Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejd med MLM..

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brygget denne tekst sammen (på engelsk da jeg har en stor del af mit netværk i udlandet):

Asking yourself where you want to be in 1 year, in 2 years, in 5 years, that gives you purpose. Once you have determined your purpose and started moving purposely towards those things with positive thoughts and
attitude, there comes your passion.

"We can't solve problems by using the same kind of thinking we used when we created them."

"The important thing is not to stop questioning."

Jeg syntes den passer meget godt på min forretningsmulighed...

Har man mål, så find vejen til disse. Fortsætter man hvor man er, sker der ingen ændringer. Hvis man ikke kommer til de resultater man ønsker, skal man ændre noget.

Og spørg spørg spørg.... Men for guds skyld gør det ansigt til ansigt, på skype eller på telefonen. At spørge på en email giver alt for overfladiske dialoger og for mange misforståelser og fejlfortolkninger. Det ses både overfor nye som kunne være interesseret men også MLM folk imellem.

Og lige spørgsmål til de nye: Hvis i lige er startet op i en forretning, syntes I så selv I har viden, kendskab og erfaring til at rose dette til skyerne? Man kan sagtens invitere folk til at kigge på et forretningskoncept uden at få det til at lyde som verdens bedste produkter (efter få dages forbrug). I har sjældent kendskab til alle andre MLM muligheder, så det virker på mig rimelig plat at man sammenligner når man kun kender sit eget eller et enkelt mere...

Mange folk fejler i MLM inden de er gået igang og inden de har holdt et møde, fordi de stopper med at spørge og beslutter sig. Ligegyldigt hvilket (godt) MLM firma man kigger på, så bør man tage en snak med personen. Og hvis ens tid er for kostbar til at sætte sig 30 minutter på en cafe, i privaten, i byen, i mødelokale, jamen så vil de fleste erfarne MLM'ere sige kom igen når I har lyst til at lytte.

Det er ligesom at læse en god bog, man bliver ikke klog på at læse indledning, bagside og sidste side.

God weekend

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 14:07

Hej Martin

Du har lavet et rigtig godt indlæg.Big Smile

Man kan sige der er nogle trin, som alle skal igennem.

·     Man starter med at kikke omkring for at finde det selskab, som passer en.

·     Mår man har besluttet sig, skal man sætte sig et mål og stille sig det spørgsmål; Hvad skal det til for jeg kan når målet.

·     Så skal man følge de gode råd og undervisning, som selskab og teamet giver.

·     Så skal man handle. Det vil sige man går ud og benytte sig af den lærdom, man har tilegnet sig. Ved og handle tilegner man sig egne erfaringer.

·     Så skal man være vedholden og forsætte og forsætte.

·     Når man når sit mål skal man give sig selv en belønning.

·     Så skal man sætte sig et nyt mål.

Der kan være mange årsager til det ikke lykkes at nå målet, men her er nogen af de mest alm.

·     Når man siger man har et mål så holder man ikke sig selv op til målet. Det vil sige man siger det, men det er ikke det man mener inderst inde.

·     Man springer over i undervisningsfasen og gå ud og gør nogle dumme fejl. Fx som du siger Martin, med at sende en mail til alle man har mail på.

·     Så lære man ikke af sine fejl. Nogen har været i flere selskaber, men mener det er selskabet skyld, det ikke gik som planlagt. Hvis det ikke lykkes i et selskab, så kik på hvad du kan gøre anderledes og snak med din sponser, inden du laver samme fejl igen.

·     Vedholdenhed er mere end 1½ måned. Man spørger 10 personer uden resultat og gir så op. Her er det vigtig du forsætter og prøver igen og igen. Nogen er heldige at spørge 5 og de tre siger ja og så stopper de aldrig igen. Det kan lige være det der skal til for at få motivationen frem ... Men husk ud af de næste fem du spørger er der måske 3 der siger ja.

·     Det sidste punkt jeg vil nævne, er andre ting som sker i livet. Kommer lige til at tænke på en i teamet som fik en ny kæreste. Så han følte ikke rigtig han havde tid. De havde planer om at flytte sammen og han skulle til det store udland ''Fyn'' Hvorfor gik han i gang ? En der starter på et nyt job stopper ikke igen efter kort tid bare forbi man skal flytte. Nej så siger man først op når man har et nyt job. Men lige netop i  denne branche er bopæl og afstande ikke et problem.

/ Keld

Tilmeldt 8. Sep 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:38

Hej

Jeg synes det er en interessant vinkel du har fat i. At grunden til at folk fejler i mlm er fordi de stopper med at spørge og beslutte sig, det synes jeg dog godt kan nuanceres en anelse. For mange nye prospects vedkommende er energiniveauet og motivationen meget høj i starten, det er her de skal se succeerne komme ind. Desværre, så er der mange distributører hvis eneste formål er: rekruttér, salg af produkter, og bonusser.

Hvor kommer den nye prospect ind i billedet her? Folk danner ikke relation med firma og produkter, men med mennesker som de stoler på. Og de stoler fuldt og fast på den selvsamme distributør der startede dem igang med devicen: det her er supernemt, det kan alle finde ud af osv. Men hvis den distributør kun formår at give den nye prospect de første 97 % af det der skal gøre den nye succesrig, ja så er løbet kørt for manges tilfælde. De giver op, føler sig dumme, svigtede og har fået en dårlig smag i munden ved lyden af mlm. Hvis distributøren derimod formår at give dem de sidste 3 %, ja, så har begge fået succes, og vil være i stand til at tage ens forretning op til et helt andet niveau.

Det korte af det lange i det her er, at ved at hjælpe andre med at få succes uden nogen som helst anden agenda end at man virkelig ønsker det bedste for dem, så vil man automatisk få succes.

En bog jeg læste der gjorde at min forretning og succes kom op til et helt andet niveau var "Success in 10 Steps", skrevet af min gode ven og mentor Michael Dlouhy. Hvis der er nogen der er interesseret i at læse den, så kan den hentes helt gratis her:

http://staunfeldt.successin10steps.com/?mad=50053

Venlig hilsen

Gitte Sommer

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 17:59

Hej Gitte

Velkommen til.

Jeg mener nu ikke kun folk der starter op og opgiver, men også folk der viser en smule interesse og vil lytte, men kun vælger at lytte til dele af informationen, og istedet for at spørge løs, så dannes egne meninger. Det ser jeg af og til (jeg kan ofte på forhånd næsten sige resultatet, men jeg er nu stadig sådan indrettet, at jeg giver noget information selvom jeg ved det er spild - måske stædighed).

Problemet er ikke kun distributører som fejler med "oplæringen", problemet er også at det ikke er altid at nye vælger at lytte. Jeg ville aldrig sige noget er nemt...Hvad der er nemt for nogle er hamrende svært for andre, så det er en tåbelig metode at bruge. Det er bl.a. ikke nemt, hvis en person er sky, og ikke bryder sig om at snakke med mennesker.

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 23:24

Velkommen Gitte

Helt klart så er det nuanceret, men lige med hensyn til motivationen så oplever de et nederlag og så mister de lidt troen og går lige et skridt tilbage. Men man kan ikke bygge forretning ved at gå baglæns.

Gitte du har ret i man tilknytter sig til personerne og det gælder også hvis det går godt. Men i sidste ende så er det hvad personen tænker inden i det tæller. Man kan ikke tvinge hesten til at drikke selvom man fylder karet helt op med vand. Martin du fylder karet op med informationer, men du kan se hesten ikke er tørstig. (Det er vel et håb om der pludslig kommer en sandstorm og den begynder at drikke)

Hvordan kan man få en person i gang igen? Hvordan giver man hesten en naturlig tørst? Det er særdeles svært,  men det er nemmere at være på forkant, ved hele tiden at lytte og komme med input så personen føler sig godt tilpas. Hvilket du også skriver på en anden måde.

Når du skriver Martin at de ikke lytter, er det så fordi der ikke kommer en handling fra personen eller hvordan måler du dette ?

/Keld

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 23:56

Keld_J:

Når du skriver Martin at de ikke lytter, er det så fordi der ikke kommer en handling fra personen eller hvordan måler du dette ?

/Keld

Det er lidt forskelligt, her er et par eksempler:

1. Generelt mener jeg at man først kan svare på en forretningsmulighed, når denne er præsenteret personligt - telefonisk, skype eller på et møde. Men flere vælger selvfølgelig ikke at lytte på dette og beslutter sig udfra en overfladisk og begrænset info (okay så lytter jeg heller ikke til min upline, for havde det været dem, så havde de sagt fra, ingen info uden at personen reelt er interesseret og vil bruge tiden på at lytte).

2. Nogle vælger at overhøre, at de ikke skal gå hjem og invitere folk.

3. Nogle har en tro på sig selv, at selvom de reelt intet ved, så kan det vel ikke være så svært at give fornuftig og spændende info med det samme.

4. Nogle har en tro på at det hele kommer til dem.

Blot et par eksempler...

Martin

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 09:40

Martin Slot:
Generelt mener jeg at man først kan svare på en forretningsmulighed, når denne er præsenteret personligt - telefonisk, skype eller på et møde. Men flere vælger selvfølgelig ikke at lytte på dette og beslutter sig udfra en overfladisk og begrænset info (okay så lytter jeg heller ikke til min upline, for havde det været dem, så havde de sagt fra, ingen info uden at personen reelt er interesseret og vil bruge tiden på at lytte).

Ja nummer 1 findes desvære. Det er lidt mærklig..... de henvender sig og får lidt info (opgiver ikke tlf men kun mail) og så høre man ikke en lyd. Det mindste man kunne gøre var at sige nej tak ... Plus årsagen.  De gange hvor man får en dialog, viser det sig tit, at der er en anden løsning, som de ikke lige havde tænkt på. Heldigvis er de ikke i flertal. 

Gad vide om dem man ikke høre mere fra, vil de være gode til jobbet ? Hvis de opgiver ud fra sparsom information? Det er jo netop ved den personlige præsentation, hvor lyset går op for folk og de får motivationen.

Der er nok nogen der vil sige så send alt information, så de har det hele. Men en præsentation tager udgangspunkt i personen og forhåndsviden. Man sender heller ikke elever i skole uden en lærer.

/Keld

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 10:01

Keld_J:

Ja nummer 1 findes desvære. Det er lidt mærklig..... de henvender sig og får lidt info (opgiver ikke tlf men kun mail) og så høre man ikke en lyd. Det mindste man kunne gøre var at sige nej tak ... Plus årsagen.  De gange hvor man får en dialog, viser det sig tit, at der er en anden løsning, som de ikke lige havde tænkt på. Heldigvis er de ikke i flertal.

Gad vide om dem man ikke høre mere fra, vil de være gode til jobbet ? Hvis de opgiver ud fra sparsom information? Det er jo netop ved den personlige præsentation, hvor lyset går op for folk og de får motivationen.

Jeg ved ikke om min stædighed og nysgerrighed gør at jeg ikke siger fra, for i bund og grund kan man sige, at hvis personen ikke ønsker en dialog på andet en et par overfladiske mails, jamen så er personen reelt ikke interesseret.

Selvom jeg ved det, så sker det af og til at jeg giver lidt info, og det er sjovt nok meget sjældent det fører en rigtig dialog. Har 2 eksempler fra Amino, hvor den ene har en række indlæg omkring søgning på alle mulige jobs, bl.a. ACN, og når man tænker ACN herinde, så er det ikke ligefrem positive udmeldinger der er, så her må man gå ud fra at hun har haft en personlig dialog som har gjort at det blev overvejet at smide 4.000,- kr. for at være med.

Den anden mente at han var erfaren nok til at vurdere det udfra en mail, og selvom der var en række misforståelser hver gang, gav det ham stadig ikke anledning til en dialog.

I begge tilfælde var det jo nærmest dødsdømt fra starten, men er glimrende eksempler overfor andre.

Keld_J:

Der er nok nogen der vil sige så send alt information, så de har det hele. Men en præsentation tager udgangspunkt i personen og forhåndsviden. Man sender heller ikke elever i skole uden en lærer.

/Keld

Helt enig, det er jo set herinde tidligere at folk ville have mere info, og hvis man ikke fik det, ja så var der noget hemmeligheds lyssky agtigt over det, og så var det i hvert fald ikke interessant. Og tager jeg udgangs punkt i nogle af de ældre beskeder jeg har set herinde (i forbindelse med mit eget område eller lignende), så har jeg da set flere mænd sige...nej jeg er ikke creme sælger, når firmanavnet er oplyst. Det er muligt de har fået en form for introduktion til et af de firmaer der har creme produkter, men alle præsentere det ikke ens og nogle går behandler vejen og fokusere 100% på produkterne.

Martin

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)