Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ansat VS. firma

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :
En af mine venner og jeg er så heldige (synes vi selv), at få muligheden for, at sælge billeder for en tysk kunstner i Danmark og resten af norden. Vi har 2 muligheder for, at komme til at sælge disse billeder:

Mulighed 1: Vi register et gallerifirma i DK og sælger hans billeder der igennem. Vi vil så få kommission for, at sælge billederne og på den måde tjene lidt penge.

Mulighed 2: Vi bliver ansat som sælgere i hans danske firma og får provisionsløn.

Lige meget, hvilken en af dem vi vælger, kommer vi til, at have lige meget arbejde i forbindelse med salget. Vi kommer nemlig til at "styre" hans danske firma.

Da vi ikke har helt styr på, hvilke regler, der er omkring, at have ansatte i et firma, kan vi ikke finde ud af, hvilken mulighed vi skal vælge.Vi kunne derfor godt tænke os lidt hjælp i den rigtige retning.

Fordele/ulemper for mulighed 1 og 2.

På forhånd tak.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:52
Nu er det her jo en iværksætterdebat, så anbefalingen MÅ lyde: I skal da være selvstændige!

Det er simpelthen sjovere, og når først I er i gang, kan I prøve andre kunstnere eller helt andre projekter af. Det er meget meget sjovere end at være ansat! :)

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:45
Kunne næsten have sagt mig selv, at det svar ville komme.  

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)