Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

optimering

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg har lidt begyndende problemer med min side, og ved ikke rigtig hvorfor, så er der nogen herinde der kan

hjælpe mig i den rigtige retning vil det være super.

i starten havde min forside kun billeder og placeringen i google var ikke så god, jeg lavede så et indeks register på forsiden, det satte skub i tingene på 40 søgeord var der 25 side 1 placeringer, den tid er nu forbi, så mit spørgsmål er

er der for mange links på forsiden i forhold til antallet af ord eller er det fordi at linket går til en side hvor der ikke

er ret meget betydende teks eller er der andre ting galt siden er www.krintel.com

Henrik

Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 15:46
Ting der spiller ind:

1. Hvor mange gange det søgte ord står på websitet.

2. Hvor på siden det søgte ord står. Er det i toppen, i overskriften eller blot længere nede i teksten?

3. Optræder ordet i URL’en og i de metatags der står i websitets kode?

4. Hvor tit bliver websitet opdateret?

5. Er der nogle relevante links væk fra websitet, eller er det en blindgyde?

6. Hvor mange relevante links peger på websitet?

7. Hvor mange år har man forudbetalt sit domæne?

8. Og ja det er en fordel ikke at have for mange søgeord, sats hellere på 10 relevante

Sørg for at hold øje med, hvad det er for ord dem der finder dig har brugt for at finde dig og hvilke ord de søger på i din søgefunktion (håber dit statistikmodul understøtter dette - ellers er det svært at optimere)

Og der er flere – undersøg og optimer konstant

Jesper Sommer Salg- og marketingchef i fitinfitness.dk
Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:16
>>7   Hvor mange år har man forudbetalt sit domæne?

Jesper, den er ny for mig. Er det virkeligt sandt? Kan du henvise til andre, som mener det samme? For så skal jeg da have forudbetalt en del år!

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 17:51
Den med forudbetalte domæner var også ny for mig indtil jeg læste e-Pusher. Der skriver Mr. Thorborg om det, så mon ikke den er verificeret ved aminoerne demib og marcel fur...

/Eskil

Tilmeldt 20. Jan 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:54
Hmm, enig i langt det meste - men ikke i, hvor langt der er forudbetalt for domænet.

- Derimod spiller alderen på domænet ind. Altså, hvor lang tid domænet har eksisteret. Om det er helt nyt eller nogle år gammelt. Google rater gerne ældre sider, der får opfrisket indhold.

Fra Vejle
Tilmeldt 1. Aug 06
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 20:58
Så vidt jeg er orienteret har det med forudbetaling ikke relevans for .dk domæner. Under alle omstændigheder må det vist være en af de sidste ting at bekymre sig om - som nævnt er der langt vigtigere ting at fokusere på, når det kommer til at optimere sit site.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:25

Det er korrekt, Per. Det har ingen betydning for danske domæner. Det har derimod alderen på domænet.

> Og ja det er en fordel ikke at have for mange søgeord, sats hellere på 10 relevante

Det er lodret uenig i!
At satse på et snævert set af "top-ord" er den dummeste strategi man kan gå efter.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 22:43
Hej krintel

Når jeg kigger på Dit site, så er mit bud på at Du oprindeligt ikke havde meget trafik fra
søgemaskinerne fordi Dine sider slet ikke var optaget i søgemaskinernes indeks og dermed kunne
Dit site ikke findes. Min påstand underbygger jeg med en forudsætning af af Du også dengang
havde den samme JavaScript/CSS baserede rullegardins menu, og KUN den. De link der er i sådan
en JavaScript/CSS baseret menu til alle Dine undersider kan søgemaskiner have meget svært ved
at følge og ofte er det ikke muligt!

Du har så senere tilføjet stikordsregistret på Din forside, som jo er et alternativt sitemap og
det har gjort at søgemaskinerne endelig kunne finde og indeksere alle Dine undersider. Det vil
jo i første omgang kunne gøre en del ved ranking på de nøgle-søgeord som Du gerne vil findes på!

Man kan forestille sit at grunden til at Du pludselig ikke ranker så godt mere skyldes at Du
nu har nogen konkurrenter som også nu fokuserer på deres forretning online og gør det bedre
end Dig og dermed skubber Dig ned af listen. Man kan også forestille sig at søgemaskinerne
har ændret på Deres algoritmer så Dit site efterfølgende får en anden prioritering. Men når jeg
ser på Dit site, så tror jeg det er førstenævnte årsag der er gældende, men det er et gæt! Jeg
kender ikke Dine nøgle-søgeord og har ikke over tid kunne følge med I hvordan Du ranker og hvem
(Konkurrenter) Du ranker sammen med!

Rent teknisk kan Du gøre følgende:
1) sørg for at få meget mere tekst med på Dine produktbeskrivelser, Du har mange billeder og så
lidt klattekst og det er for lidt. Hvis Du er bange for at det skal skræmme for mange brugere væk
fordi Dit site kommer til at virke uoverskueligt, så læg disse mere tekstrige undersider som
under-under sider. Finder en potentiel kunde så Dine under-under sider via søgemaskinerne, så
sørg for at have et tydeligt link/eye-catcher - op - til dine under sider, hvor Du tydeligt indikerer,
at her kan brugeren få et bedre overblik over produktet han/hun har fundet frem til. Bemærk: Det
tekst Du lægger på skal ikke bare være 10.000 ord på crap-latin og så pladrer Du Dit nøgle-søgeord
ind imellem, sådanne smutveje får Du ikke en pind ud af. Du skal berige Dit website med kvalitets-
indhold, der har relevans for dem der besøger Dit site, og det er en hård opgave at løse, men der
er ingen vej udenom!

2) Du skal også sørge for at være lidt mere omhyggelig med at få Dine nøgle-søgeord lagt ind i
< TITLE > tag''et på hver side og bruge < H2 > tag''et til underoverskrifterne. (Pt. bruger Du
helt korrekt < H1 > tag''et til Dine hovedoverskrifter.
(Læs mere om tags og deres SEO mæssige prioritering)

3) Alle de billeder Du har på Dit site skal have en relevant beskrivelse (Pop-up teksten), hvor de
nøgle-søgeord Du gerne vil findes på så vidt muligt er med! (De skal sættes ind i billedernes ALT
attribut. Det er en god ide også at have en beskrivelse under billederne, fx i kursiv, bare husk
at lave formuleringen lidt om i forhold til den tekst Du benytter til førnævnte ALT attribut.

4) Du har p.t. næsten ingen backlinks, Live.com (Microsofts søgemaskine) melder kun om 6 backlinks
(9 totalt) og Yahoo tildeler Dig 30 backlinks (Heraf kommer 12 backlinks fra domæne (byggeri.dk).
Det skal Du prøve at gøre noget ved.
(Læs mere om opbygning af back links)

Skal Du have en komplet SEO analyse af hjemmesiden eller anden SEO hjælp så kan Du fange mig på
grosen@grosen.com eller m

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 28. Aug 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 07:56
Hej Grosen

Tak for dit konstruktive svar, jeg var i tvivl om værdien af mit indeks register, ville have samme værdi på

en underliggende side, men kan forstå at det har den, og ja det ser lidt skræmmende ud, så at flytte den vil være en god visuel ide, men er der ikke noget om at ord på forsiden vægter højerer end på en  underliggende side ?

men nu har jeg noget at arbejde videre med. Takker.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:17
men er der ikke noget om at ord på forsiden vægter højerer end på en  underliggende side?

Hej Henrik

Hvis man har en forside, som har en høj "værdi" hos søgemaskinerne, så kan de undersider, der
linkes til direkte fra forsiden, godt "arve" noget af den værdi og det kan fremme disse under-
siders placering ifm. søgninger ift. andre undersider.

Men med de få sider Du har på Dit website og de få backlinks Du har, så har det ikke nogen stor
betydning SEO mæssigt for Dig. Men rent visuelt vil jeg da sørge for at Din forside kort beskriver
alle Dine primære forretningsområder med links til under-sider der bekriver hvert forretnings-
område nærmere.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)