Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ØV

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 67
Fra  ButikUnique Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Jeg har en sko og børnetøjsforretning 150 meter længer nede af vejen ligger også en børnetøjsforretning, vi sælger ikke de samme mærker, så det er kun godt for forbrugerne.

Men pludeselig så jeg, at den anden forretning, skulle til, at sælge tøjmærket Grunt, det mærke har jeg ført hele tiden. Jeg havde fat i sælgeren og fortalte, at det ikke var en god ide så tæt på hianden og sælge det sammen mærker.

Han fortalte, at han vil anulerer den  ordre som jeg havde bestilt hos dem. Men hans chef vil ikke godtage dette. Og kan ikke forstå, at vi ikke kan sælge samme mærker, som dagen er i dag.Hvad mener i er der regler på dette område eller er det kun moralen som kommer ind her.

Venlig hilsen.

Rikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:49

Hej.

Ja, det er lidt surt skulle man tro. Men nu er det servicen kunderne går efter, når de skal købe et brand-produkt med mindre der er pris-krig.

Så se heller velkommen på det, så længe du yder en bedre service end din konkurrent. Du vil se, at du også får konkurrentens kunder.

Der er kun de regler som du har indgået med din leverandør.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:25

Det er en klassisk situation - det er lidt ligesom den med det halvfyldte eller halvtomme glas Geeked.

Selvfølgelig er det irriterende at en konkurrent så tæt på Jer nu også sælger det samme sko-mærke.
Men at du så stopper med at sælge mærket vil ikke gennemtænkt løsning. Så har du jo i bund og grund foræret salget af det pågældende sko-mærke til konkurrenten - og endnu være: du forærer dem så også det fodarbejde du indtil videre har lagt i at sælge mærket.

Hvis du ikke sælger mærket længere, fordi du er sur over konkurrenten nu sælger det, så sender du dine potentielle kunder direkte over i armene på konkurrenten. Og det er ihvertfald ikke noget som gør din situation bedre, tværtimod for så har du både en konkurrent og givet nogle af kunderne en specifik grund til at handle hos konkurrenten i stedet for hos dig.

Så op på hesten igen og tag kampen op. Find ud af hvordan du kan skille dig ud fra konkurrenten. Der er et hav af faktorer og muligheder. Det kan være at du skal synliggøre sko-mærket mere hos dig end det er hos konkurrenten, hvis det altså er det mærke som du meget gerne vil føre din forretning frem på. Du kan også benytte den lidt mere luskede metode, hvor du lægger dig i kølvandet på hvad konkurrenten finder på. Det kan være at de smider en annonce i den lokale avis hvor de reklamerer for sko-mærket. Så er det op til dig at udnytte den situation at konkurrenten har skabt opmærksomhed om mærket og så sørge for at kunderne køber skoene hos dig og ikke hos konkurrenten.

Men kort sagt: Lad være med at droppe sko-mærket bare fordi konkurrenten har det. Det er ihvertfald en dårlig løsning som udelukkende kommer til at gavne din konkurrent.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)