Jeg har for nylig været ude i en metalvirksomhed med en del ansatte - og her kom den markedsføringsansvarlige og jeg frem til konklusionen om at der skulle satses mere på søgemaskineoptimering som salgsværktøj. Vi brugte efterfølgende en hel del tid på at konkretisere søgeord, linkbuilding, kode omlægning o.s.v - og jeg lavede i den forbindelse en hel del research. Nu sker det så at ejeren af virksomheden ved et Rotary (eller noget lign.) møde snakker med en mand fra et større reklamebureau i Kbh. - og han fortæller ham at der ikke skal puttes penge i søgemaskineoptimering - man skal da "bare" bruge AdWords ... Så nu er projektet sat på pause - jeg skal nok få mine penge for det jeg har lavet - men jeg bliver altså ind i mellem så træt af folk der snakker om noget de ikke ved noget om - og jeg er endnu mere træt af at så få marketingsfolk ved noget om seo (skulle bare lige have noget luft - god nat) |
Det var da vist noget af det dummeste jeg længe har hørt 

Har du efterfølgende prøvet at forklare din kunde om internettets realiteter, og hvorfor Adwords ikke bør stå alene i hans tilfælde?
Det sker da at kunder forkaster noget, fordi de tilfældigvis har en fætter der ved bedre. Nogen gange kan man nemt få dem omvendt igen, og andre gange må man bare tænke "fred være med dem - JEG ved bedre, men de må lære på den dyre måde"