Hejsa
Jeg driver lidt Adwords reklamer og laver jævnligt eksperimenter med nye søgeord. Jeg har en god konvertering ca 5% og rimelig høj ctr ca 9% Nu har jeg så ramt et par søgeord der har helt vildt mange visninger men næsten ingen klik. Jeg har opretttet dem i en isoleret kampagne, og der er rigtig mange visninger. Søgeordene har stor relevans i forhold til branding og mine produkter. Så er spørgsmålet om jeg skal køre på og smide mit brand op i titlen af annoncen og lade adwords vise den rigtig mange gange, og på den måde få en masse gratis branding af mit firmanavn. Eller om det dårligt fordi det trække min gns ctr betydeligt nedad og konv raten nedad, når man ser på hele min adwords konto. Hvad siger I herinde? Skal man undgå de relevante søgeord med mange visninger og høj gns placering som sælger dårligt, eller udnytte dem til branding? |
Hvad er branding-værdien af en adwords-annonce som ingen klikker på?
Jeg vil fraråde dig at bruge det, i forhold til din Adwords performence og QS. Du kan evt. læse dette indlæg om Quality Score og google adwords og hvordan det påvirker din Adwords konto.