Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem bestemmer?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har brug for at vide om man i en aftale (med kontrakt B-B) pludselig kan ændre kravene fra/for den ene part. I kontrakten står der ikke noget om at kontrakten kan laves om uden forhandling.

Jeg har ganske vist fået en frist til at komme ud af kontrakten, men jeg får ikke refunderet de omkostninger jeg har og vil fortsætte med at have i forbindelse med samarbejdet. Omkostninger jeg ikke ville have stiftet, hvis jeg havde vidst, at der nu pludselig kom en lang række af ændrede betingelser.

Det blev lidt kryptisk, men kan en af to partnere ændre betingelserne for et samarbejde uden den andens samtykke?

Mange hilsner Miriam

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 00:15

Den ene part kan naturligvis ikke ændre kontrakten uden at den anden part accepterer dette.

Men det lyder også mere som en genforhandling, og hvis begge parter ikke kan nå til enighed, så opsiger den part der har ønsket genforhandlingen jo bare aftalen og så er det jo slut.

Det er en ganske normal måde at komme ud af en aftale på, men måske lidt flabet hvis det er et nyligt startet samarbejde.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 00:29

Hej Anders.

Det kommer vel egentlig an på, hvem det er en kontrakt imellem ikke? Den går jo ikke, hvis det er et lejemål vi snakker om. Så kan udlejeren jo ikke bare opsige kontrakten, hvis vi ikke kan blive enige om, at jeg skal betale en højere husleje vel?

Så spørgsmålet er om man altid har krav på at genforhandle en kontrakt, hvis man ikke har sikret sig dette krav i kontrakten.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:50

Det kommer an på under hvilke paragraffer huslejen kan reguleres. Hvis de er nævnt i kontrakten, så er der ikke noget at gøre.

Det er ikke unormalt at folk der ønsker at tage røven på andre i disse forhold, ikke lader lejen regulere årligt i forhold til prisindex.

Men kontakt en advokat, så koster det dig få penge at få helt klar besked.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:30

Med mindre det står i kontrakten (at aftalen kan genforhandles). (Der skal også være påført en varselsfrist).

WinkEllers kan denne ene part selvfølgelig ikke bare forhandle (kalde det genforhandling). Så kunne alle jo komme ud af en kontrakt, ved bare at kalde det genforhandling. Og derefter smide den anden part på porten.

I erhvervsmæssige forhold er der yderligere skærpede aftale forhold. Den erhvervsdrivende nyder jo ikke forbrugerbeskyttelse, som i almindelige forbruger forhold.

Ja fat telefonisk i en advokat eller advokatvagten. Det kan afgøres hurtigt og simpel. Netop ved at se ordlyden i kontrakten, og læse denne op for vedkommende.

Ib Abildgaard

RÅD & MAL

www.raad-mal.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)