Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indput til hvordan en aftale med en designer laves og afregning af Royalities

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg søger lidt indput til en aftale jeg skal lave med en designer hvor vi skal producere et design og betale Royality

Der er tale om brug af mønstre og farver indenfor tøj - 

hvormeget og/eller hvordan fastsættes betaling som % af hvad ? eller med fast Royality.

Vi kender ikke produktets salgsrpris og produktet vil blive solgt gennem forskellige slagskanaler - Internet til private 

grossister, agenter i ind og udlandet.

Jeg har kontaktet Dansk Designcenter, men som sædvanlig ikke høre en pind.

Jeg har ikke de store bogholderi kapaciteter så jeg skal helst finde en løsning som er rimelig nem at administrere 

har bare brug for at kende nogle forskellige måder så vi får startede rigtig lige nu er det som et ægteskab -

Vi er fulde af ideer og vil bare igang med at producere og tænker ikke rigtig på at vi måske sidder med forskellige forventninger.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo meget individuelt, hvilke aftaler du kan lave... Nogle vil bare have $$$, mens andre acceptere %, mens andre igen forventer ejerskab + betaling...

Så det har nok mere at gøre med, hvilken type person du får fat i, og hvor risikovillig vedkommende er...

Men som udgangspunkt så "plejer" man at betale designeren for det stykke arbejde vedkommende udføre... Men mulighederne er mange, så overvej dem alle, og find en person som er indforstået med jeres betingelser!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)