Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man undlade at bruge Adwords til branding? mange visninger, lav konverteringsrate, lav CTR?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror I begge har ret

Man kunne oprette en ekstra adwords konto og bruge til branding formål.

altså være ligeglad med hvor godt den præsterer, og i stedet gå efter de søgeord som har mange visninger. jeg har i hvert fald fundet nogle ord som kan skaffe mange relevante visninger, men ikke nogen klik og salg

men jeg ved ikke om det nærmer sig at være lidt for kreativ med adwords på den måde

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Du blander tingene sammen Frederik  :)

Jeg har intet sagt om de andre ting. Jeg siger blot at du ikke kan sige at der ikke er nogen branding effekt , hvis en kampagne ikke udmunder i et  klik. Det var det jeg rettede, og det er korrekt.

"Hvad er branding-værdien af en adwords-annonce som ingen klikker på?"

Kører du en CPM kampagne, så får du ikke den penalty, som du gør ved en CPC med en for lav CTR.

På en CPM kampagne kan du blive penalized på din landingpage, men det har intet med din CTR at gøre og derfor ikke relevant ved CPM kampagner. Derfor er det stadig ikke korrekt. http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=10215  - Med mindre de har lavet det om uden jeg gar hørt om det.

Den tekniske del med adwords og CPC CTR penalty, har du helt ret i, da CPC rankings baseres på både QS og landingpage kvalitet, men det var heller ikke den jeg modsagde, og trådstarter har på intet tidspunkt sagt at han kører en CPC kampagne, så derfor vil dit indlæg se ud som om at man får CTR penalty ved alle adwords annoncer, og derfor ikke får sin annonce vist ...og det er forkert.

Men igen - det var ikke alt det tekniske jeg ville diskutere, men blot sige at det ikke er korrekt at man ikke får nogen branding værdi, blot fordi man ikke får kliks.

Frederik Trovatten:
Cre8tive, hvis du kendte mere til Adwords, så tror jeg du ville du give mig ret.

Nu er det her ikke en pisse-konkurrence :) men med 5 års praktisk/daglig erfaring på bundlinjen vil jeg kalde mig forholdsvist rutineret. - Men nej det ændrer ikke på mit argument.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Cre8ive:

Kører du en CPM kampagne, så får du ikke den penalty, som du gør ved en CPC med en for lav CTR.

På en CPM kampagne kan du blive penalized på din landingpage, men det har intet med din CTR at gøre og derfor ikke relevant ved CPM kampagner. Derfor er det stadig ikke korrekt. http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=10215  - Med mindre de har lavet det om uden jeg gar hørt om det.

Den tekniske del med adwords og CPC CTR penalty, har du helt ret i, da CPC rankings baseres på både QS og landingpage kvalitet, men det var heller ikke den jeg modsagde, og trådstarter har på intet tidspunkt sagt at han kører en CPC kampagne, så derfor vil dit indlæg se ud som om at man får CTR penalty ved alle adwords annoncer, og derfor ikke får sin annonce vist ...og det er forkert.

Nu er det her ikke en pisse-konkurrence :) men med 5 års praktisk/daglig erfaring på bundlinjen vil jeg kalde mig forholdsvist rutineret. - Men nej det ændrer ikke på mit argument.

Hej Steffen (cre8tive),

Nu er Frederik en af de dygtigste indenfor AdWords og ved virkelig hvad han laver, så jeg vil lige bakke ham op:

For det første er alt hvad Frederik har skrevet 100 % korrekt.

For det andet vedrørende din formodning om, at man ikke bliver straffet i lige så høj grad for en lav CTR ved bud på CPM er det da på sin vis korrekt - Du kan bare ikke byde på CPM ved search, men kun på display netværket.

Dette er lige netop pga. Google ikke bare vil være lade dens søgemaskine være en holdestation for diverse brand kampagner, der ikke yder nogen kvalitet til brugerne. Google fokuserer på, at brugerne skal finde hvad de søger, når de bruger søgemaskinen - både ved gratis og de sponsorerede links.

Derfor kan du ikke bruge AdWords på search udelukkende til branding - Det vil Google ganske enkelt ikke tillade, da det ikke bidrager med kvalitet til deres søgemaskine.

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael:

jeg tror I begge har ret

Man kunne oprette en ekstra adwords konto og bruge til branding formål.

altså være ligeglad med hvor godt den præsterer, og i stedet gå efter de søgeord som har mange visninger. jeg har i hvert fald fundet nogle ord som kan skaffe mange relevante visninger, men ikke nogen klik og salg

men jeg ved ikke om det nærmer sig at være lidt for kreativ med adwords på den måde

Dåååååååååårlig idé :)

Dit domæne får også tildelt et kvalitetsresultat. Dvs. hvis du har mange søgeord, som har et lavt kvalitetsresultat af den ene eller anden grund, så vil dette med tiden kunne påvirke dine andre søgeord.

Derudover skal du være opmærksom på, at du kun kan tilknytte ét søgeord per domæne. Dvs. du kan ikke bruge det samme søgeord to gange til det samme domæne - også selvom det er i to forskellige konti.

Mvh. Andreas.

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Andreas :)

Jeg siger det gerne igen.  "At konkludere at en adwords kampagne er brandingværdiløs, hvis man ikke får klik", er ikke korrekt... eller som minumum en sandhed med modifikationer - og som jeg opstiller som argument, så er det vitterlig som at sige at radio spots, tv og offline markedsføring er værdiløs.

Læg mærke til ordet Adwords Kampagne som jeg har skrevet i fed.   Der findes et utal af muligheder til en adwords kampagne både Search, network, cpm, cpc mv..

Det Frederik fik sagt er jo, at hvis man kører en kampagne med Google Adwords og man ikke får klik nok, så bliver annoncen ikke vist og derfor vil det ikke få en branding værdi da der ikke er nogen til at se annoncen - Og det ér altså ikke korrekt HVIS man fx bruger deres CPM model, så kan jer dygtige PPC folk argumentere her fra og så til dommedag   ;)  

Jeg respekterer både dig og Frederik, og det er er 100% korrekt på CPC, men ikke på CPM, - Og der står ingen steder i Frederiks indlæg, at der er tale om CPC for at hans argument er aktuelt..om det så var en smutter farten  det må jo så stå i det uvisse indtil han kommer med et nyt indlæg her i tråden.

Frederik har fuldstændig ret i hans betragtning på CPC kampagner.. Meeen  nu findes der andet end lige CPC kampagner og CPC versus CPM skal bruges korrekt alt efter hvilken strategi og formål der ligger i markedsføringen, og som jeg har nævnt er der forskel på om man ønsker her og nu salgs resultater, eller branding.

Andreas Lolk:
Du kan bare ikke byde på CPM ved search, men kun på display netværket.

"kun" ?  - Andreas, jeg ved at du har 100% styr på din AdWords, så du må være enig når jeg siger at der ikke er noget  "kun" over Display Netværket.. Vi taler eksponeringsplatforme som Youtube, G-Mail, Blogger, Google Maps, Android Applikationer, websites med Adsense etc. Display Netværket rammer 70% af jordklodens internetbrugere.

Vi skal lige huske på at det her er et forum.. Der er mange andre der følger med, som ikke aner en bjælde om Adwords, og læser tingene råt, uden at kunne drage paraleller til hvad der står mellem linjerne eller hvad der er underforstået hos folk der har brugt AdWords i  flere år.

Man skal opsætte alle sine kampagner med omtanke og kigge på hvilken målgruppe man vil ramme og hvad formålet med kampagnen er. Om det er salg af et produkt eller branding. 

Tillad mig at citere en anden rigtig dygtig Google Mand der har fuldstændig fat i den rigtige ende: ;)

http://www.ppcprofit.dk/tjen-flere-penge-med-google-adwords-display-network.html

PS. Fin Call2action-knap   ;)

- Og som du selv kommer glimrende ind på i din artikel på PPC, så er markedsføring via Display Netværket altid en distraction marketing. Men det er stadig noget af det mest udbredte.. og det virker, det skal bare bruges til det rigtige formål, og så kan man jo altid diskutere hvilken markedsføringskrone der er bedst givet ud, alt efter målgruppe, produkt, og formål.

Ellers kan jeg egentligt også kun sige ja til alt det andet du har skrevet mht  markedsføring på Googles Søgemaskine.

Men for at Frederiks argument holder vand, så skal det begrænses til CPC kampagner og at CTR er så lav at man får en penalty i det tænkte scenarie.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg er langt hen ad vejen enig med hvad du skriver, men det er en anden tråd værdig. Vi siger dig ikke imod og ingen af os er i hvert vores hjørne.

Men lad mig lige komme med en opsummering til trådstarter, som vi alle er enige om:

Search kampagner på Google ikke er egnet til branding, hvis man kun går efter visninger.

At det er en god sidegevinst ved at køre AdWords kan vi alle være enige om, men at køre en AdWords search kampagne udelukkende for at blive vist ikke er sund fornuft.

Btw. Display Netværket er blogger, google maps, websites med adsense, youtube, gmail etc. :)

Mvh. Andreas

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 1725
Fra  Profitize Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:
Search kampagner på Google ikke er egnet til branding, hvis man kun går efter visninger.

100% Enig. Pengene i dét eksempel er smidt lige ud af vinduet, af samme årsag, som Frederik også forklarer tidligere.

Jeg tror det bedste der kan gøres, hvis Michael går efter både branding af et desideret brand fx et bestemt produkt/mærke eller et firma og samtidig gerne vil have direkte salgs kampagner med formålet at konvertere til salg;  er at lave både CPM og CPC kampagner målrettet til hvert formål.

Men nu ved jeg hverken hvad firma eller produkt han har, så det skal ikke tages som en generel guideline.

Coca-Cola kunne være et eksempel på hvor det ville være relevant.

Har han webshop med leverandør aftaler af andres produkter og brands, ville CPC normalt udelukkende være anbefalet, hvis vi taler små budgetter og der ikke er tale om en særpræget niche forretning.

Profitize - Webbureau specialiseret i E-handel & Konverteringsoptimering

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)