Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

skandiaweb fortrydelse?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

En af mine gode venner er røget på et tilbud om en "gratis" hjemmeside fra skandiaweb! Er der nogen der kender fortrydelses-reglerne i forbindelse med dem? Jeg kan se på deres hjemmeside at deres produkt er uopsigeligt i 36 måneder, men kan det virkelig passe???

"gratis" indebærer så et webhotel som koster 400,- pr måned.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 20. Jun 08
Indlæg ialt: 196
Fra  cSupport Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Har han fået den gratis hjemmeside? Ellers burde skandiaweb være til at tale med, for formoder ikke han har skrevet under på noget eller givet sit samtykke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:

Hejsa,

En af mine gode venner er røget på et tilbud om en "gratis" hjemmeside fra skandiaweb! Er der nogen der kender fortrydelses-reglerne i forbindelse med dem? Jeg kan se på deres hjemmeside at deres produkt er uopsigeligt i 36 måneder, men kan det virkelig passe???

"gratis" indebærer så et webhotel som koster 400,- pr måned.

Hej Lars

Jeg citerer lige fra deres forretningsbetingelser:

"Efter aftaleindgåelsen er aftalen uopsigelig for kunden i de første 36 måneder, med mindre andet er aftalt skriftligt. Herefter har abonnementet en løbetid på 12 måneder og fornys automatisk efter udløb af en periode. 

Opsigelse skal ske inden 3 måneder før udløbet af en abonnementsperiode. Opsigelse senere end 3 måneder før udløb af en periode skal betragtes som opsigelse med virkning som fremkommet inden 3 måneder efter næstkommende fakturering. Dette gælder både hoved- og tillægsprodukter.

Skandiaweb kan opsige alle former for abonnementer med 1 måneds varsel. 

Flyttes domænet til en anden udbyder, nedtages alle services tilknyttet domænet. Ønsker kunden fortsat at beholde én eller flere services, skal dette meddeles skriftligt til Skandiaweb senest én uge før flytningen. I så fald fortsætter abonnementet til uændret pris med de aftalte services."

 - ergo, det ser skidt ud for din ven! Det hele kommer vel an på, hvordan hans "gratis" tilbud har set ud i detaljer. Om der er noget at komme efter, eller om han bare har fået 1 måned gratis og binder sig for 35 betalende derefter. 

Jeg forstår ikke, hvordan de kan drive virksomhed med god samvittighed, med de betingelser. 

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Eiler:

Lars Nielsen:

Hejsa,

En af mine gode venner er røget på et tilbud om en "gratis" hjemmeside fra skandiaweb! Er der nogen der kender fortrydelses-reglerne i forbindelse med dem? Jeg kan se på deres hjemmeside at deres produkt er uopsigeligt i 36 måneder, men kan det virkelig passe???

"gratis" indebærer så et webhotel som koster 400,- pr måned.

Hej Lars

Jeg citerer lige fra deres forretningsbetingelser:

"Efter aftaleindgåelsen er aftalen uopsigelig for kunden i de første 36 måneder, med mindre andet er aftalt skriftligt. Herefter har abonnementet en løbetid på 12 måneder og fornys automatisk efter udløb af en periode. 

Opsigelse skal ske inden 3 måneder før udløbet af en abonnementsperiode. Opsigelse senere end 3 måneder før udløb af en periode skal betragtes som opsigelse med virkning som fremkommet inden 3 måneder efter næstkommende fakturering. Dette gælder både hoved- og tillægsprodukter.

Skandiaweb kan opsige alle former for abonnementer med 1 måneds varsel. 

Flyttes domænet til en anden udbyder, nedtages alle services tilknyttet domænet. Ønsker kunden fortsat at beholde én eller flere services, skal dette meddeles skriftligt til Skandiaweb senest én uge før flytningen. I så fald fortsætter abonnementet til uændret pris med de aftalte services."

 - ergo, det ser skidt ud for din ven! Det hele kommer vel an på, hvordan hans "gratis" tilbud har set ud i detaljer. Om der er noget at komme efter, eller om han bare har fået 1 måned gratis og binder sig for 35 betalende derefter. 

Jeg forstår ikke, hvordan de kan drive virksomhed med god samvittighed, med de betingelser. 

Ja jeg har godt læst deres betingelser, men det er da utroligt at de kan binde dereskunder i 3 år! .. og så slippe godt afsted med det!
Jeg har ikke set hans kontrakt, kun snakket i tlf med ham. Men han har "fået" hjemmesiden med design og teknik, og skal så "bare" betale for hostningen!

Hvordan ser det ud med købeloven? gælder 14 dages fortrydelsesret ikke? 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Nielsen:

Hvordan ser det ud med købeloven? gælder 14 dages fortrydelsesret ikke? 

Jeg er rimelig sikker på at de 14 dage bortfalder, når han får et kundespecialiseret produkt, hvilket man jo må sige et unikt webdesign er. Så snart leverandøren "personlig-gører" ydelsen bortfalder returretten. Endvidere gør det slet ikke sagen bedre, at der er tale om digitale ydelser - altså services - fremfor fysiske produkter. 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :

14 dages fortydelsesret gælder KUN for b2c og ikke b2b. (altså ikke for firma handler) På samme måde ville den lange binding heller aldrig blive godkendt overfor almindelige forbrugere.

At de til stadighed kan få lov at tilbyde "gratis hjemmesider" som jo LANGT fra er gratis, er dog mig en gåde. Oversat til almindeligt forbrugersprog svarer det jo til, at tilbyder en gratis bil, hvis man altså tegner en serviceaftale til 20.000 kr. om måneden.

Hvis han ikke har skrevet under, så lad endelig være med at betale. Tag evt. kontakt til en jurist eller advokat, hvis han er i tvivl om, hvorvidt de er i deres gode ret til at inddrive beløbet.

Hvis han har skrevet under, så vil mit råd være, at han opretter en sekundær webadresse til sin Skandiaweb løsning, og får dem til at lave en hjemmeside, så pengene ikke er 100 % spildt, og så får lavet en andet hjemmeside på sit hoveddomæne. Så kan  man altid vælge at forwarde det ene domæne senere.
Men på den måde er han uafhængig af Skandiaweb.

 

Fra Århus
Tilmeldt 10. Mar 10
Indlæg ialt: 139
Fra  Freewebsite-service.com Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars jeg håber dig og din ven har fået løst det meget uheldige problem. Det er irriterende med disse firmaer der udgiver sig for at tilbyde gratis hjemmesider, når de reelt ikke er det og derfor har en skjult dagsorden.

I er velkomne til at benytte vores gratis hjemmesideservice hvor du slipper for reklamer og får et frit antal sider. Og vi garanterer at du ikke bliver opkrævet sådanne lettere skjulte omkostninger.

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 23:32
Hvor mange stjerner giver du? :
De har også været på besøg hos :( aldrig jeg har prøvet noget så træls
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Freewebsite:

Lars jeg håber dig og din ven har fået løst det meget uheldige problem. Det er irriterende med disse firmaer der udgiver sig for at tilbyde gratis hjemmesider, når de reelt ikke er det og derfor har en skjult dagsorden.

I er velkomne til at benytte vores gratis hjemmesideservice hvor du slipper for reklamer og får et frit antal sider. Og vi garanterer at du ikke bliver opkrævet sådanne lettere skjulte omkostninger.

Jeg har ikke hørt det seneste i denne uge, men jeg håber på det bedste og frygter det værste....

Jeg har også selv et webhotel, så jeg kan godt klare de fleste hjemmesider selv. Ellers tak for tilbuddet! :-)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Reberholt:
De har også været på besøg hos :( aldrig jeg har prøvet noget så træls

Ja de ringer til mange!  De har også være efter min mor, som er blomsterhandler.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)