Hej Alle, Jeg har været så heldig at en robot har udset sig KarriereVeninder.dk som offer, og derfor nu opretter omkring 50 kinesiske profiler om dagen. Jeg ved, man kan banne brugere fra et bestemt land, men langt de fleste måder at gøre dette på indebærer at man indsætter en række IP-adresser i ens htaccess-fil, som ligger på serveren. I mit systemt kan man indsætte de IP adresser, man vil banne dirkete i administrationssystemet - adskilt af et komma, og så behøver jeg ikke rode med denne fil, som jeg iøvrigt ikke umiddelbart har adgang til. MEN når man henter de IP adresser, som skal sættes ind i .htaccess-filen, er de ikke adskilt af kommaer og indeholder også tekst. Der må være andre der har brugt kommaseparerede IP-adresser for at spære kinerere. Kan I hjælpe? De bedste hilsner Rikke |
Jeg havde problemet med et forum, hvor der blev ved med at vælte udenlandske spammere ind. Jeg løste det, ved at indføre et (nemt) spørgsmål på dansk. F.eks. hvad farve er en tomat? Og de er rigtig dårlige til at skriv 'ø' i Kina.
/Kjeld