Logoer skal ikke laves i GIMP, Photoshop, Indesign, Paint osv osv.
Bevares, du kan da sagtens 'sketche' logoet i sådanne programmer, men det mest optimale er at få det lavet i Illustrator.
På den måde er dit logo også i vektor format. Det vil så også betyde at grafikken så kan skaleres uendeligt (vektor er baseret på matematiske udregninger), til fx store bannere, plakater, skilte mm..
I princippet kan du også lave det i Indesign. Men det fortrukne er illustrator til logo. Husk at hvis der indgår bitmap billede i logo, så lav det til CMYK 300 ppi inden det places i Illustrator, gimp eller tilsvarende vector program.
Jeg laver dog heller ikke selv så meget i gimp, da det jo tog dem en krig at komme op på det plan Gimp er nu, hvor man rent faktisk kan bruge det til professionelt brug. Derfor er de flest nok smitte af Adobe "like me and you" ;)
Men det at der er et open source alternativ til giganten Adobe synes jeg er super fedt, og hvis jeg ikke var en gammel grafiker (og det er jeg) så ville jeg starte med Gimp. Evt skulle grafiske uddannelser overveje at tage open source ind i skolelokalerne. Der er vist også nogle få folkeskoler der har set lyset ;)