Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk partner søges til startup

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kære Aminobrugere

Jeg er i starten af 30'erne og drømmer om at blive selvstændig, men har indtil videre ikke haft modet til at springe ud i det, da mit tidligere job har krævet 60-80 timer om ugen. Nu har jeg netop skiftet job, og har væsentligt mere tid til at søsætte en virksomhed. Nu skal det være!

Hvad vil jeg?
Som første start-up vil jeg gå af webvejen. Det kræver ikke for store investeringer, og meget arbejde kan gøres om aftenen/weekender. Samtidig mener jeg, at det er betydeligt nemmere at blive international og opnå skala. Det er det jeg drømmer om - det skal kunne blive stort og ikke om 20 år - helst om 1-3 år. Sidst, men ikke mindst, har jeg et par webbaserede ideer (og en som jeg ser enormt stort potentiale i).

Hvad leder jeg efter?
Jeg dog brug for en partner til at dække det jeg ikke kan: programmering (og delvist design). Den type partner jeg leder efter er:

- En dygtig programmør
- Lynskarp (matematisk/logisk sans)
- En vinder der ikke giver op
- Fyldt med energi og har lyst til at sidde til kl 5 hver nat med den rigtige ide
- Født med ja-hatten på (ikke lige som Pivert i Klovn)
- Sjov at arbejde sammen med
- I 20'erne og helst uden for mange forpligtigelser
- Ideelt set bosat i Københanvsområdet 
- Har begge ben på jorden og har god etik og moral

Du behøver ikke kunne designe - det kan vi enten finde en 3. partner til eller købe os til (eller selv lære det).
Du behøver ikke have penge, forretningsindsigt, et stort netværk, det smarte jakkesæt eller den gode idé. - Det håber jeg, at jeg kan sørge for. 

Hvad kan jeg tilbyde? 
Lidt om mig selv (det bliver lidt generisk, men har ikke lyst til at evt. brugere der kender mig kan genkende mig her):

- Kvik (topkarakterer fra universitetet (og gymnasiet) og har arbejdet en del år i dyreste konsulenthus)
- Ekstrem professionel (er vant til at levere til toppen af dansk erhvervsliv)
- Kreativ (svært at dokumentere, men jeg plejer at kunne spytte ideer ud relativt hurtigt) 
- Stærk forretningsforståelse (har arbejdet med mange typer af virksomheder og set mange forskellige funktionelle områder)
- International erfaring (arbejdet i USA, EU og Asien) - og selvfølgelig flydende i engelsk
- Ekstrem stærk i projektledelsesmetodik
- God til tal og økonomisk forståelse (har en økonomisk uddannelse)
- En god coach og leder (konsekvent min feedback fra dem jeg har arbejdet med)
- Fyldt med energi
- Et relativt stort netværk (bl.a. gode jurister og revisorer i tætteste netværk - kender også potentielle investorer
- Startkapital (jeg har ikke millioner, men har lidt opsparring samt en høj indtægt fra mit nuværende arbejde)

Jeg kan IKKE programmere (har dog stærkt IT flair), men kan skrive i HTML, bruge Photoshop, forstår logikken i fx PHP (kan noget VBA og kunne en gang Turbo Pascal). Jeg er desuden ret lærenem, så hvis det er nødvendigt kan jeg godt hjælpe med nogle af webdesign-/programmeringsdelene. 

Jeg bor i Storkøbenhavn og har desværre ikke noget kontor - endnu. Når vi kommer langt nok skaffer vi det ;-).

Hvorfor jeg har så ikke selv fundet en partner i mit netværk? Jeg har en del oplagte partnere i mit netværk, som jeg også tidligere har diskuteret startup ideer med. Desværre minder deres profiler enten for meget om min, eller også mangler de lyst til at tage risiko eller det nødvendige drive.

Hvad har jeg tænkt mig? 
Først og fremmest skriv til mig hvis du er interesseret - eller kender nogen der kunne være det. Enten her på Amino eller på flemmingjorgensen(at)gmail.com (fake ID). Det vil være super hvis du kan sende nogle linjer om dig selv (eller et CV) samt nogle referencecases du har udviklet.

Hvis vi føler der et et stærkt nok match, synes jeg vi skal tage en snak på telefon og evt. mødes og snakke nogle af mine ideer i gennem. Vi har derudover nok også brug for, at teste hinandens evner inden for det vi skal være ansvarlige for.

Derefter kan alt det sjove starte. 

Jeg har i sinde at beholde mit job så langt tid det er muligt. Dvs. jeg kan arbejde om aftenen og i weekender. Hvis du kan gå ind i projektet med mere tid fra start, er jeg villig til at betale dig for dit ekstra arbejde.

Bedste hilsner - 1234567890

Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, kan se det gik lidt stærkt med min nye emailadresse. Det er flemmingjorgensen1980(at)gmail.com.

Bedste hilsner - 1234567890

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)