Hej krintel
Når jeg kigger på Dit site, så er mit bud på at Du oprindeligt ikke havde meget trafik fra søgemaskinerne fordi Dine sider slet ikke var optaget i søgemaskinernes indeks og dermed kunne Dit site ikke findes. Min påstand underbygger jeg med en forudsætning af af Du også dengang havde den samme JavaScript/CSS baserede rullegardins menu, og KUN den. De link der er i sådan en JavaScript/CSS baseret menu til alle Dine undersider kan søgemaskiner have meget svært ved at følge og ofte er det ikke muligt!
Du har så senere tilføjet stikordsregistret på Din forside, som jo er et alternativt sitemap og det har gjort at søgemaskinerne endelig kunne finde og indeksere alle Dine undersider. Det vil jo i første omgang kunne gøre en del ved ranking på de nøgle-søgeord som Du gerne vil findes på!
Man kan forestille sit at grunden til at Du pludselig ikke ranker så godt mere skyldes at Du nu har nogen konkurrenter som også nu fokuserer på deres forretning online og gør det bedre end Dig og dermed skubber Dig ned af listen. Man kan også forestille sig at søgemaskinerne har ændret på Deres algoritmer så Dit site efterfølgende får en anden prioritering. Men når jeg ser på Dit site, så tror jeg det er førstenævnte årsag der er gældende, men det er et gæt! Jeg kender ikke Dine nøgle-søgeord og har ikke over tid kunne følge med I hvordan Du ranker og hvem (Konkurrenter) Du ranker sammen med!
Rent teknisk kan Du gøre følgende: 1) sørg for at få meget mere tekst med på Dine produktbeskrivelser, Du har mange billeder og så lidt klattekst og det er for lidt. Hvis Du er bange for at det skal skræmme for mange brugere væk fordi Dit site kommer til at virke uoverskueligt, så læg disse mere tekstrige undersider som under-under sider. Finder en potentiel kunde så Dine under-under sider via søgemaskinerne, så sørg for at have et tydeligt link/eye-catcher - op - til dine under sider, hvor Du tydeligt indikerer, at her kan brugeren få et bedre overblik over produktet han/hun har fundet frem til. Bemærk: Det tekst Du lægger på skal ikke bare være 10.000 ord på crap-latin og så pladrer Du Dit nøgle-søgeord ind imellem, sådanne smutveje får Du ikke en pind ud af. Du skal berige Dit website med kvalitets- indhold, der har relevans for dem der besøger Dit site, og det er en hård opgave at løse, men der er ingen vej udenom!
2) Du skal også sørge for at være lidt mere omhyggelig med at få Dine nøgle-søgeord lagt ind i < TITLE > tag''et på hver side og bruge < H2 > tag''et til underoverskrifterne. (Pt. bruger Du helt korrekt < H1 > tag''et til Dine hovedoverskrifter. (Læs mere om tags og deres SEO mæssige prioritering)
3) Alle de billeder Du har på Dit site skal have en relevant beskrivelse (Pop-up teksten), hvor de nøgle-søgeord Du gerne vil findes på så vidt muligt er med! (De skal sættes ind i billedernes ALT attribut. Det er en god ide også at have en beskrivelse under billederne, fx i kursiv, bare husk at lave formuleringen lidt om i forhold til den tekst Du benytter til førnævnte ALT attribut.
4) Du har p.t. næsten ingen backlinks, Live.com (Microsofts søgemaskine) melder kun om 6 backlinks (9 totalt) og Yahoo tildeler Dig 30 backlinks (Heraf kommer 12 backlinks fra domæne (byggeri.dk). Det skal Du prøve at gøre noget ved. (Læs mere om opbygning af back links)
Skal Du have en komplet SEO analyse af hjemmesiden eller anden SEO hjælp så kan Du fange mig på grosen@grosen.com eller m
|