jeg tror I begge har ret Man kunne oprette en ekstra adwords konto og bruge til branding formål. altså være ligeglad med hvor godt den præsterer, og i stedet gå efter de søgeord som har mange visninger. jeg har i hvert fald fundet nogle ord som kan skaffe mange relevante visninger, men ikke nogen klik og salg men jeg ved ikke om det nærmer sig at være lidt for kreativ med adwords på den måde |
Du blander tingene sammen Frederik :)
Jeg har intet sagt om de andre ting. Jeg siger blot at du ikke kan sige at der ikke er nogen branding effekt , hvis en kampagne ikke udmunder i et klik. Det var det jeg rettede, og det er korrekt.
"Hvad er branding-værdien af en adwords-annonce som ingen klikker på?"
Kører du en CPM kampagne, så får du ikke den penalty, som du gør ved en CPC med en for lav CTR.
På en CPM kampagne kan du blive penalized på din landingpage, men det har intet med din CTR at gøre og derfor ikke relevant ved CPM kampagner. Derfor er det stadig ikke korrekt. http://adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=en&answer=10215 - Med mindre de har lavet det om uden jeg gar hørt om det.
Den tekniske del med adwords og CPC CTR penalty, har du helt ret i, da CPC rankings baseres på både QS og landingpage kvalitet, men det var heller ikke den jeg modsagde, og trådstarter har på intet tidspunkt sagt at han kører en CPC kampagne, så derfor vil dit indlæg se ud som om at man får CTR penalty ved alle adwords annoncer, og derfor ikke får sin annonce vist ...og det er forkert.
Men igen - det var ikke alt det tekniske jeg ville diskutere, men blot sige at det ikke er korrekt at man ikke får nogen branding værdi, blot fordi man ikke får kliks.
Frederik Trovatten:Cre8tive, hvis du kendte mere til Adwords, så tror jeg du ville du give mig ret.
Nu er det her ikke en pisse-konkurrence :) men med 5 års praktisk/daglig erfaring på bundlinjen vil jeg kalde mig forholdsvist rutineret. - Men nej det ændrer ikke på mit argument.