Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pagerank, hvor er logikken?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer, jeg har med interesse læst diverse indlæg omkring pagerank og SEO her på amino.dk, og kan da også følge eksperterne et langt stykke hen af vejen.
Nu kommer så det store spørgsmål:
Hvorfor ranker en side, hvor der ikke er gjort de store tiltag til optimering og som er dårligt besøgt (ved ikke om det spiller ind) bedre en en side, hvor det modsatte gør sig gældende?

Jeg tænker specifikt på to af mine sider www.game-o-magic.dk med pagerank 5
og www.notebookonline.dk med pagerank 4

Til info:
www.game-o-matic.dk er der ikke laver sitemaps og siden har ca. 100 unikke besøgende pr. dag
www.notebookonline.dk er der lavet sitemaps og siden har ca. 1500 unikke besøgende pr. dag.
Nu er der godtnok en vældig masse tekst på engelsk på spillesiden, det er måske dette der ranker siden bedre?

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 12:02

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Indlæg ialt: 1298
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:10
Pagerank har ikke noget at gøre med antal besøgende, men er primært baseret på backlinks (Folk der linker til dig).
Når jeg tester din pagerank på GameOmatic så er PR 5, men Google er i disse dage ved at opdatere deres PR, så den kan godt variere lidt alt efter hvilke datacenter du kigger på.

Hvis du på Google skriver link:www.domæne.dk så kan du se hvor mange Google har registreret som linker til dig.

Eks:

link:www.game-o-magic.dk (resultat 51) 

link:www.notebookonline.dk (resultat 10)

Det kan være årsagen til forskellen på pagerank.
Du skal dog være opmærksom på at en link søgning på Google ikke giver et præcist billede af hvor mange der linker til dig.
Hvis du f.eks. laver samme søgning på live.com vil du højst sandsynlig få flere resultater.

Helt præcis hvordan Google udregner pagerank, er det kun Google der ved, men mange backlinks kan gøre en forskel, men det er også kvaliteten af backlinks der spiller ind.

Hvis du får et link fra en side der omhandler notebooks, så vil det link have en større værdi en fra en side der omhandler bananer.

Håber det gav lidt svar på dit spørgsmål.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:12
Glemte lige at sige at pagerank opdateres ca. hver 3 måned.
Det er et gæt, så det kan være der er andre der kan komme det nærmere. 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:32
En gang for alle: DROP nu al den snak om PageRank!!

PageRank er et forældet Stanford patent fra midten af 90''erne som sansynligvis aldrig har været brugt at Google i den oprindelige form, og som i hvert fald i dag INGEN som helst betydning har.

Analyser af links, som alle søgemaskiner foretager, er vigtige, men PageRank har altså intet med sagen at gøre.

Som jeg har sagt utallige gange, så forholder PageRank sig på nogenlunde samme måde til virkeligheden som Ekstra Bladets stjernetegn. Ja, nogle gange er de der stjernetegn faktisk rigtige, men det betyder ikke at de i sig selv har nogen som helst betydning.

Fra 9560 Hadsund
Tilmeldt 28. Sep 05
Fra  Conseo Skrevet kl. 13:42
Hej Mikkel

Jeg er helt enig med dig i at PR ikke umiddelbart kan bruges til noget som helst, men så alligevel, for selv om PR ikke nødvendigvis siger noget om kvaliteten af et site så er der stadig mange webmastere der bruger det som et "kvalitets stempel".

Og det er min erfaring at det er nemmere at skaffe backlinks når man har en PR på 5 istedet for 1.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:55
>så er der stadig mange webmastere der bruger det som et "kvalitets stempel".

Der er også mange der læser EB''s stjernetegn og tror på dem. Og der er også mange der tror at Vorherre skabte jorden på 7 dage og alt muligt andet vrøvl.

Sorry, men jeg beskæftiger med med videnskab og markedsføring - ikke så meget med ammestuesnak og overtro :)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:43
For nogle uger siden var Mikkel enig med mig i en tråd her på Amino - måske for første gang  Nu vil jeg så "gengælde tjenesten": Mikkel har 100% ret! PR i toolbar er mindre værd end horoskopet i Alt for Damerne! Det er vist efterhånden fastslået af alle, der arbejder professionelt med SEO indenfor og udenfor landets grænser. Tid brugt på PR er tid spildt!

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 19:35
En af grundende til mit spørgsmål er at flere virksomheder der tilbyder søgemaskineoptimering selv nævner vigtigheden af PR, det skulle da undre mig, hvis de alle tager fejl.

Vi har idag netpointers.com til at varetage vores optimering, hvilket virker ok.

Det undrer mig dog at google tilbyder PR i deres googlebar, hvis det ingen inflydelse har og er forældet.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:43
> det skulle da undre mig, hvis de alle tager fejl.

Ja, men det gør de altså :)

> Det undrer mig dog at google tilbyder PR i deres googlebar, hvis det ingen inflydelse har og er forældet.

Ekstra Bladet viser også dagens stjernetegn, selvom jeg er sikker på at de fleste af deres medarbejdere godt ved, at der ikke er særlig meget hold i dem.

At Google viser en PageRank beregning i deres toolbar er ikke det samme, som at de benytter samme beregning, som grundlag for hvordan websites skal ranke. Problemet er, at folk blander linkpopularitetsfaktorer og PageRabk sammen. PageRank i sig selv, er et veldefineret patent, og det bruges altså ikke længere (og har muligvis aldrig gjort det) af Google i deres vurdering af sites. De anvender, som alle andre søgemaskiner, langt mere avancerede linkanalyser end PageRank.

Det bliver hurtigt en lidt nørded diskusion, men PageRabk er simpelt hen ikke nogen særlig anvendelig og tidssvarende algoritme at basere en søgemaskine på i dag. PageRabnk skal mere betragtens som en slags teoretisk udgangspunkt, for en del af de tekniske overvejelser der gik forud for stiftelsen af Google. Et studie i linkstrukturer. Ikke andet :)
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)