Hej Aminoer. Jeg har brug for at vide om man i en aftale (med kontrakt B-B) pludselig kan ændre kravene fra/for den ene part. I kontrakten står der ikke noget om at kontrakten kan laves om uden forhandling. Jeg har ganske vist fået en frist til at komme ud af kontrakten, men jeg får ikke refunderet de omkostninger jeg har og vil fortsætte med at have i forbindelse med samarbejdet. Omkostninger jeg ikke ville have stiftet, hvis jeg havde vidst, at der nu pludselig kom en lang række af ændrede betingelser. Det blev lidt kryptisk, men kan en af to partnere ændre betingelserne for et samarbejde uden den andens samtykke? Mange hilsner Miriam
|
Den ene part kan naturligvis ikke ændre kontrakten uden at den anden part accepterer dette.
Men det lyder også mere som en genforhandling, og hvis begge parter ikke kan nå til enighed, så opsiger den part der har ønsket genforhandlingen jo bare aftalen og så er det jo slut.
Det er en ganske normal måde at komme ud af en aftale på, men måske lidt flabet hvis det er et nyligt startet samarbejde.