 måneder, men kan det virkelig passe???
"gratis" indebærer så et webhotel som koster 400,- pr måned.
Hej Lars
Jeg citerer lige fra deres forretningsbetingelser:
"Efter aftaleindgåelsen er aftalen uopsigelig for kunden i de første 36 måneder, med mindre andet er aftalt skriftligt. Herefter har abonnementet en løbetid på 12 måneder og fornys automatisk efter udløb af en periode.
Opsigelse skal ske inden 3 måneder før udløbet af en abonnementsperiode. Opsigelse senere end 3 måneder før udløb af en periode skal betragtes som opsigelse med virkning som fremkommet inden 3 måneder efter næstkommende fakturering. Dette gælder både hoved- og tillægsprodukter.
Skandiaweb kan opsige alle former for abonnementer med 1 måneds varsel.
Flyttes domænet til en anden udbyder, nedtages alle services tilknyttet domænet. Ønsker kunden fortsat at beholde én eller flere services, skal dette meddeles skriftligt til Skandiaweb senest én uge før flytningen. I så fald fortsætter abonnementet til uændret pris med de aftalte services."
- ergo, det ser skidt ud for din ven! Det hele kommer vel an på, hvordan hans "gratis" tilbud har set ud i detaljer. Om der er noget at komme efter, eller om han bare har fået 1 måned gratis og binder sig for 35 betalende derefter.
Jeg forstår ikke, hvordan de kan drive virksomhed med god samvittighed, med de betingelser.