Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til kinesiske spammere søges

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg har været så heldig at en robot har udset sig KarriereVeninder.dk som offer, og derfor nu opretter omkring 50 kinesiske profiler om dagen.

Jeg ved, man kan banne brugere fra et bestemt land, men langt de fleste måder at gøre dette på indebærer at man indsætter en række IP-adresser i ens htaccess-fil, som ligger på serveren.

I mit systemt kan man indsætte de IP adresser, man vil banne dirkete i administrationssystemet - adskilt af et komma, og så behøver jeg ikke  rode med denne fil, som jeg iøvrigt ikke umiddelbart har adgang til. MEN når man henter de IP adresser, som skal sættes ind i .htaccess-filen, er de ikke adskilt af kommaer og indeholder også tekst. 

Der må være andre der har brugt kommaseparerede IP-adresser for at spære kinerere. 

Kan I hjælpe?

De bedste hilsner

Rikke

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 13:06

Jeg havde problemet med et forum, hvor der blev ved med at vælte udenlandske spammere ind. Jeg løste det, ved at indføre et (nemt) spørgsmål på dansk. F.eks. hvad farve er en tomat? Og de er rigtig dårlige til at skriv 'ø' i Kina.

/Kjeld

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:28

Mon ikke de spammer dig, gennem en public proxy - dvs det er ikke deres egen IP du banner.

Anyways.

Du har noget captcha (man skal genkende og skrive et tal) ved signup.

Dette captcha er dog meget maskin læsbart.

Prøv at se om dit web system giver mulighed for en anden captcha.

Tilmeldt 17. Jun 09
Indlæg ialt: 399
Fra  Butikki Skrevet kl. 15:32

Captcha hjalp i hvert fald ikke i mit tilfælde. Det var nærmest ulæseligt, men alligevel kom spammerne igennem. Til gengæld var det svært for rigtige brugere at tilmelde sig.

/Kjeld

Tilmeldt 29. Sep 08
Indlæg ialt: 312
Fra  cSupport Skrevet kl. 17:33

Kjeld har helt ret her. Hav et dansk spørgsmål, det vil hjælpe meget og med danske bogstaver så er det meget svært for spam bots at komme igennem.

reCaptcha kan være fornuftig, men prøv først med dansk spørgsmål.

For lige at uddybe så bruger jeg en del forskellige måder at begrænse spam oprettelser alt efter hvilke type side det er. Kan være det giver inspiration;

1) Session/IP tjek så der ikke kan oprettes dobbeltbrugere på samme IP eller session

2) Spørgsmål eller Captcha

3) DNS tjek af domæne i email angivet og lignende kontrol af email

4) Input felters navn er danske eller andet så det er svært for bots at finde

5) Admin bekræftelse af brugere (det er dog irriterende at skulle fjerne spam hele tiden)

At blokere for en IP række er dumt e.g. 1.0.*.*, da som det bliver nævnt der kan bruges proxies, osv. Det er aldrig en god idé at bruge det, kun hvis du gør det i f.eks. 1-4 uger og så fjerner blokeringen igen. Det kan være nok til at få stoppet spam oprettelser da spam bots så black lister din URL, men kan også være de er ligeglade.

Tilmeldt 3. Jun 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:30

Ja det kommer også an på, om spam kommer via et script, altså om de der kinesere overhovedet besøger dit site.

Check supporten ud for dit web produkt. Der må være andre med samme problem.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)