Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betaler Google i skat?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 13:22

Jeg kan ikke blive enig med mig selv, om det er genialt eller forkasteligt... 

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:27

Jeg mener at det er forkasteligt at 100% af de penge der bliver brugt til at annoncere for danske produkter til danske forbrugere ryger ud af landet.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:31

Det er da genialt set fra Googles side... De ville da være direkte åndsvage hvis ikke de netop benyttede sig af de skatteregler der findes i de lande de opererer.

Hvis man mener det er et problem er det noget man må tage op med politikerne, man kan da aldrig klandre en erhvervsvirksomhed for at optimere sin indtjening!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:31

Nicolaj Thomasen:
Via en skattefidus, så betaler Google kun 2,4% i selskabsskat af deres udenlandske aktiviteter:

Som Jane Penner nævner er Google ikke den eneste som bruger disse metoder Smile

/allan

Som gerne betaler min skat her i Irland ;)

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jan 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 13:32

Jeg synes det er helt ok forretningsmæssigt, at Google benytter de muligheder der er for at omgå de danske skatteregler. Det er jo ikke dem der laver reglerne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 235
Skrevet kl. 13:34

Det er da et problem at alle de penge som danskerne smider i Google forsvinder ud af landet.

Men smart set af Google!

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:35

Anders Christensen:

Det er da genialt set fra Googles side... De ville da være direkte åndsvage hvis ikke de netop benyttede sig af de skatteregler der findes i de lande de opererer.

Hvis man mener det er et problem er det noget man må tage op med politikerne, man kan da aldrig klandre en erhvervsvirksomhed for at optimere sin indtjening!

Jeg klandrer heller ikke Google, men derimod folketinget, EU eller hvem der nu kan sørge for at de penge der tjenes i et specifikt land også beskattes der. Og jeg ved godt at Google ikke er de eneste. Det har før været oppe i medierne og så vidt jeg husker er Statoil også i blandt de firmaer der gør det på den måde.

Fra Lamplaimat, Thailand
Tilmeldt 25. Oct 09
Indlæg ialt: 218
Fra  CS-WEB Skrevet kl. 13:35

Eiler:

Jeg kan ikke blive enig med mig selv, om det er genialt eller forkasteligt... 

Det er vel egentligt begge dele ... alt efter hvad side af skranken man er på... genialt af dem som "finder ud af hvordan det gøres" men så må man jo sige at det er forkasteligt i den henseende at en del lande jo mister en ret kraftig skatteindtægt på at det kan lade sig gøre... ikke kun for Google, men de fleste større multinationale selskaber benytter sig af visse huller og sindrige skattetekniske snoninger for at komme ned på næsten 0% ....
Om firmaerne gør noget forkert .... Ikke i mine øjne, de udnytter jo bare de systemer der nu engang er .... så det må jo være de forskellige landes regeringer der må gøre et eller andet ved det, hvis der da skal gøres noget ved det ? .... Skal lige indskydes, jeg er har ikke stor skatteteknisk eller national økonomisk indsigt ...

Claus

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 15:49

De gør jo bare hvad vi andre dødelige kun kan drømme om.

En skål til de mennesker.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)